Przedstawiciele Volkswagen Group Polska, Stowarzyszenia Dealerów – podmiotu reprezentującego autoryzowanych dealerów i partnerów serwisowych Grupy Volkswagen – oraz PGE Nowa Energia zawarli porozumienie dotyczące budowy ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych przy salonach sprzedaży samochodów marek należących do Volkswagen Group Polska. Na mocy porozumienia, w ciągu najbliższych 2 lat przy salonach zostanie uruchomionych do 300 nowych punktów ładowania.
„Koncern Volkswagen zdecydowanie inwestuje w elektromobilność. Jesteśmy przekonani, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Nie tylko ze względu na środowisko i zmiany klimatyczne, ale także dlatego, że samochody elektryczne są po prostu lepsze. Już dziś w ofercie w Polsce mamy auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku. W tym roku ich gama zostanie podwojona. Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury.” – powiedział Wolf Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.
„Rozwój elektromobilności w Polsce wymaga współpracy wielu podmiotów na wielu płaszczyznach. Jako sieć dealerska chcemy zapewnić naszym klientom szybkie i wygodne warunki ładowania ich samochodów podczas pobytu w stacji dealerskiej. Dlatego współpraca z PGE NE jako doświadczonym partnerem w dziedzinie energii jest bardzo istotna. Cieszymy się z realizacji tego pionierskiego projektu” – powiedział Krystian Lellek, przewodniczący Stowarzyszenia Dealerów.
„Grupa PGE jest pierwszym w Polsce operatorem, którego stacje ładowania samochodów elektrycznych są w 100 proc. zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Rozwijana sieć stacji ładowania w ramach współpracy z Volkswagen Group Polska i Stowarzyszeniem Dealerów marek Volkswagen, Audi, Skoda i Seat to nasz kolejny krok w kierunku ograniczania niskiej emisji” – powiedział Paweł Śliwa, wiceprezes zarządu ds. innowacji PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
,,Zawarte porozumienie to nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Połączone działania PGE Nowa Energia – spółki zapewniającej dynamiczny rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz naszych partnerów z branży motoryzacyjnej, to kolejny impuls w celu zapewnienia postępu technologicznego w obszarze elektromobilności, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi środowiskowej. Bardzo się cieszę, że PGE Nowa Energia dzięki tej współpracy uczestniczy w tak unikalnym, na skalę kraju, przedsięwzięciu”– powiedział Kazimierz Więcek, prezes zarządu PGE Nowa Energia.
PGE Nowa Energia, spółka z Grupy PGE będącej liderem sektora elektroenergetycznego w Polsce, zajmuje się, między innymi, budową i zarządzaniem siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych. W ramach współpracy spółka deklaruje instalację stacji typu multistandard, DC/AC (moc – odpowiednio – 50 kW/22 kW), ze złączem DC minimum 1xCCS2 i złączem AC 1xType2 oraz – opcjonalnie – dodatkowymi złączami.
Porozumienie zakłada budowę w sumie prawie 300 punktów ładowania. Wszystkie ładowarki zainstalowane przez PGE będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych. Projekt ma zostać zrealizowany w ciągu 2 lat.
Stacje ładowania sieci PGE Nowa Energia będą dostępne dla kierowców samochodów elektrycznych wszystkich marek, zostaną także zintegrowane z aplikacjami marek, które należą do Grupy Volkswagen – na przykład – WeCharge Volkswagena i Audi e-tron Charging Services. Z uwagi na lokalizację salonów stacje ładowania powstaną w bardzo korzystnych punktach – przy trasach wylotowych z dużych i średnich miast oraz w pobliżu dróg krajowych.
Samochody elektryczne ładowane są przede wszystkim w domu lub zakładzie pracy (70 proc.), a tylko w 25 proc. w przestrzeni miejskiej i w 5 proc. przy głównych szlakach komunikacyjnych. Jednak rozbudowa infrastruktury szybkich, ogólnodostępnych ładowarek, jest niezbędna dla rozwoju elektromobilności.
Dlatego także w ten obszar angażuje się sieć dealerska Grupy Volkswagen w Polsce. Aktualnie przy salonach jest już dostępnych 70 punktów ładowania. Dalsze inwestycje Grupy Volkswagen oraz PGE Nowa Energia mają bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury stacji ładowania samochodów elektrycznych – w sumie dostępnych będzie ponad 350 punktów ładowania. Dealerzy mogą skorzystać z oferty PGE Nowa Energia, mogą też samodzielnie zainwestować we własną infrastrukturę ładowania. Przy wielu salonach ładowarki już są dostępne, niektóre z nich już korzystają z „zielonej” energii. Np. przy salonach marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu jest dostępna ładowarka o mocy 50 kW zasilana z instalacji fotowoltaicznej, która znajduje się na dachu salonu.
Wyróżniającą się inwestycję na terenie swojej firmy zrealizowała także spółka Volkswagen Group Polska. Firma zainstalowała w swojej siedzibie 36 punktów ładowania, które są udostępniane zarówno pracownikom, jak i gościom. Co istotne, ładowarki są zasilane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Coraz więcej pracowników spółki na co dzień porusza się autami elektrycznymi oraz hybrydami typu plug-in. Po zakończeniu pracy wyjeżdżają oni autami z w pełni naładowanym akumulatorem.
W polskiej ofercie Grupy Volkswagen dostępne są samochody elektryczne z niemal wszystkich segmentów – miejskie Volkswagen e-up! i Skoda Citigoe iV, kompaktowy Volkswagen e-Golf, SUV Audi e-tron, auto sportowe Porsche Taycan i dostawczy Volkswagen Crafter. Do końca roku ich oferta zostanie więcej niż podwojona. Dostępnych będzie również kilkanaście samochodów hybrydowych typu plug-in marek
Od 2016 roku koncern Volkswagen wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. W latach 2020-2024 Grupa zainwestuje 60 miliardów euro w rozwój samochodów hybrydowych, elektromobilność oraz w cyfryzację, z czego około 33 miliardy w samą elektromobilność. Do 2029 roku koncern planuje wprowadzić na rynek do 75 modeli z napeędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Do 2025 r. Grupa Volkswagen uruchomi w Europie 36.000 punktów ładowania.
Źródło: Volkswagen
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…