Categories: E-mobility

Ładowarki Webasto Live kompatybilne z Systemami Zarządzania Energią (EMS)

Dostawca systemów i rozwiązań dla motoryzacji zaprezentował na wystawie E-world koncepcję zarządzania dostaw energii do inteligentnych ładowarek samochodów elektrycznych.

Inteligentną stację ładowania Webasto Live można zintegrować z szeregiem systemów zarządzania energią (EMS). Na zakończonych właśnie targach E-world w Essen, dostawca systemów, Webasto po raz pierwszy pokazał jak łatwo można zintegrować stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in, zarówno z istniejącymi, jak i planowanymi systemami zarządzania energią (EMS).

Dzięki Otwartemu Protokołowi Punktu Ładowania (Open Charge Point Protocol, OCPP) i interfejsom komunikacyjnym Modbus/TCP, Webasto Live można elastycznie zintegrować z komercyjnymi i prywatnymi EMS-ami. Aby to umożliwić, dostawcy EMS muszą stworzyć odpowiedni interfejs, zgodny ze swoimi systemami. Od kwietnia 2020 roku stacje ładowania Webasto będą kompatybilne z systemem Kiwigrid EMS, korzystającego z interfejsu kompatybilnego z protokołem OCPP umożliwiającego pełną integrację ze stacją ładowania.

„Jesteśmy zaszczyceni, że jako partnera pozyskaliśmy innowacyjnego dostawcę systemów zarządzania energią – Kiwigrid, Razem będziemy mogli rozwijać elastyczne rozwiązania, by móc połączyć sektor dostaw energii i mobilności”, komentuje Karl Kolmsee, dyrektor ds. Zarządzania Portfolio Produktów Ładowania Webasto.



Jeżeli klient chce zintegrować jedną lub więcej stacji ładowania z systemem zarządzania energią, instalator-elektryk może połączyć je za pomocą kilku kliknięć w ustawieniach konfiguratora. Od kwietnia stacja Webasto Live będzie kompatybilna z systemami EMS innych dostawców; na przykład Beegy, rozwiązaniami Smart1 i TQ-Automation. Klienci Webasto, którzy już zainstalowali ładowarkę Webasto Live, mogą skorzystać z rozszerzonych funkcji po dokonaniu aktualizacji oprogramowania.

Webasto Live ułatwia także elastyczną pracę w sieci za pośrednictwem bezprzewodowego łącza. Stacją można zarządzać za pomocą aplikacji Webasto LiveApp lub portalu+. Stacje ładowania Live można połączyć z sobą w sieć (do wyboru komunikacja poprzez: 4G, LAN i WLAN), umożliwiając w ten sposób dynamiczne zarządzanie mocą między nimi. Ponadto, stacja ładowania oferuje uwierzytelnianie za pomocą RFID, smartfona i jest przygotowana do obsługi najnowszej metody uwierzytelniania t.j. Plug & Charge (ISO 15118).

Podczas E-world, Webasto pokazało również stację ładowania Webasto Pure, którą w sierpniu 2019 roku stowarzyszenie ADAC oceniło jako „bardzo dobrą” oraz 4,5-metrowej długości kabel do ładowania Typu 2 Mode 3, służące do podłączenia zasilania pojazdu przy użyciu ładowarek publicznych.

Na stoisku zaprezentowano również standardowy system akumulatorów Webasto (Standard Battery System), przeznaczony do pojazdów w różnych segmentach. Zastosowanie modułowej budowy akumulatorów sprawia, że system może być indywidualnie konfigurowany przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.

Źródło: Webasto



Redakcja

Recent Posts

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

3 godziny ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

4 dni ago