Renault odnawia całą gamę Megane

Francuski producent wprowadza nową edycję kultowej gamy, której cztery generacje od 1995 roku sprzedały się na całym świecie w 7 milionach egzemplarzy.

Obecnie Megane oferuje nowoczesne wnętrze ułatwiające prowadzenie samochodu. Jest wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny. To doskonały przykład technologii przyjaznej dla użytkownika.

Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach – system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.

Nowe Renault Megane przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie. Design i dynamiczne linie nadwozia, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniej generacji modelu, zyskały jeszcze więcej mocy.

Renault jest pionierem i ekspertem w branży samochodów elektrycznych. Nowy Megane będzie wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością doładowania E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii, bezpośrednio zainspirowaną doświadczeniem zdobytym w Formule 1.

Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje podzespoły opracowane przez Alians, jak np. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji oraz dwa silniki elektryczne i innowacyjna, wielostopniowa skrzynia biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h. Sprawny system zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP* City), bez korzystania z silnika spalinowego.

To najlepszy dowód wszechstronnych możliwości nowego Megane E-TECH Plug-in. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa, a w weekend lub w czasie wakacji świetnie sprawdzi się na dłuższych trasach. Nowy Megane E-TECH Plug-in ma wszelkie zalety napędu hybrydowego E-TECH niezależnie od stanu naładowania akumulatora. W celu zwiększenia szybkości reakcji i zmniejszenia zużycia paliwa każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego.

Napęd E-TECH Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.

W gamie Megane pojawi się nowa designerska wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. To nie tylko zwykła zmiana nazwy – wersja R.S. Line będzie miała zdecydowanie bogatsze i ciekawsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza, aby spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą się wyróżnić dynamicznym designem.

Sportowe wersje Megane, sygnowane znakiem R.S., zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze w Nürburgring.

Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana jednym silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM (220 kW), podobnie jak wersja Trophy. Jest to silnik opracowany przez Alians. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej. Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również na wysokich obrotach. Moment obrotowy, jeden z najwyższych w tej kategorii samochodów, ma wpływ na przyjemność prowadzenia.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają niezwykle dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

Nowy Megane R.S. Trophy to wyczynowy samochód do jazdy po torze, jeden z wiodących modeli w tym segmencie. Wyróżnia się wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji, i jest napędzany silnikiem 1,8 turbo o mocy 300 KM. Zawieszenie Cup posiada mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30%, a stabilizator poprzeczny o 10% sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Źródło: Renault