Jak Fiat Panda 4×4 w Garage Italia Customs stał się autem elektrycznym

Włosi zawsze mieli słabość do kultowej Pandy. Tym bardziej do wersji z napędem na cztery koła, którą cenią kolekcjonerzy na całym świecie. Spółka Garage Italia Customs, której właścicielem jest Lapo Eduard Elkann, wnuk największego w historii szefa Fiata Gianniego Angelli, podjęła próbę przekształcenia Fiata Panda 4×4 w auto z napędem elektrycznym.

Pierwszy z pięciu pojazdów elektrycznych, który powstał na bazie Fiata Panda 4×4 otrzymał nazwę PANDERIS i powstał przy współpracy z marką modową Vitale Barberis Cononico. Przy powstaniu drugiego egzemplarza o nazwie PANDORO udział miała stylistka Marta Ferri. Trzecim egzemplarzem jest PAND’ART, który powstał przy współudziale Arthura Kara z L’Art de L’Automobile. Czwarty o nazwie PANDINA JONES jest wynikiem współpracy z forum Car & Vintage, a inspiracją był sam Indiana Jones. Piątym i ostatnim egzemplarzem z tej wyjątkowej serii jest 00PANDA dla tajnego agenta.

Garage Italia Customs w ramach przebudowy każdy egzemplarz kompletnie demontuje. Nadwozie otrzymuje nowy lakier, co powstaje przy ściślej współpracy z BASF R-M. Nowe jest także wykończenie wnętrza, w którym znajdziemy także elementy z alcantary.

Jednak zasadnicze zmiany objęły system napędu. Silniki spalinowe zostały zastąpione jednostkami elektrycznymi. Po tych zmianach auto rozwija prędkość 115 km/h, a po całkowitym naładowaniu baterii jest w stanie pokonać dystans 100 kilometrów. W zależności od systemu, z którego korzystamy, ładowanie może trwać od 3 do 8 godzin.

Źródło: Garage Italia Customs S.R.L.