Grupa Renault w 2019 r. umocniła pozycję na najważniejszych rynkach

W 2019 roku Grupa Renault sprzedała na świecie 3 753 723 samochody, o 3,4% mniej
(o 130 550 samochodów, co oznacza że udało się częściowo skompensować spadek o 183 000 samochodów w związku z sytuacją na rynku irańskim, argentyńskim i tureckim) pomimo spadku na światowym rynku o 4,8%.

Sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault na świecie wzrosła o 23,5% do poziomu
62 447 samochodów. Nowe ZOE, wprowadzone pod koniec 2019 roku, będzie w 2020 roku flagowym modelem w gamie samochodów elektrycznych.W segmencie elektrycznych samochodów dostawczych niekwestionowanym liderem jest Kangoo Z.E. Model odnotował wzrost sprzedaży
o 19,2% (10 349 sztuk). W Chinach Grupa wprowadziła w listopadzie 2019 rokuRenault City K-ZE
i wciągu dwóch miesięcy sprzedała 2 658 sztuk nowego modelu.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 0,7%, ustanawiając nowy rekord. Jest to zasługa doskonałych wyników marki Renault w Europie. Zwiększyła sprzedaż
o 3,6%, przy ogólnym wzroście na rynku o 2,8%. Renault Pro+ sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę samochodów dostawczych, w tym z napędem elektrycznym.

– Nasza sprzedaż wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowych modeli na głównych rynkach zbytu Grupy, takich jak Europa i Rosja oraz w Indiach, gdzie Renault odnotowało silny wzrost. W 2020 roku odczujemy korzystny efekt pierwszego pełnego roku sprzedaży naszych bestsellerów – nowego Clio i nowego Capturaoraz przyspieszenia naszej ofensywy elektrycznych i hybrydowych modeli z nowym ZOE, Twingo Z.E. i wprowadzeniem technologii E-TECH. Będziemy kontynuowali politykę cenową wdrożoną w 2019 roku, by poprawić nasze pozycjonowanie cenowe. Jakość i atrakcyjność naszych nowych produktów będzie przy tym dużym wsparciem oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i dyrektor regionów Grupy Renault.

W Europie sprzedaż wzrosła o 1,3%, przy średnim wzroście rynkowym 1,2%.

Renault Clio jest liderem w segmencie B. 45% sprzedanych nowych Renault Clio stanowią wersje najlepiej wyposażone. Z myślą o zapewnieniu klientom jak najszerszej oferty Clio 4 jest nadal w sprzedaży. Renault Captur jest liderem w segmencie SUV-ów tej kategorii. Sprzedaż ZOE odnotowała wzrost o 19,1% (47 027 samochodów).

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (564 854 samochody, +10,4%). Wzrost marki jest związany głównie z doskonałymi wynikami Dustera i Sandero.

W Rosji Grupa Renault jest liderem, z udziałem 29% w rynku, co oznacza wzrost o 1,4 punktu. Sprzedaż wzrosła o 2,3%, pomimo spadku na rynku o 2,6%.

ŁADA zwiększyła sprzedaż o 0,6% do 362 356 samochodów i umocniła pozycję lidera
z udziałem 20,7%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W grudniu 2019 roku w ofercie Grupy pojawił się kultowy model Niva.

Sprzedaż samochodów marki Renault zwiększyła się o 5,8%, do 144 989 samochodów, pod wpływem sukcesu modelu Arkana, który pojawił się na rynku w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 11,3% (239 174 samochody). Udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 9%, tj. +0,3 punktu. Jest to efekt dobrych wyników modelu Kwid. Brazylijski rynek utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu na poziomie 7,4%.

W Indiach strategia rozwoju Grupy przynosi owoce. Renault jest jedyną marką, która w 2019 roku zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych.Sprzedaż marki wzrosłao7,9%, pomimo spadku na rynku o 11,3%. Jest to efekt udanego debiutu rynkowego modelu Triber i sukcesu nowego Kwida. Udział marki w rynku wyniósł 2,5%, co oznacza wzrost o 0,45 punktu w porównaniu do 2018 roku.

Wprowadzony w sierpniu 2019 roku Triber, kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji, który umożliwia przewóz do siedmiu osób, już teraz sprzedał się w 24 142 sztuk. Połowę sprzedanych samochodów stanowią wersje najlepiej wyposażone. Triber należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego.

Poza głównymi rynkami zbytu Grupa jest liderem w Afryce, Turcji, Kolumbii i Rumunii.

Rok 2020 będzie dla Grupy kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E.
i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą
E-TECH.

Źródło: Renault