Kia Motors ogłosiła nowy, strategiczny „Plan S” rozwoju w dziedzinie aut elektrycznych

Strategiczny„Plan S”opisuje przeobrażenie KiaMotors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że  innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo– poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności.

Strategia finansowa i inwestycyjna Kia do 2025 r. oraz szczegóły „Planu S” zostały ogłoszone akcjonariuszom, analitykom i agencjom ratingowym podczas „CEO Investor Day” w Seulu.

Do końca 2025 roku Kia będzie oferować pełną gamę aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów. Dzięki temu udział marki Kia w globalnym rynku aut elektrycznych wzrośnie do 6,6% (bez Chin). Jednocześnie do 25% wzrośnie udział modeli zelektryzowanych w ogólnej sprzedaży samochodów Kia Motors. Ponieważ do 2026 roku rynek samochodów elektrycznych na świecie będzie się mocno rozwijał, Kia zamierzasprzedawać500 000 aut elektrycznych i milion zelektryzowanych rocznie (bez rynku chińskiego).

Równocześnie,w ramach nowego modelu biznesowego, Kia będzie oferować usługi z zakresu mobilności oparte na pojazdach elektrycznych, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w wielu miastach na świecie i przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Na rynku pojazdów przeznaczonych do m.in car-sharingu, który będzie rozwijał się bardzo szybko, Kia zamierza zapewnić sobie wiodącą rolę.

Przejście na produkcję samochodów elektrycznychPopularyzacja pojazdów elektrycznych

Wprowadzenie do oferty modelu oferowanego wyłącznie jako elektryczny do 2021 roku

Pełna gama aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów i wzrost udziału w światowym rynku aut elektrycznych do 6.6% do 2025 roku

Roczna sprzedaż na poziomie 500 000 aut elektrycznych i miliona zelektryfikowanych do 2026 roku

W ofercie jednocześnie będą znajdować się dotychczasowe i nowe auta elektryczne o zróżnicowanej cenie i wyposażeniu

Rozwój na kluczowych rynkach z punktu widzenia popularności aut elektrycznych; osiągnięcie ich udziału w sprzedaży wszystkich modeli na poziomie 20% do 2025 r.

Wprowadzanie aut elektrycznych na wybranych rynkach rozwijających się; zwiększenie sprzedaży aut z silnikiem spalinowym

Opracowanie płyty podłogowej dla samochodów elektrycznych

Wprowadzenie innowacyjnych form sprzedaży aut elektrycznych

 Dostawca spersonalizowanych rozwiązań z zakresu mobilnościRozwijanie usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych, wejście na rynek usług car-sharingu

Powołanie tzw. Mobility Hubs w miastach o bardziej rygorystycznych przepisach dotyczących ochrony środowiska i o większym wykorzystaniu aut elektrycznych oraz zapewnienie nowych usług z zakresu mobilności

Odkrywanie nowych modeli biznesowych, takich jak logistyka i obsługa samochodów za pośrednictwem Mobility Hubs

Zapewnienie, w dłuższej perspektywie czasowej, usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych

Znaczący udział w rynku usług car-sharingu; wprowadzenie do oferty auta zaprojektowanego z myślą o car-sharingu dla klientów flotowych

Źródło: KIA