Strategiczny„Plan S”opisuje przeobrażenie KiaMotors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo– poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności.
Strategia finansowa i inwestycyjna Kia do 2025 r. oraz szczegóły „Planu S” zostały ogłoszone akcjonariuszom, analitykom i agencjom ratingowym podczas „CEO Investor Day” w Seulu.
Do końca 2025 roku Kia będzie oferować pełną gamę aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów. Dzięki temu udział marki Kia w globalnym rynku aut elektrycznych wzrośnie do 6,6% (bez Chin). Jednocześnie do 25% wzrośnie udział modeli zelektryzowanych w ogólnej sprzedaży samochodów Kia Motors. Ponieważ do 2026 roku rynek samochodów elektrycznych na świecie będzie się mocno rozwijał, Kia zamierzasprzedawać500 000 aut elektrycznych i milion zelektryzowanych rocznie (bez rynku chińskiego).
Równocześnie,w ramach nowego modelu biznesowego, Kia będzie oferować usługi z zakresu mobilności oparte na pojazdach elektrycznych, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w wielu miastach na świecie i przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Na rynku pojazdów przeznaczonych do m.in car-sharingu, który będzie rozwijał się bardzo szybko, Kia zamierza zapewnić sobie wiodącą rolę.
Przejście na produkcję samochodów elektrycznych | Popularyzacja pojazdów elektrycznych Wprowadzenie do oferty modelu oferowanego wyłącznie jako elektryczny do 2021 roku Pełna gama aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów i wzrost udziału w światowym rynku aut elektrycznych do 6.6% do 2025 roku Roczna sprzedaż na poziomie 500 000 aut elektrycznych i miliona zelektryfikowanych do 2026 roku W ofercie jednocześnie będą znajdować się dotychczasowe i nowe auta elektryczne o zróżnicowanej cenie i wyposażeniu Rozwój na kluczowych rynkach z punktu widzenia popularności aut elektrycznych; osiągnięcie ich udziału w sprzedaży wszystkich modeli na poziomie 20% do 2025 r. Wprowadzanie aut elektrycznych na wybranych rynkach rozwijających się; zwiększenie sprzedaży aut z silnikiem spalinowym Opracowanie płyty podłogowej dla samochodów elektrycznych Wprowadzenie innowacyjnych form sprzedaży aut elektrycznych |
Dostawca spersonalizowanych rozwiązań z zakresu mobilności | Rozwijanie usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych, wejście na rynek usług car-sharingu Powołanie tzw. Mobility Hubs w miastach o bardziej rygorystycznych przepisach dotyczących ochrony środowiska i o większym wykorzystaniu aut elektrycznych oraz zapewnienie nowych usług z zakresu mobilności Odkrywanie nowych modeli biznesowych, takich jak logistyka i obsługa samochodów za pośrednictwem Mobility Hubs Zapewnienie, w dłuższej perspektywie czasowej, usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych Znaczący udział w rynku usług car-sharingu; wprowadzenie do oferty auta zaprojektowanego z myślą o car-sharingu dla klientów flotowych |
Źródło: KIA