Categories: Wiadomości

Sukces marek Fiat Chrysler Automobiles w Polsce w 2019 roku

Spółka FCA Poland zamknęła 2019 rok w Polsce sprzedażą łącznie 32 367 samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w tym 20 451 modeli osobowych i 11 916 dostawczych, co zapewniło spółce udział w rynku odpowiednio wynoszący 3,7% i 17,1%. Wzrosty sprzedaży na poziomie odpowiednio 9% i 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem są tym bardziej znaczące, że w 2019 roku rynek aut osobowych powiększył się o 4,5%, zaś pojazdów dostawczych o zaledwie 1,5%.

Sprzedaż w poszczególnych markach wyglądała następująco:

  • Fiat – 14 699 sztuk
  • Fiat Professional – 11 915 sztuk
  • Jeep – 4091 sztuk
  • Alfa Romeo – 1550 sztuk
  • Abarth – 101 sztuk
  • FCA inne – 11 sztuk

2019 był rokiem Fiata, którego sprzedaż wzrosła aż o 14%. W łącznej liczbie 14 699 Fiatów zarejestrowanych w Polsce w 2019 roku aż 63% stanowił model Tipo. Model Tipo, z rekordową sprzedażą 9384 egzemplarzy, był drugim najpopularniejszym samochodem kompaktowym wybieranym przez Klientów indywidualnych, co oznacza, że nowoczesna, stale rozwijana rodzina Tipo, idealnie trafia w zróżnicowane gusty i potrzeby Polaków. Za wyborem Tipo przemawia nie tylko szeroka oferta dostępnych nadwozi (sedan, hatchback i kombi), bogatego wyposażenia standardowego wersji POP, Street, Mirror, Lounge i S-Design czy nowoczesne, dynamiczne i ekonomiczne silniki benzynowe oraz Diesla, ale także pierwsze miejsce w rankingu niezawodności niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ wśród aut kompaktowych w 2019 roku. Równie ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zakupie Fiata Tipo jest jego wyjątkowo atrakcyjna cena, która zaczyna się już od 44 900 zł za wersję sedan napędzaną silnikiem 1.4 95 KM.

W 2019 roku rekord sprzedaży osiągnął również produkowany w Polsce Fiat 500. Kultowa „500″ jest jak dobre włoskie wino, im starsza, tym bardziej pożądana przez użytkowników, co w zeszłym roku zapewniło jej trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych samochodów miejskich. W efekcie jej sprzedaż wyniosła aż 2309 sztuk, co przyniosło wzrost na poziomie 28,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polscy Klienci docenili włoski design, dynamikę jazdy i kompaktowe wymiary doskonale sprawdzające się na zatłoczonych ulicach miast. To cechy, dzięki którym Fiat 500 zrewolucjonizował koncepcję mobilności i od 1957 roku został sprzedany na całym świecie w ponad 6 milionach egzemplarzy. Liczba ta z pewnością nadal będzie rosła dzięki otwarciu w Polsce zamówień na pierwsze hybrydowe Fiaty 500. Wraz z nimi ruszyły także zamówienia na hybrydową wersję modelu Panda, którego tradycyjnie napędzana wersja w zeszłym roku sprzedała się w liczbie 1091 sztuk, czyli o 6,8% więcej niż w 2018.



Fiat Professional, czyli marka reprezentująca koncern FCA w segmencie samochodów dostawczych, w 2019 roku powróciła na pozycję lidera sprzedaży, osiągając imponujący udział w rynku na poziomie 17,1%. Godnym podkreślenia jest udział poszczególnych modeli marki w swoich klasach: flagowy Ducato zdobył 13,8% rynku dużych aut dostawczych 2G (5484 sztuki), a Fiorino (3324 sztuki) i Doblò (2631 sztuk) zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsca segmencie 1B, małych samochodów dostawczych, z łącznym udziałem równym 37,5%.

Również należąca do koncernu marka Alfa Romeo odnotowała w 2019 roku w Polsce najlepszy wynik od 10 lat. Dzięki połączeniu komunikacji i oferty bazującej na miesięcznych ratach, sprzedaż marki nad Wisłą wzrosła o 10,7% (1550 sztuk vs 1400 w 2018). Największym powodzeniem polskich Klientów cieszył się pierwszy SUV w gamie marki, Stelvio (905 sztuk), łączący elegancki, sportowy styl z doskonałymi właściwościami jezdnymi, maksymalnymi osiągami potwierdzonymi tytułem „Najszybszy SUV na torze”, uzyskanym przez wersję Quadrifoglio na legendarnym torze Nürburgring, i najwyższym poziomem bezpieczeństwa z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP. 110-letnie, sportowe dziedzictwo marki odzwierciedla także piękny włoski sedan Giulia, numer dwa w rankingu sprzedaży w Polsce w 2019 roku (420 sztuk).

Znaczny wynik na koniec 2019 roku zanotowała także marka Jeep, której Klienci ponownie zarejestrowali w Polsce ponad 4000 SUV-ów z siedmioszczelinowym grillem. Do najlepiej sprzedających się modeli należały Renegade (1604 sztuki) oraz nowy Compass (1331 sztuk).

101 entuzjastów z Polski znalazła w zeszłym roku sportowa marka Abarth, która zwiększyła swoją sprzedaż o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Poniżej tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży FCA Poland na rynku polskim w 2019 roku.

Źródło: FCA



Redakcja

Recent Posts

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

3 godziny ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

7 godzin ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 dni ago