Francuscy designerzy i konstruktorzy wiedzą jak zauroczyć miłośników swojej marki. Espace jest tego najlepszym przykładem. Inspiracją do tego modelu stały się amerykańskie vany. Wizję takiego pojazdu przedstawił szefom Renault dyrektor Matry. W czerwcu 1983 r. został zaakceptowany projekt P23 pierwszego modelu marki Renault typu van, który skierowany był do europejskiego użytkownika. Za projekt nadwozia, podwozie i samą produkcję odpowiedzialna była Matra. Natomiast specjaliści Renault przejęli na siebie odpowiedzialność za rozwiązania mechaniczne, techniczne i marketing.
Produkcja seryjna, która rozpoczęła się w 1984 roku, realizowana była w fabryce Matry w Romorantin-Lanthenay i fabryce Alpine w Dieppe. Zarówno pierwsza generacja, której w latach 1984-1990 sprzedano 191 674 egz., jak i kolejne, w tym trzecia generacja produkowana przez 12 lat, przyniosły producentowi wymierne rynkowe sukcesy.
Renault – Anna Dereszowska i Katarzyna Glinka testują elektryki
Renault Espace V miał premierę w marcu 2015 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Zgodnie z panującą modą producent zdecydował się na zmianę jego formy na crossover klasy wyższej. Model ten powstał na płycie podłogowej CMF, która jest wspólnym projektem Renault i Nissana. Natomiast wnętrze utrzymało charakter funkcjonalnego i komfortowego vana.
To z całą pewnością samochód warty polecenia. Zapewnia komfortowa jazdę dla pięciu pasażerów, bo dwójka korzystająca ze składanych siedzeń ma już niestety mniejszy komfort. Wygodne i ergonomiczne fotele docenimy podczas długiej jazdy. Pasażerowie zajmujący miejsca w drugim rzędzie mogą miło spędzać czas na oglądaniu emisji wideo. Ekrany wmontowano w przednie zagłówki, a dołączone fabrycznie słuchawki zapewnią nam dźwięk najwyższej jakości.
Kierowca ma przed sobą nowoczesny warsztat pracy. Wirtualny kokpit, którego barwy zmieniają się w zależności od wybranego stylu jazdy. System multimedialny z funkcjonalnym i intuicyjnym tabletem obsługiwany może być dotykowo dotykowo lub joystickiem.
Na trasie docenimy też zalety turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności skokowej 1.8 l i mocy 224 KM. Pozwala ona na dynamiczne przyspieszania, a podczas szybkiej jazdy autostradą pracuje w miarę cicho. Zastrzeżenia można mieć do zużycia paliwa w mieście, które może osiągnąć granicę nawet 10 l/100 km, ale już podczas spokojnej jazdy na trasie możemy bez problemów osiągnąć średnie zużycie poniżej granicy 8 l/100 km.
Docenimy także zalety siedmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej ECD, która pracuje płynnie i pozwala na optymalne wykorzystanie mocy jednostki napędowej. Kierowca ma do dyspozycji kilka możliwości ustawienia stylu jazdy, ze sportowym włącznie.
Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – podsumowanie
To z całą pewnością auto dla dużej rodziny. Użytkownika zadowolić może funkcjonalne wnętrze i możliwość skonfigurowania wersji 7-osobowej. W razie potrzeby pojazd ten sprawdzi się w charakterze auta użytkowego. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy płaską powierzchnię o długości ponad 2 metrów, a to wystarczy nawet do przetransportowania szafy. Kierowca będzie usatysfakcjonowany nowoczesnym wirtualnym kokpitem.
Plusy
+ elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane fotele z funkcją masażu
+ podgrzewana kierownica
+ funkcjonalny i intuicyjny tablet obsługiwany dotykowo lub joystickiem
+ możliwość wyboru stylu jazdy
+ pokrywa bagażnika otwierana ruchem nogi
+ elektromechaniczny hamulec postojowy
+ wersja 7-osobowa
+ system 4Control
+ funkcjonalne wnętrze
+ dobra praca automatycznej skrzyni biegów
+ bogate wyposażenie wersji topowej
+ płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń
Minusy
– brak w ofercie napędu 4×4
Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1798 cm3, R4, turbobenzyna |
Moc | 224 KM |
Moment obrotowy | 300 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa zautomatyzowana, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 224 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Średnie zużycie paliwa podczas testu | 7,8 l/100 km |
Długość | 4857 mm 4857/2128/1677 mm |
Szerokość | 2128 mm |
Wysokość | 1677 mm |
Rozstaw osi | 2884 mm |
Pojemność bagażnika wersja 7-osobowa | 247/614/2035 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 58 l |
Masa własna | 1779 kg, ładowność 614 kg |
Cena | 170 400 zł |