Nokian Tyres zamienia dotychczasowe torby na opony na rozwiązanie bardziej przyjazne środowisku. Produkowanie toreb wykonanych częściowo z biomateriałów pomaga o 75% zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla w porównaniu do toreb wytworzonych z czystego lub przetworzonego plastiku.
“Nasza grupa chce stać się pionierem branży w obszarze ekologii i wziąć pod lupę wszystkie kwestie związane z cyklem życia opony na różnych etapach – od surowców i procesu produkcji, po właściwe przetwarzanie opon. Produkcja toreb na opony z materiałów przyjaznych środowisku to część naszej wizji” – mówi Marko Mäkelä, dyrektor ds. sprzedaży Nokian Tyres w Finlandii.
Każdego roku w Finlandii i Norwegii do produkcji toreb na opony Nokian Tyres zużywa się około 40 000 kg plastiku. Proces wytwarzania nowych toreb z ekologicznego polietylenu i LDPE generuje 20,02 ton dwutlenku węgla. W przypadku produkcji toreb z czystego plastiku ta wartość osiąga poziom 88 ton, a plastiku pozyskanego na drodze recyklingu – 44 tony.
Oznaczenie “I’m Green” dla surowców bardziej przyjaznych środowisku
Niższy poziom emisji generowanych w procesie produkcji toreb wynika z zastosowania na szerszą skalę etylenu na bazie trzciny cukrowej. W fazie wzrostu trzcina cukrowa absorbuje dwutlenek węgla z atmosfery, a co za tym idzie obniża ostateczny poziom emisji generowanych w trakcie produkcji toreb.
Torby na opony uzyskały odznakę “I’m Green” ze względu na ich ekologicznych charakter. Nokian Tyres to pierwszy producent opon na świecie, który oferuje torby z tym oznaczeniem.
Znak “I’m Green” to własność Braskem, przedsiębiorstwa z branży petrochemicznej. Jego wykorzystanie jest ściśle kontrolowane i regulowane. Aby otrzymać odznaczenie, ponad 50% surowców wykorzystanych w procesie produkcji danego towaru musi stanowić ekologiczny polietylen. W składzie toreb wykorzystywanych przez Nokian Tyres ten materiał stanowi 55 procent wszystkich surowców.
Źródło: Nokian Tyres
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…