Samochody pozostaną popularnym środkiem transportu, pomimo zachodzących zmian w globalnych trendach mobilności osób.Zmieni się jednak forma korzystania z aut, wynika z raportu „Droga przed nami: Przyszłość mobilności” przygotowanego przez AvisBudget Group. Pokazuje on, że w ciągu najbliższej dekady konsumenci będą najchętniej wybierać model wynajmu lub carsharing.
Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego w 16 krajach Europy i Azji. Wynika z niego, że przewidywany przez niektórych schyłek epoki samochodów jest mocno przesadzony.
Obecnie posiadanie samochodu jest ważne dla 82% respondentów, a 77% ma własne auto. 50% ankietowanych jest zdania, że samochód to najlepszy środek transportu. Jednocześnie około dwie trzecie badanych (68%)przewiduje, że posiadanie auta na własność nie będzie najpopularniejszym rozwiązaniem w przyszłości, a 54% badanych jest gotowa zrezygnować z własnego pojazdu na rzecz wynajmu długo- lub krótkoterminowego czy subskrypcji. 59% ankietowanych oczekuje, że na rynku pojawi się więcej usług oferujących „samochody na żądanie” na przestrzeni najbliższych lat.
Wśród ankietowanych z Polski, okazuje się, że posiadanie auta jest istotne dla jeszcze większej części respondentów – dla ponad 95% osób, a 83% zadeklarowało posiadanie własnego auta. Co więcej, 64% ankietowanych Polaków jest gotowych do rezygnacji z własnego auta na rzecz wynajmu czy subskrypcji.
– Dzięki postępowi technologicznemu i wpływowi takich platform jak Amazon, Netflix czy Spotify konsumenci oczekują dostępu do produktów i usług za jednym kliknięciem. Takie usługi na żądanie wpływają też na branżę mobilności osób i skutkują rewolucją, której jesteśmy dziś świadkami – komentuje Keith Rankin, prezes Avis Budget Group na region międzynarodowy. – Od zamówienia taksówki po wynajem auta na tygodniowy urlop – wszystko to możemy zrobić za pomocą aplikacji w smartfonie. Nasz raport pokazuje rosnące zapotrzebowanie na natychmiastowy dostęp do usług i elastyczność, co skutkuje zmianą zachowań konsumentów w stosunku do posiadania aut – zaznacza Keith Rankin.
–Ze zmianą potrzeb konsumentów i rosnącą popularnością ekonomii współdzielenia(ang. sharing economy) wiążą się zarówno szanse, jak i wyzwania. Według naszych badań, klienci oczekują wygodnych i łatwo dostępnych usług na żądanie, jednak w rozsądnej cenie – dodaje.
– Niezbędne jest, aby dostawcy usług mobilności osób współpracowali ze sobą, w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom i potrzebom klientów.Udowodniliśmy to udaną współpracą z takimi markami jak Via czy Lyft w zakresie oferowania floty jako usługi (Fleet Management as a Service – FMaaS). Współpracujemy też z Fordem i Continentalem nad rozwojem technologii samochodów połączonych. Prowadzimy ponadto regionalne partnerstwa np. z Bidroom w Europie Środowej. Nasze współprace dobrze pokazują, w jaki sposób branża może działać razem w celu oferowania usług na żądanie i związanych z nimi rozwiązań, których oczekują klienci. Taka kooperacja może obejmować gigantów technologicznych dostarczających technologię 5G, jak i lokalne samorządy, chcące współpracować z sektorem prywatnym w celu poprawy dostępu mieszkańców do transportu– mówi Keith Rankin.
Raport „Droga przed nami: Przyszłość mobilności” opisuje obecny stan sektora mobilności osób oraz jego przyszłość w Europie i Azji. [pełny raport do pobrania].
Źródło: Avis Polska
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…