Nowe MINI John Cooper Works GP zostanie zaprezentowane po raz pierwszy na Los Angeles Auto Show (22 listopada – 1 grudnia 2019 r.), a powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie. Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r.
Zdecydowanie najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w małym samochodzie brytyjskiej marki, układ jezdny zestrojony w oparciu o szeroki know-how John Cooper Works w motorsporcie oraz karoseria zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki dają intensywne, wyścigowe wrażenia z jazdy.
MINI z nową kampanią – „Ogranicz kontakt do MINI”
Samochód plasuje się w czołówce modeli MINI i John Cooper Works wyraźniej niż kiedykolwiek dotąd. Jego moc jest wyższa niż w MINI John Cooper Works o 55 kW (75 KM). Przewaga nowego MINI John Cooper Works GP jest tym samym jeszcze wyraźniejsza niż w przypadku dwóch poprzednich generacji ekstremalnie sportowych modeli MINI produkowanych w małych seriach po 2000 sztuk. Już MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP zaprezentowane w roku 2006 i MINI John Cooper Works GP z roku 2013, oba wyposażone w turbodoładowane silniki o mocy 160 kW (218 KM), specjalny układ jezdny oraz ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie, gwarantowały niezwykle intensywną wyścigową atmosferę. Podczas jazd testowych w ramach rozwoju serii pokonało Pętlę Północną toru Nürburgring w niecałe 8 minut, prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.
Nowe MINI John Cooper Works GP – najważniejsze cechy
- Czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l, moc 225 kW (306 KM), moment obrotowy 450 Nm
- O 55 kW (75 KM) większa moc niż MINI John Cooper Works
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 265 km/h (nielimitowana)
- Specjalne, przystosowane do maksymalnych osiągów smarowanie i chłodzenie
- Specjalnie dostosowany do tego modelu sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu
- 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi
- Specjalna konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego, obniżenie o 10 mm w porównaniu z MINI John Cooper Works
- Bardzo wydajny sportowy układ hamulcowy
- Niezwykle sztywna struktura karoserii, zawieszenia silnika i punktów mocowania układu jezdnego
- Specjalnie dostosowany do tego modelu pas przedni i tylny
- Spojler dachowy z konturami skrzydeł
- Wydatne poszerzenia nadkoli z karbonu
- Wnętrze z dwoma fotelami i specjalnie dostosowanym kokpitem
Źródło: BMW