Categories: Testy

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – odmłodzony klasyk

To niezwykle popularny model japońskiego producenta, który po raz kolejny został odświeżony i przyznać trzeba, że wiele na tym zyskał. Szczególnie może podobać się dynamiczny design przedniej części nadwozia z charakterystycznymi światłami i nową atrapą wlotu powietrza chłodnicy.

Model ASX (Active Sports Crossover) powstał na bazie studyjnego Mitsubishi Concept-cX, który po raz pierwszy zaprezentowano w 2007 roku podczas salonów w Tokio i we Frankfurcie nad Menem. Auto, które powstało przy współpracy z francuskim koncernem PSA, po premierze w Genewie (marzec 2010) trafiło w Europie do sprzedaży w czerwcu tego samego roku. Od tego czasu ASX stał się chętnie kupowanym crossoverem, cenionym za solidność wykonania oraz funkcjonalność wnętrza.

Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Auto już trzykrotnie przeszło zabieg face liftingu. Ostatni z nich przyniósł nie tylko zmiany elementów designu, ale również w zakresie techniki. Najnowsze wcielenie w roku modelowym 2020 poznamy po nowym designie przedniej części nadwozia oraz tylnych ledowych lampach zespolonych.

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – funkcjonalne wnętrze

Jedną z najbardziej niekwestionowanych zalet Mitsubishi ASX jest funkcjonalność jego wnętrza. Wygodnie podróżować można tym autem nie tylko na przednich fotelach. Dzięki lepszemu wyprofilowaniu tylnej kanapy udało się uzyskać więcej miejsca na nogi. Co prawda bagażnik ma pojemność 406 litrów (do linii okien), ale po zwinięciu rolety mamy już znacznie więcej przestrzeni do dyspozycji. Jednak w przypadku podróży tylko w dwie osoby i złożeniu oparć tylnych siedzeń uzyskamy już znacznie więcej. Szczególnie docenimy równą powierzchnię, jaka uzyskamy po złożeniu tych siedzeń.



Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – nowa jednostka napędowa

Istotną zmianą w ofercie ASX-a jest nowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 150 KM. Silnik ten zastąpił dotychczas montowaną jednostkę o pojemności 1.6 l i mocy 115 KM. Zdecydowanie ta zmiana wyszła temu modelowi na dobre. Użytkownicy zyskali bardziej dynamiczną jednostkę napędową, pracującą znacznie ciszej od poprzednika. Sprawdza się także bezstopniowa przekładnia, która pracuje w miarę cicho. Podczas dłuższej i spokojnej jazdy osiągnęliśmy średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km, co należy zapisać na kolejny plus.

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – podsumowanie

To jeden z kilkunastu dostępnych na polskim rynku crossoverów. Po ostatnich modyfikacjach znacznie zyskał na atrakcyjności. Na drodze wyróżnia się nowoczesnym designem nadwozia. Atutem stała się mocniejsza jednostka napędowa. Funkcjonalne wnętrze jest w stanie zadowolić wymagania najbardziej wybrednego użytkownika. Szczególnie tego, który ceni sobie solidność i nie wymaga zbytnich ekstrawagancji.

Przedłużona Gwarancja Mitsubishi – 7 lat i 200 tys. km

Plusy

+ gustowny i nowoczesny design nadwozia

+ dynamiczna jednostka napędowa

+ funkcjonalne wnętrze

+ intuicyjny system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym

+ równa płaszczyzna po złożeniu tylnych siedzeń

+ dobrze pracujące zawieszenie

Minusy

– stosunkowo wysoka cena wersji topowej 4×4 z przekładną CVT

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1998 cm3, R4, benzyna
Moc 150 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 6-stopniowa CVT, napęd na przód
Prędkość maksymalna 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Średnie zużycie paliwa podczas testu 7,4 l/100 km
Długość 4365 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1640 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Pojemność bagażnika 406 l
Pojemność zbiornika paliwa 63 l
Masa własna / nośność 1375 kg / 565 kg
Cena 88 990 zł

 



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

14 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago