Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – odmłodzony klasyk

To niezwykle popularny model japońskiego producenta, który po raz kolejny został odświeżony i przyznać trzeba, że wiele na tym zyskał. Szczególnie może podobać się dynamiczny design przedniej części nadwozia z charakterystycznymi światłami i nową atrapą wlotu powietrza chłodnicy.

Model ASX (Active Sports Crossover) powstał na bazie studyjnego Mitsubishi Concept-cX, który po raz pierwszy zaprezentowano w 2007 roku podczas salonów w Tokio i we Frankfurcie nad Menem. Auto, które powstało przy współpracy z francuskim koncernem PSA, po premierze w Genewie (marzec 2010) trafiło w Europie do sprzedaży w czerwcu tego samego roku. Od tego czasu ASX stał się chętnie kupowanym crossoverem, cenionym za solidność wykonania oraz funkcjonalność wnętrza.

Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Auto już trzykrotnie przeszło zabieg face liftingu. Ostatni z nich przyniósł nie tylko zmiany elementów designu, ale również w zakresie techniki. Najnowsze wcielenie w roku modelowym 2020 poznamy po nowym designie przedniej części nadwozia oraz tylnych ledowych lampach zespolonych.

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – funkcjonalne wnętrze

Jedną z najbardziej niekwestionowanych zalet Mitsubishi ASX jest funkcjonalność jego wnętrza. Wygodnie podróżować można tym autem nie tylko na przednich fotelach. Dzięki lepszemu wyprofilowaniu tylnej kanapy udało się uzyskać więcej miejsca na nogi. Co prawda bagażnik ma pojemność 406 litrów (do linii okien), ale po zwinięciu rolety mamy już znacznie więcej przestrzeni do dyspozycji. Jednak w przypadku podróży tylko w dwie osoby i złożeniu oparć tylnych siedzeń uzyskamy już znacznie więcej. Szczególnie docenimy równą powierzchnię, jaka uzyskamy po złożeniu tych siedzeń.

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – nowa jednostka napędowa

Istotną zmianą w ofercie ASX-a jest nowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 150 KM. Silnik ten zastąpił dotychczas montowaną jednostkę o pojemności 1.6 l i mocy 115 KM. Zdecydowanie ta zmiana wyszła temu modelowi na dobre. Użytkownicy zyskali bardziej dynamiczną jednostkę napędową, pracującą znacznie ciszej od poprzednika. Sprawdza się także bezstopniowa przekładnia, która pracuje w miarę cicho. Podczas dłuższej i spokojnej jazdy osiągnęliśmy średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km, co należy zapisać na kolejny plus.

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – podsumowanie

To jeden z kilkunastu dostępnych na polskim rynku crossoverów. Po ostatnich modyfikacjach znacznie zyskał na atrakcyjności. Na drodze wyróżnia się nowoczesnym designem nadwozia. Atutem stała się mocniejsza jednostka napędowa. Funkcjonalne wnętrze jest w stanie zadowolić wymagania najbardziej wybrednego użytkownika. Szczególnie tego, który ceni sobie solidność i nie wymaga zbytnich ekstrawagancji.

Przedłużona Gwarancja Mitsubishi – 7 lat i 200 tys. km

Plusy

+ gustowny i nowoczesny design nadwozia

+ dynamiczna jednostka napędowa

+ funkcjonalne wnętrze

+ intuicyjny system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym

+ równa płaszczyzna po złożeniu tylnych siedzeń

+ dobrze pracujące zawieszenie

Minusy

– stosunkowo wysoka cena wersji topowej 4×4 z przekładną CVT

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD CVT – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika1998 cm3, R4, benzyna
Moc150 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy195 Nm przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów i napęd6-stopniowa CVT, napęd na przód
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,7 s
Średnie zużycie paliwa podczas testu7,4 l/100 km
Długość4365 mm
Szerokość1770 mm
Wysokość1640 mm
Rozstaw osi2670 mm
Pojemność bagażnika406 l
Pojemność zbiornika paliwa63 l
Masa własna / nośność1375 kg / 565 kg
Cena88 990 zł