Categories: E-mobility

Nowy RAV4 Plug-in Hybrid – najmocniejsza wersja legendarnego SUV-a Toyoty

Japoński producent otwiera nowy rozdział w historii RAV4 – samochodu, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Na targach Los Angeles Auto Show 2019 światową premierę będzie miał nowy RAV4 Plug-in Hybrid. Pierwsza hybryda plug-in w gamie modelowej RAV4 to kolejny etap bogatej, ponad 20-letniej historii hybryd Toyoty. Od początku Toyota nieustannie umacnia swoją pozycję lidera technologii hybrydowej, oferując samochody łączące dynamikę i osiągi z niską emisją spalin i minimalnym zużyciem paliwa. Nowy RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie 2020 roku.

Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4, jeszcze bardziej wzmacniając jego pozycję na europejskim rynku, na którym jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7 500 w Polsce.

RAV4 Plug-in Hybrid stanie się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty, łącząc świetne osiągi i dynamikę, wyjątkową wydajność i doskonałe właściwości jezdne dzięki konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i zapewni stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni.

Toyota Corolla wygrywa wartością rezydualną na niemieckim rynku

Doświadczenie zdobyte za sprawą dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid sprawia, że Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego napędu do RAV4. Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym, generujący maksymalną moc 306 KM (225 kW)* ma potencjał, by rozwinąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s*, osiągając lepszy wynik niż konkurencyjne modele z konwencjonalnym napędem. Co więcej, nowy model RAV4 wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km*. Żaden inny SUV 4×4 segmentu D z napędem hybrydowym plug-in nie uzyskuje takich wyników.



Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód otrzymał wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. Nowy napęd zapewnia nie tylko spektakularną zrywność i świetne przyspieszenie. RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km* – więcej niż uzyskują konkurencyjne SUV-y z napędem plug-in hybrid. Nowy model będzie mógł swobodnie poruszać się na samym silniku elektrycznym na dystansie 50 km, który przeciętnie pokonują europejscy kierowcy w ciągu dnia.

* Dane sprzed homologacji.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

22 minuty ago

Mitsubishi – Polacy pokochali nowe modele

Firma Astara – wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi w Polsce, notuje…

1 dzień ago

Toyota – odbiór auta o dowolnej porze, to nowa usługa w sieci serwisów

Obsługa Kluczykomatu jest równie prosta i intuicyjna jak korzystanie z popularnych urządzeń pocztowych. Dzięki nowej…

1 dzień ago

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

3 dni ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

3 dni ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

4 dni ago