Przynajmniej do końca 2025 roku Niemcy, którzy zdecydują się na zakup nowego auta elektrycznego otrzymają rządową i wspieraną przez producentów dotację. Do pojazdów, których cena nie przekracza 40 000 euro dopłata zostanie podwyższona z 4000 euro do 6000 euro.
Dopłata 5000 euro przewidziana jest w przypadku zakupu auta w cenie przewyższającej granice 40 000 euro. Połowę pokryje państwo, a drugą połowę producenci. Dotychczasowy system dopłat w Niemczech miał zakończyć się pierwotnie zakończyć 31 grudnia 2020 roku.
Do szybszego rozwoju elektromobilności ma przyczynić się także znaczne zwiększenie liczby punktów ładowania. Przykładowo na każdej stacji paliw przy autostradzie do 2022 roku mają być dostępne przynajmniej cztery stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie w całych Niemczech jest ich około 143 000, a do 2030 roku ma ich być 7 milionów. Plany są wyjątkowo ambitne. Tym bardziej, że niem ieccy producenci zapowiadają na najbliższe lata masową produkcję aut z napędem elektrycznym.
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…