Categories: E-mobility

Ford Mustang Mach-E z zasięgiem 600 km

Legendarny sportowy model świętował swoje 55 lecie, ale zapewne nikt nie spodziewał się, że Ford zaprezentuje elektrycznego crossovera inspirowanego Mustangiem. Tym samym amarykański producent odkrył swoje plany na przyszłość i także w tym segmencie chce walczyć z Teslą i Jaguarem.

Mustang Mach-E ma długość4712 mm, szerokość 1881 mm i wysokość 1597 mm, przy rozstawie osi 2984 mm, co plasuje go pomiędzy Jaguarem I-Pace i Mercedesem-Benz EQC. Masa pojazdu gotowego do jazdy w zależności od wersji wynosi od 1993 kg do 2218 kg. Bagażnik oferuje pojemność 402 litrów, a dodatkowych 100 litrów mamy do dyspozycji w skrytce pod przednią pokrywą.

Prędkość maksymalna w każdej z dostępnych wersji ograniczona została przez producenta do 180 km/h. Z większymi bateriami i napędem tylnych kół pojazd według metodyki WLTP jest w stanie na jednym ładowaniu pokonać dystans 600 km. Wystarczy 10 minut ładowania, by wydłużyć zasięg baterii o 93 km. Standardowy Mach-E doładujemy z 10 do 80 proc. w ciągu ok. 38 minut.

W europejskiej ofercie pojazd ten dostępny ma być z tylnym napędem lub wszystkich czterech kół. W pierwszej kolejności pojawi się limitowana seria First Edition, w której nabywcy będą mogli wybierać wersje RWD, AWD i GT. Podstawowa wersja oferuje moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 415 Nm, a mocniejsza 285 KM. W przypadku napędu na cztery koła w przedniej części pojazdu zamontowany będzie silnik elektryczny o mocy 50 kW. Wyjątkiem jest wersja GT, która otrzyma mocniejszy silnik, który łącznie zapewni moc 342 kW i maksymalny moment obrotowy 830 Nm. Baterie umieszczono pod podłogą, a dodatkowe w przypadku mocniejszych wersji także pod tylnymi siedzeniami.



Gale Halderman – nie żyje projektant pierwszego Forda Mustanga

Ford SYNC 4 to niezwykły komfort prowadzenia i interakcji z samochodem. Pozwala dostosowywać funkcje Mustanga Mach-E bezpośrednio z urządzenia mobilnego lub komputera stacjonarnego. Nowością jest  system nawigacji połączony z chmurą oraz aktualizacje sytemu, które odbywają się bezprzewodowo za pośrednictwem modemu. Niezwykle proste polecenia głosowe oraz 15,5-calowy ekran dotykowy sprawiają, że interakcja z systemem SYNC 4 jest naprawdę łatwa. Całości dopełniają dodatkowe funkcje takie jak bezprzewodowa kompatybilność Apple CarPlayTM oraz Android AutoTM oraz dostępna sieć Wi-Fi.

Mach-E powstał na nowej platformie GE2, którą Ford będzie wykorzystywał do swoich nowych modeli z napędem elektrycznym. Auto będzie produkowane w Meksyku. Wkrótce ma rozpocząć się przedsprzedaż, ale pierwsze auta do użytkowników trafią dopiero pod koniec 2020 roku.



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

10 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago