Categories: Wiadomości

Mitsubishi Motors z rekordem sprzedaży w Europie

Mitsubishi Motors kontynuuje zdobywanie najbardziej wymagających ze światowych rynków motoryzacyjnych. Na kurczącym się (-1,6%) europejskim rynku** sprzedaż MME od stycznia do września 2019 wzrosła o 7% i osiągnęła 134 886 pojazdów*.

Na szczycie rankingu znalazły się dwa samochody niskoemisyjne: Space Star/Mirage i Outlander PHEV (42,5% całości sprzedaży):

Poz. Model Sprzedaż egz. Zmiana %
1. Space Star/Mirage 30 373 +12
2. Outlander PHEV 26 934 +78
3. ASX (poprzedni) 24 585 -7
4. Eclipse Cross 22 126 +8
5. L200 (poprzedni) 18 450 +12

Flagowy model Mitsubishi Outlander PHEV pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty – źródło: JATO – 12 największych rynków UE). Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. osiągnął łączną liczbę 151 735 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
W pierwszych 9 miesiącach roku 2019 sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors * kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):

Poz. Kraj Sprzedaż egz. Zmiana %
1. Niemcy 41 930 +3
2. Wielka Brytania 22 625 -6
3. Hiszpania 11 969 +20
4. Włochy 7 342 +51
5. Francja 7 068 +40
6. Holandia 5 710 -3
7. Szwecja 4881 +31
8. Polska 4 864 +21
9. Austria 4 286 -13
10. Norwegia 4 200 +15

Wyzwania i szanse
Chociaż minione 9 miesięcy budzi zadowolenie, Mitsubishi Motors jest wciąż świadome trudnego otoczenia biznesowego – twierdzi Bernard Loire, Prezes i Dyrektor Generalny MME:Mitsubishi Motors ma dziś wyjątkową pozycję na rynku europejskim, dzięki modelom z segmentu SUV i technologii hybrydowej plug-in, a także świetnej reputacji, dotyczącej jakości i zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych. Na naszą pozycję miało także wpływ celne prognozowanie przepisów dotyczących emisji. Wspólnie z MMC, naszymi europejskimi dystrybutorami i zespołem MME z pewnością pomnożymy te aktywa.



Jesteśmy jednak świadomi nadchodzących trudności – wyzwań zewnętrznych, przed którymi stoi cały przemysł motoryzacyjny, od bardzo niestabilnego rynku walutowego, po problemy polityczne i handlowe. – dodał.

– Jest to kolejny powód, dla którego należy dążyć do strategii zrównoważonego wzrostu w Europie, w której rozwój wizerunku naszej marki będzie miał pierwszeństwo przed wzrostem sprzedaży wolumenu, poszerzanego o wiele nowych produktów, począwszy od nowego ASX oraz nowego L200, który właśnie trafia na rynek europejski. – podsumował Bernard Loire.

* 33 rynki/ 32 dystrybutorów, 35 rynków (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy – w tym L200)
**Dane ACEA: Unia Europejska – 9 miesięcy 2019 roku



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

22 godziny ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago