Mitsubishi Motors z rekordem sprzedaży w Europie

Mitsubishi Motors kontynuuje zdobywanie najbardziej wymagających ze światowych rynków motoryzacyjnych. Na kurczącym się (-1,6%) europejskim rynku** sprzedaż MME od stycznia do września 2019 wzrosła o 7% i osiągnęła 134 886 pojazdów*.

Na szczycie rankingu znalazły się dwa samochody niskoemisyjne: Space Star/Mirage i Outlander PHEV (42,5% całości sprzedaży):

Poz.ModelSprzedaż egz.Zmiana %
1.Space Star/Mirage30 373+12
2.Outlander PHEV26 934+78
3.ASX (poprzedni)24 585-7
4.Eclipse Cross22 126+8
5.L200 (poprzedni)18 450+12

Flagowy model Mitsubishi Outlander PHEV pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty – źródło: JATO – 12 największych rynków UE). Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. osiągnął łączną liczbę 151 735 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
W pierwszych 9 miesiącach roku 2019 sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors * kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):

Poz.KrajSprzedaż egz.Zmiana %
1.Niemcy    41 930         +3
2.Wielka Brytania    22 625          -6
3.Hiszpania    11 969      +20
4.Włochy      7 342       +51
5.Francja      7 068      +40
6.Holandia      5 710          -3
7.Szwecja       4881       +31
8.Polska    4 864      +21
9.Austria     4 286        -13
10.Norwegia     4 200       +15

Wyzwania i szanse
Chociaż minione 9 miesięcy budzi zadowolenie, Mitsubishi Motors jest wciąż świadome trudnego otoczenia biznesowego – twierdzi Bernard Loire, Prezes i Dyrektor Generalny MME:Mitsubishi Motors ma dziś wyjątkową pozycję na rynku europejskim, dzięki modelom z segmentu SUV i technologii hybrydowej plug-in, a także świetnej reputacji, dotyczącej jakości i zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych. Na naszą pozycję miało także wpływ celne prognozowanie przepisów dotyczących emisji. Wspólnie z MMC, naszymi europejskimi dystrybutorami i zespołem MME z pewnością pomnożymy te aktywa.

Jesteśmy jednak świadomi nadchodzących trudności – wyzwań zewnętrznych, przed którymi stoi cały przemysł motoryzacyjny, od bardzo niestabilnego rynku walutowego, po problemy polityczne i handlowe. – dodał.

– Jest to kolejny powód, dla którego należy dążyć do strategii zrównoważonego wzrostu w Europie, w której rozwój wizerunku naszej marki będzie miał pierwszeństwo przed wzrostem sprzedaży wolumenu, poszerzanego o wiele nowych produktów, począwszy od nowego ASX oraz nowego L200, który właśnie trafia na rynek europejski. – podsumował Bernard Loire.

* 33 rynki/ 32 dystrybutorów, 35 rynków (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy – w tym L200)
**Dane ACEA: Unia Europejska – 9 miesięcy 2019 roku