Mitsubishi Motors kontynuuje zdobywanie najbardziej wymagających ze światowych rynków motoryzacyjnych. Na kurczącym się (-1,6%) europejskim rynku** sprzedaż MME od stycznia do września 2019 wzrosła o 7% i osiągnęła 134 886 pojazdów*.
Na szczycie rankingu znalazły się dwa samochody niskoemisyjne: Space Star/Mirage i Outlander PHEV (42,5% całości sprzedaży):
Poz. | Model | Sprzedaż egz. | Zmiana % |
1. | Space Star/Mirage | 30 373 | +12 |
2. | Outlander PHEV | 26 934 | +78 |
3. | ASX (poprzedni) | 24 585 | -7 |
4. | Eclipse Cross | 22 126 | +8 |
5. | L200 (poprzedni) | 18 450 | +12 |
Flagowy model Mitsubishi Outlander PHEV pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty – źródło: JATO – 12 największych rynków UE). Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. osiągnął łączną liczbę 151 735 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
W pierwszych 9 miesiącach roku 2019 sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors * kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):
Poz. | Kraj | Sprzedaż egz. | Zmiana % |
1. | Niemcy | 41 930 | +3 |
2. | Wielka Brytania | 22 625 | -6 |
3. | Hiszpania | 11 969 | +20 |
4. | Włochy | 7 342 | +51 |
5. | Francja | 7 068 | +40 |
6. | Holandia | 5 710 | -3 |
7. | Szwecja | 4881 | +31 |
8. | Polska | 4 864 | +21 |
9. | Austria | 4 286 | -13 |
10. | Norwegia | 4 200 | +15 |
Wyzwania i szanse
– Chociaż minione 9 miesięcy budzi zadowolenie, Mitsubishi Motors jest wciąż świadome trudnego otoczenia biznesowego – twierdzi Bernard Loire, Prezes i Dyrektor Generalny MME: – Mitsubishi Motors ma dziś wyjątkową pozycję na rynku europejskim, dzięki modelom z segmentu SUV i technologii hybrydowej plug-in, a także świetnej reputacji, dotyczącej jakości i zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych. Na naszą pozycję miało także wpływ celne prognozowanie przepisów dotyczących emisji. Wspólnie z MMC, naszymi europejskimi dystrybutorami i zespołem MME z pewnością pomnożymy te aktywa.
– Jesteśmy jednak świadomi nadchodzących trudności – wyzwań zewnętrznych, przed którymi stoi cały przemysł motoryzacyjny, od bardzo niestabilnego rynku walutowego, po problemy polityczne i handlowe. – dodał.
– Jest to kolejny powód, dla którego należy dążyć do strategii zrównoważonego wzrostu w Europie, w której rozwój wizerunku naszej marki będzie miał pierwszeństwo przed wzrostem sprzedaży wolumenu, poszerzanego o wiele nowych produktów, począwszy od nowego ASX oraz nowego L200, który właśnie trafia na rynek europejski. – podsumował Bernard Loire.
* 33 rynki/ 32 dystrybutorów, 35 rynków (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy – w tym L200)
**Dane ACEA: Unia Europejska – 9 miesięcy 2019 roku