Taki model, to już dzisiaj niemalże obowiązek. Każdy liczący się producent ma w swoim portfolio corssovera. Także KIA, która oferuje auto z gustownym designem i dobrymi parametrami eksploatacyjnymi.
Spotkałem się z opinią, że Stonic jest zbyt małym i niewygodnym autem oraz ma głośny silnik. Jednak już pierwszy z nim kontakt rozwiał nie tylko moje wątpliwości.
Z całą pewnością może podobać się design nadwozia, który kontynuuje najnowszy trend południowokoreańskiej marki. Chociaż Stonic ma identyczny rozstaw osi, co KIA Rio – 2580 mm, to jednak crossover jest o 75 mm dłuższy, o 35 mm szerszy i o 70 mm wyższy. Ma także o 27 l większą pojemność bagażnika.
Wyższa kabina oznacza większy komfort dla kierowcy i współpasażera. Co nie znaczy, że na tylnej kanapie nie zmieszczą się dwie dorosłe osoby (przy odpowiednim ustawieniu przednich foteli). Z całą pewnością nawet dłuższa podróż czterech dorosłych osób nie będzie męcząca. Szkoda, że projektanci nie stworzyli możliwości przesuwania tylnej kanapy. Straciłby na tym i tak stosunkowo mało pojemny bagażnik (332 l), ale zyskalibyśmy na komforcie. Cóż, jakiś kompromis musiał tu zwyciężyć.
Testowana wersja napędzana była trzycylindrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 998 cm3 i mocy 120 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 171 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. To jeszcze jeden z tych silników zaprojektowanych w ramach do niedawna modnego, a obecnie coraz bardziej porzucanego downsizingu. Przyznać trzeba, że nie wypada źle na tle porównywanej konkurencji innych marek. Jednostka ma swoje charakterystyczne brzmienie, ale nie jest zbytnio głośna. Zapewne atutami są: doładowanie i moc 120 KM. Taki mikst wystarcza do dynamicznej jazdy w mieście i szybkich manewrów wyprzedzania na trasie. Użytkownika najbardziej interesuje apetyt na paliwo. W mieście musimy liczyć się ze średnim zużyciem na poziomie 8 l/100 km, ale już podczas jazdy na trasie możemy zaoszczędzić prawie 2 l/100 km. Nam udało się osiągnąć średnie zużycie 6,2 l/100 km.
Z gustem zaprojektowane zostało wnętrze pojazdu. Kierowca ma optymalne warunki do pracy, a co najważniejsze wszystkie pokrętła i przyciski są w zasięgu jego rąk. Czytelne są zegary. Także i w tym modelu zastosowano modny tablet, który umożliwia nam dostęp do wszelkich niezbędnych danych o pojeździe, a także system audio i nawigację satelitarną. Projektantów należy pochwalić za utrzymanie niezbędnych pokręteł, które podczas jazdy ułatwiają kierowcy szybką i intuicyjna obsługę tego urządzenia.
Plusy:
+ nowoczesny design nadwozia i wnętrza
+ funkcjonalny kokpit
+ dynamiczna jednostka napędowa
+ bogata oferta wyposażenia
+ intuicyjna obsługa tabletu
Minusy:
– ograniczone miejsce na tylnych siedzeniach
– mały bagażnik
Z całą pewnością jest to jeden z ciekawszych crossoverów dostępnych na polskim rynku. Poszerzana systematycznie oferta południowokoreańskiego producenta staje cię coraz bardziej atrakcyjna i stwarza wybór. Atutem jest bogata lista wyposażenia oraz możliwość wyboru benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych o mocy od 84 KM do 120 KM.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 998 cm3, R3, turbo benz. |
Moc | 120 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 171 Nm przy 1500-4000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa ręczna, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 184 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Średnie zużycie paliwa podczas testu | 6,2 l/100 km |
Masa własna | 1110 kg |
Pojemność bagażnika | 332-1135 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4140/1760/1520 mm |
Rozstaw osi | 2580 mm |
Cena | 65 990 zł |
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…