Abarth 695 70° Anniversario

W Mediolanie została zaprezentowana nowa seria specjalna Abarth 695 70° Anniversario z okazji 70. rocznicy powstania marki Abarth & C. i składająca hołd pomysłowości jej założyciela Carlo Abartha (1908-1979), który jako pierwszy zrozumiał potencjał tuningu i modernizacji technicznej samochodów ze standardowej produkcji.

Nowa, limitowana edycja, wyprodukowana w zaledwie 1949 egzemplarzach i symbolizująca rok powstania firmy, jest najważniejszym z hołdów zaprezentowanych podczas tegorocznych obchodów. Teraz przyszła kolej na ekskluzywnego 695 70° Anniversario, który ma rozbudzić marzenia w sercach tysięcy miłośników włoskiej marki. I właśnie tym miłośnikom, nowa limitowana edycja została zaprezentowana podczas Dni Abartha 2019, największego europejskiego zlotu fanów Abartha, które będą odbywać się w futurystycznym MIND (Milan Innovation District) do 6 października. Szykuje się więc duża niespodzianka dla uczestników, którzy zgromadzili się w nowym Parku nauki, wiedzy i innowacji, aby świętować 70 lat legendy motoryzacji.

Nowy Abarth 695 70° Anniversario jest wyposażony w nowy, zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki samochodu regulowany spojler, który jest rezultatem pracy inżynierów Abartha w tunelu aerodynamicznym FCA w Orbassano (Turyn). Zwiększa on przyczepność na szybkich, mieszanych trasach oraz stabilność przy dużych prędkościach, czyli – jednym słowem – zwiększa osiągi samochodu. Nowy spojler z regulowaną wysokością jest zatem hołdem dla koncepcji osiągów Założyciela, która wykroczyła daleko poza dążenie do czystej mocy, maksymalnej prędkości i przyspieszenia. Carlo Abarth dążył do uzyskania kompleksowych osiągów i skoncentrował się na poszukiwaniu i rozwoju innowacyjnych rozwiązań technicznych. Właśnie dzięki tym ciągłym badaniom stał się sławny,  jako jeden z pionierów i wizjonerów w dziedzinie tuningu.

Abarth 695 70° Anniversario, zachwyca nowym spojlerem tylnym, który nawiązuje do świata wyścigów i legendarnej historii racingu marki z logo Skorpiona. Spojler jest regulowany ręcznie, podobnie jak w wyścigach, w których mechanicy w boksach technicznych dostosowują kąt spoilera, aby umożliwić kierowcy ustawienie zachowania samochodu zgodnie z torem i stylem jazdy. W Abarcie 695 70° Anniversario regulowany spojler można ustawić w 12 pozycjach z nachyleniem od 0° do 60°. W pozycji maksymalnego nachylenia (60°), przy prędkości 200 km/h, spojler zwiększa obciążenie aerodynamiczne nawet do 42 kg. Zapewnia to doskonałą dynamikę pojazdu i bardziej stabilne zachowanie przy dużych prędkościach, szczególnie na szybkich trasach o mieszanej przyczepności.

Praktycznym przykładem jest legendarny tor Vallelunga, na którym regulowany spojler pozwala kierowcy zredukować korygowanie prowadzenia o prawie 40%. Aby osiągnąć taki poziom techniczny, nowy Abarth 695 70° Anniversario został przetestowany w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym zlokalizowanym w Orbassano, na południe od Turynu, gdzie FCA testuje swoje samochody.
Zbudowany w latach 70. i stale modernizowany w celu wdrożenia najnowszych technologii ośrodek, jest jednym z nielicznych w Europie i jedynym we Włoszech, umożliwiającym testy w rzeczywistej skali i przy dużych prędkościach powietrza (do 210 km/h). Celem było zoptymalizowanie aerodynamiki każdego produkowanego modelu poprzez symulację ruchu samochodu w stosunku do wiatru dokładnie tak, jak to się dzieje w prawdziwym świecie. Właśnie w tym centrum doskonałości opracowano i przetestowano regulowany spojler Abartha 695 70° Anniversario we wszystkich możliwych konfiguracjach oraz w różnych ustawieniach pojazdu, prędkości i kąta odchylenia.

Wygląd nowego Abarth 695 70° Anniversario został dodatkowo wzbogacony o serię kultowych elementów z przeszłości i teraźniejszości, jak aktywny układ wydechowy Record Monza zapewniający niepowtarzalny dźwięk, nowy, zielony kolor lakieru Monza 1958 (hołd dla koloru pierwszej 500 Abarth, która w tamtym roku ustanowiła sześć międzynarodowych rekordów w Monzie), wiele detali w szarości Campovolo, w tym regulowany spojler, body kit, osłona przednia i tylna oraz obudowy lusterek. Tego samego koloru jest naklejka ze Skorpionem na pokrywie silnika oraz naklejka w szachownicę na dachu, które podkreślają sportowy wygląd auta. W standardzie montowane są również 17-calowe felgi aluminiowe SuperSport i słynne czerwone zaciski Brembo. Mocny układ hamulcowy posiada z przodu czerwone, aluminiowe zaciski Brembo z czterema tłoczkami oraz tarcze samowentylujące 305 mm z przodu i 240 mm z tyłu.

Ten sam sportowy charakter można znaleźć we wnętrzu samochodu, gdzie na pierwszy plan wysuwają się ekskluzywne fotele „Sabelt Tricolore”, opracowane specjalnie na potrzeby tej edycji specjalnej. Do chwalebnej, wyścigowej przeszłości marki nawiązuje również logo na nadwoziu, które wykorzystuje staromodną czcionkę oraz wzór skorpiona w stylu vintage, który jest niewątpliwym hołdem dla dziedzictwa jednej z najbardziej znanych na świecie włoskich marek.

We wnętrzu samochodu znajduje się również numerowana tabliczka dla każdego z 1949 egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane, dzięki czemu każdy egzemplarz 695 70° Anniversario będzie autentycznym kolekcjonerskim przedmiotem.

Nowy 695 70° Anniversario jest wyposażona w najmocniejszą jednostkę napędową z gamy: 1,4-litrowy turbodoładowany silnik, który zapewnia moc 180 KM i moment obrotowy równy 250 Nm przy 3000 obr./min. oraz maksymalną prędkość 225 km/h (ze spojlerem ustawionym w pozycji 0°) i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy.