Renault Captur 1.2 120 EDC Initiale Paris – francuski książę

Kompaktowy, luksusowy, dobrze wyposażony. Model, który po zmianach może się wciąż podobać. Initiale Paris to wersja topowa. To jeden z tych francuskich samochodów, które wyróżnią nas nie tylko w zatłoczonych aglomeracjach miejskich.

Na pochwałę zasługuje nietuzinkowy i dynamiczny design nadwozia oraz nowoczesne rozwiązania wnętrza z systemem multimedialnym R-Link Evolution i 7-calowym ekranem dotykowym. To nadmuchane Clio, ale znacznie wygodniejsze. Podróżować nim mogą w miarę wygodnie cztery dorosłe osoby, ale dwójka z dorastającymi dzieciakami, to już prawdziwy komfort.

Do napędu zastosowano czterocylindrowy małolitrażowy benzyniak o pojemności skokowej 1197 cm³ i mocy 118 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm przy 2000 obr./min. To dla pojazdu o masie własnej 1202 kg w zupełności wystarczy. Tym bardziej, że zapewnia mu świetną dynamikę i szybką zmianę przełożeń. W czym pomaga mu sześciostopniowy automat EDC. Według producenta w ruchu miejskim to auto powinno zużywać średnio 6.6 l/100 km, ale nam udało się osiągnąć o 1 litr więcej. Znacznie lepiej jest na trasie, bo w tym przypadku zeszliśmy już do 6,4 l/100 km. Teoretycznie zużycie paliwa powinna zmniejszyć funkcja Eco, ale korzystanie z takiego ustawienia oznacza także gorsze osiągi.

Wnętrze zaprojektowane zostało według najnowszych trendów Renault. Jest nowocześnie i funkcjonalnie. Ciekawostką jest wysuwany schowek przed pasażerem oraz praktyczny zamykany schowek w górnej części deski rozdzielczej.

Renault – Anna Dereszowska i Katarzyna Glinka testują elektryki

Osoby podróżujące na tylnej kanapie docenią możliwość jej przesuwania do tyłu, co oznacza zmianę pojemności bagażnika z 455 l do 377 l, a po złożeniu tylnych siedzeń będziemy mieli do dyspozycji 1235 l.

Renault Captur 1.2 120 EDC Initiale Paris – podsumowanie

Najpopularniejszy crossower na wielu rynkach europejskich z całą pewnością na to zasłużył. Wyróżnia się designem nadwozia i wnętrza. Nie można też mieć zastrzeżeń do jednostki napędowej. Dobra jest też jakość materiałów wnętrza pojazdu. Z całą pewnością to auto warte grzechu!

Plusy

+ nowoczesny design nadwozia i wnętrza

+ dynamicznie pracująca przekładnia automatyczna

+ przesuwana tylna kanapa

+ nowoczesny system multimedialny

+ dobra jakość tworzyw wnętrza

Minusy

– pokrętła regulacji przednich foteli umieszczone pod podłokietnikiem

– zbyt długi okres uruchamiania się kamery cofania

Renault Captur 1.2 120 EDC Initiale Paris – podstawowe dane techniczne

Silnik1197 cm³, R4, turbo benzyna
Moc 118 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy205 Nm przy 2000 obr./min
 Przekładnia 6-stopniowa, automatyczna
Prędkość maksymalna192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszane)7,5 / 6,4 / 7  l/100 km
Długość 4122 mm
Szerokość1788 mm
Wysokość 1566 mm
Rozstaw osi2606 mm
 Masa własna 1202 kg
Pojemność bagażnika/złożone siedzenia377-455 l/1235 l
Pojemność zbiornika paliwa55 l
Cena wersji testowanej 94 800 zł