To jeden z tych samochodów, obok których nie można przejść obojętnie. Z całą pewnością może zauroczyć proporcjami i designem nadwozia. Modelem Q60 Infiniti kontynuuje bardzo udany rozdział w historii sportowych coupé, zainaugurowany modelami G35 i G37 Coupe, wprowadzonymi do sprzedaży odpowiednio w 2002 i 2008 roku. W tym drugim przypadku także w Europie.
Sylwetka Infiniti Q60, niższa i szersza niż poprzednika, zachwyca śmiałymi proporcjami i liniami. Nie można mieć wątpliwości, że to sportowe coupé klasy premium zaprojektowano, by dać kierowcy frajdę z ekscytującej jazdy.
W testowanej wersji Q60 napędzany był czterocylindrowym, turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem benzynowym z wtryskiem, zapewniającym efektywną pracę w każdych warunkach. Moc tego silnika wynosi 211 KM (155 kW) przy 5500 obr./min., zaś maksymalny moment obrotowy – 350 Nm przy 1500 obr./min. Zastosowany w nim wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi dostarcza do silnika paliwo w precyzyjnych dawkach, poprawiając ekonomikę spalania.
Nissan uruchomił w Europie sieć autoryzowanych serwisów INFINITI
Dodatkowym atutem modelu jest elektronicznie sterowane zawieszenie dynamiczne (Dynamic Digital Suspension), które zapewnia najlepszą w klasie reakcję na ruchy kierownicą oraz zwrotność, a równocześnie podnosić komfort jazdy. Wygodna jazda to również efekt zastosowania nowego, specjalnie opracowanego zestawu amortyzatorów.
Precyzja i komfort kierowania samochodem oraz doskonałe przekazywanie informacji zwrotnej z drogi to efekt zastosowania w Q60 systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering) drugiej generacji. Przełącznik trybu jazdy (DMS − Drive Mode Selector), umożliwia kierowcy personalizowanie i precyzyjne dopasowywanie reakcji i odczuwania układu kierowniczego do okresowych potrzeb i własnych preferencji.
Infiniti Q60 2.0t – Innowacyjne technologie
Q60 został wyposażony w całą gamę nowych i innowacyjnych technologii jazdy, które dają kierowcy jeszcze więcej możliwości, a tym samym satysfakcji z zasiadania za kółkiem. Dla wersji Sport standardowym wyposażeniem jest system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering), który przeszedł znaczące modyfikacje, dzięki czemu zapewnia teraz lepsze czucie kierownicy i pełniejszy feedback z drogi. Dodatkowo pozwala kierowcy na precyzyjne dostrojenie parametrów pracy układu kierowniczego do jego oczekiwań.
System bezpośredniego kierowania adaptacyjnego przekazuje polecenia kierowcy z kierownicy na koła szybciej niż systemy mechaniczne, a jednocześnie wymaga mniej korekt, bo sam jest w stanie wykonać tysiąc regulacji układu kierowniczego na sekundę. Dzięki szybkiemu i zoptymalizowanemu przekazywaniu kierowcy informacji zwrotnej o nawierzchni i zachowaniu kół, nowy system poprawia czucie kierownicy, które jest teraz bardziej zbliżone do tych w samochodach z tradycyjnym układem kierowniczym.
Dostęp do rozszerzonego wyboru trybów jazdy możliwy jest przez przełącznik trybu jazdy (DMS − Drive Mode Selector). Znajduje się on w menu konsoli centralnej i pozwala wybrać jeden z sześciu trybów jazdy: własny (Customize), standardowy (Standard), jazdy po śniegu (Snow), ekologiczny (Eco), sportowy (Sport) oraz nowy dla niektórych wersji − Sport+.
Tryb standardowy został tak zestrojony, aby cieszyć kluczowymi aspektami osiągów Q60. Jego domyślne ustawienie oferuje bowiem kierowcy unikalne połączenie większego komfortu i zwinności auta. Tryb własny umożliwia precyzyjne dostrojenie układu do preferencji kierowcy. Najpierw wybiera on jeden z trzech podstawowych trybów − standardowy, sportowy lub sport+, a następnie określa preferowany poziom reakcji systemu − domyślny, dynamiczny albo dynamiczny+. Jeśli kierowca Q60 preferuje bardziej sportową jazdę, z mocniejszym wspomaganiem, powinien wybrać tryb sport+ z reakcją dynamiczną+, co pozwoli najpełniej wykorzystać zalety technologii bezpośredniego kierowania adaptacyjnego.
Tryb sportowy wzmacnia reakcję systemu DAS, zwiększając siłę potrzebną do obrotu kierownicy, a równocześnie zmniejszając wymagany zakres jej obrotu od jednego położenia krańcowego do drugiego. W trybie sport+, siła potrzebna do obrotu kierownicy pozostaje taka sama jak w trybie sportowym, ale jeszcze bardziej zwiększona jest reakcja układu kierowniczego, z jeszcze szybszym przełożeniem, które potęguje wrażenie jazdy sportowej.
Q60 oferowany jest z siedmiostopniową przekładnią automatyczną, z krótkimi przełożeniami, co ma pozwolić na dynamiczne i bezpośrednie przyspieszanie.
System adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC − Adaptive Shift Control) za pomocą czujnika przyspieszenia poprzecznego usprawnia wybór biegu, aby dostosować go do zmian na drodze, takich jak podjazdy czy zakręty. System ASC monitoruje zachowania kierowcy i dostosowuje zmiany biegów do jego preferencji zawartych w informacji zwrotnej.
Tryb sportowy pozwala kierowcy wybrać bardziej dynamiczny wzorzec zmiany biegów, tak, aby silnik na poszczególnych biegach pracował na wyższych obrotach. We wszystkich przypadkach, automatyczna skrzynia biegów pracuje płynnie, przy czym w trybach niesportowych zapewnia kierowcy i pasażerom łagodniejszą, bardziej relaksującą jazdę.
Infiniti Q60 2.0t – wnętrze
Wysokie, ergonomiczne fotele są kolejnym elementem zapewniającym pełną kontrolę kierowcy nad modelem Q60. Oparcia – z właściwą Infiniti dbałością o kręgosłup – poddano dalszym udoskonaleniom, aby dopasować je do naturalnych krzywizn, zapewniając kręgosłupowi stałe podparcie i zmniejszając obciążenie górnych i dolnych mięśni pleców. Podpierające sylwetkę fotele, prostując odcinek między klatką piersiową a miednicą, niwelują skrzywienie kręgosłupa, jakie wymuszają na siedzącym fotele tradycyjne. Szerokie podparcie górnej części pleców pozwala na równiejsze rozłożenie masy siedzącego na cały fotel.
Standardowym wyposażeniem Q60 jest najnowszy, zaawansowany system informacji i rozrywki Infiniti o nazwie InTuition. Zastosowany w nim szybszy procesor pozwala podróżnym jeszcze szybciej personalizować elementy wnętrza Q60 zgodnie z własnymi preferencjami. Chodzi tu m.in. o regulację temperatury, pozycji fotela, ustawienia systemu multimedialnego, czy nawigacji.
Infiniti Q60 2.0t – bezpieczeństwo
Wśród technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego wymienić należy: ułatwiającą parkowanie panoramiczną kamerę 360° (AVM – Around View Monitor), inteligentny tempomat z systemem kontroli dystansu (DCA – Distance Control Assist), prewencyjny układ hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking) z systemem reagowania na pieszego (Pedestrian Braking System), system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention) oraz system zapobiegania kolizjom z tyłu (BCI – Back-up Collision Intervention).
Infiniti Q60 2.0t – podsumowanie
To typowy model o sportowym charakterze. Oferuje wygodne przednie fotele oraz nowoczesny system multimedialny. Nawet w słabszej wersji z dwulitrowym silnikiem jest w stanie zapewnić użytkownikowi optymalne parametry i dynamiczną jazdę.
Plusy
+ udany design nadwozia
+ ergonomiczne przednie fotele
+ system multimedialny
+ sprawne działanie przekładni automatycznej
+ dobrze zestrojone zawieszenie
Minusy
– układ kierowniczy reagujący z opóźnieniem
– mało intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych
Infiniti Q60 2.0t – podstawowe dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy turbo/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1991 cm3 |
Moc | 211 KM/5500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm/1250 obr./min |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,8 l/100 km |
Skrzynia biegów | automatyczna, 7-stopniowa |
Napęd | tylny |
Długość | 4690 mm |
Szerokość | 1820 mm |
Wysokość | 1390 mm |
Rozstaw osi | 2850 mm |
Pojemność bagażnika | 342 l |
Masa własna/ładowność | 1772 kg/368 kg |
Cena | od 211 830 zł |
Cena testowanego auta | 218 610 zł |