Hyundai Tucson 1.7 CRDi – koreańska dusza z Moraw

Zaprojektowany w Europie, produkowany w Republice Czeskiej, tuż przy granicy z Polską. Model, który z całą pewnością stał się siłą napędową polskiego importera, może się podobać. Południowokoreański Hyundai stał się w ostatnich latach poważnym graczem na rynkach europejskich.

Od 2006 roku w niemieckim w Rüsselsheim działa Europejskie Centrum Badawczo-Rozwojowe. Powstały także nowoczesne fabryki w słowackiej Żylinie i czeskich Noszowicach.  Zatrudniono najlepszych fachowców mających doświadczenie w konkurencyjnych koncernach jak m.in. Peter Schreyer (Audi, Volkswagen) czy Luc Donckerwolke (Bentley, Audi, Skoda, Lamborghini, SEAT).

Hyundai Tucson 1.7 CRDi – dynamiczna jednostka napędowa

Turbodiesel o pojemności skokowej 1685 cm3 o mocy 141 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm oraz dwusprzęgłową przekładnią automatyczną 7DCT, to optymalny wybór. Z powodzeniem sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy autostradą, gdzie można dodać więcej gazu. Podczas naszego tygodniowego testu, który w większości odbywał się w ruchu miejskim, średnie zuzycie oleju napędowego osiągnęło 8,6 l/100 km. To znacznie więcej, niż w swoich zestawieniach podaje producent, ale dodać należy, iż staraliśmy się przy każdej okazji wykorzystać możliwości tej jednostki i jeździć dynamicznie.

Nowy Hyundai i30 N z nowym designem i dwusprzęgłową skrzynią biegów

Dodać należy, iż dwusprzęgłowy automat pracuje płynnie, a w przypadku ustawienia w pozycji Sport, pozwala na dynamiczne przyspieszanie. Także sprawdził się system start-stop, który szybko reaguje.

Hyundai Tucson 1.7 CRDi – nowoczesny design i funkcjonalne wnętrze

To auto, które może się podobać, a do niekwestionowanych atutów należy zaliczyć nowoczesny design nadwozia. We wnętrzu pojazdu znajdziemy wiele rozwiązań ułatwiających życie kierowcy. Centrum multimedialne z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem dostarcza najważniejszych informacji o aucie oraz umożliwia korzystanie z audio i nawigacji satelitarnej. Na pochwałę zasługuje utrzymanie tradycyjnego pokrętła.

Komfortową jazdę zapewniają dobrze zaprojektowane i ergonomiczne przednie fotele oraz tylne siedzenia z regulowanym kątem oparcia. Minusem jest brak możliwości przesuwania tylnej kanapy.

Na pokładzie Tucsona znajdziemy wiele praktycznych miejsc, w których można umieścić smartfona, a miejsce na puszki lub butelki z napojami zaprojektowano praktycznie dla każdego pasażera.

Hyundai Tucson 1.7 CRDi – podsumowanie

To kolejny  atrakcyjny SUV dostępny na polskim rynku. Na najwyższą ocenę zasługuje design nadwozia i funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze pojazdu. Do wyboru jest bogate wyposażenie oraz nowoczesne jednostki napędowe.

Plusy

+ nowoczesny design nadwozia

+ funkcjonalne wnętrze pojazdu

+ praktyczne schowki

+ nowoczesne jednostki napędowe

+ system multimedialny

Minusy

– brak możliwości przesuwania tylnej kanapy

Hyundai Tucson 1.7 CRDi – podstawowe dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyturbodiesel/R4/16
Pojemność skokowa1685 cm3
Moc141 KM/4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy340 Nm przy 1750–2500obr./min
Prędkość maksymalna185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Średnie zużycie paliwa4,9 l/100 km
Długość 4475 mm
Szerokość1850 mm
Wysokość1645 mm
Rozstaw osi2670 mm
Masa własna/ładowność1470/615 kg
Pojemność zbiornika paliwa62 l
Pojemność bagażnika513-1503 l
Cenaod 75 590 zł