Nowa Toyota GR Yaris debiutuje na polskim rynku. Ceny od 143,9 tys. zł

Od 4 maja 2020 r. rozpoczyna się przedsprzedaż Toyoty GR Yaris, nowego sportowego modelu w gamie marki. Ceny 261-konnego hot hatcha z napędem na cztery koła GR-FOUR zaczynają się od 143 900 zł. Zamówienia będą przyjmowane również on-line.

GR Yaris to drugi globalny model GR Toyoty po GR Suprze. Samochód ma trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, wyjątkowy napęd na cztery koła GR-FOUR, lekką konstrukcję nadwozia, która zapewnia korzystny stosunek masy do mocy i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie.

Toyota GR Yaris – wyposażenie i ceny

Nowy hot hatch jest standardowo wyposażony w sportowe fotele GR z alcantary z podgrzewaniem, systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, podwójne końcówki układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop SP Sport MAXX050. Do wyboru są cztery kolory nadwozia – White Pearl, Emotional Red, Precious Black i Super White. Podstawowa wersja Dynamic kosztuje 143 900 zł.

Toyota GR Yaris Dynamic

Wyposażenie
Koła18-cali z oponami 225/40 R18 (Dunlop SP Sport MAXX050
PCSukład wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych
RSAukład rozpoznawania znaków drogowych
LTAasystent utrzymania pasa ruchu
HACsystem wspomogający pokonywanie podjazdów
Inteligentny kluczyksystem bezkluczykowego dostępu do samochodu
Kamerakamera cofania
Basic LEDświatła głowne w technologii LED
światła mgłowe w technologii LED
Szybyprzyciemniane szyby tylne
Toyota Touch 2system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 8-calowym
Toyota Connected Carusługi łączności
Active Noise Controlsystem aktywacji kontroli dźwięku
Tryb jazdyslektor Normal, Sport, Track
Kolory nadwozia040 Pure White (bez dopłaty)
219 Precious Black, metalizowany (2 000 zł)
3U5 Imperial Red, lakier specjalny (2 900 zł)
089 Platinum White Pearl, lakier perłowy (2 900 zł)

Wyposażenie Dynamic można wzbogacić o pakiety Sport lub VIP. W wersji Dynamic Sport otrzymuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD Torsen z przodu i z tyłu oraz kute felgi aluminiowe 18” z oponami Michelin Pilot Sports 4s. GR Yaris z Pakietem Sport ma również zawieszenie dostrojone pod jazdę torową. Dzięki temu GR Yaris zyskuje jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia. Samochód z takim wyposażeniem kosztuje 162 900 zł.

Toyota Yaris Cross – zupełnie nowy SUV segmentu B

Pakiet VIP wnosi do GR Yarisa więcej technologicznego wsparcia kierowcy. Obok systemu multimedialnego z nawigacją Toyota Touch 2 with GO i systemu nagłośnienia Premium Audio JBL pojawia się wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Pakiet zawiera także system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) oraz przednie i tylne czujniki parkowania. GR Yaris Dynamic VIP kosztuje 154 900 zł.

Toyota GT86 – zbuduj z papieru

Toyota GR Yaris – sportowa konstrukcja i właściwości jezdne

GR Yaris stanowi całkowicie odrębny projekt od Yarisa i czerpie pełnymi garściami z doświadczeń i wiedzy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Samochód posłuży też za homologacyjną bazę dla nowej generacji Yarisa WRC, ale ma już teraz wszystkie cechy, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.

Nowy sportowy model jest napędzany trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1,6 l o mocy 261 KM, współpracującym z manualną skrzynią o 6 biegach. Do jego świetnych właściwości jezdnych przyczynia się obok platformy TNGA napęd na cztery koła GR-FOUR, lekka konstrukcja nadwozia, która gwarantuje korzystny stosunek masy do mocy 4,9 kg/KM i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie. Masa auta wynosi tylko 1280 kg. GR Yaris przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).

Nowy globalny hot hatch GR Yaris trafi do polskich klientów w drugiej połowie roku, ale już 4 maja Toyota rozpoczyna przedsprzedaż modelu. Zamówienia będzie można składać on-line przez specjalną stronę.

Źródło: Toyota

Toyota Yaris Cross – rasowa hybryda, rasowy SUV
Koncepcja nowego Yarisa Cross została oparta na trzech filarach – na bogatym doświadczeniu Toyoty w dziedzinie napędów hybrydowych i w projektowaniu nowoczesnych samochodów miejskich oraz SUV-ów.

Toyota jako pierwsza wprowadziła technologię hybrydową do segmentu B, kiedy to w 2012 roku zadebiutował Yaris Hybrid. To doświadczenie sprawia, że Yaris Cross z napędem hybrydowym 4. generacji jest autem o świetnych osiągach i wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Nowy SUV został oparty na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej płycie podłogowej oraz innowacyjnym rozwiązaniom samochód ma zwartą konstrukcję oraz przestronne wnętrze.

Yaris Cross to klasyczny SUV, którego twórcy korzystali z 25-letniego doświadczenia Toyoty w produkcji tego rodzaju samochodów. Toyota RAV4 – pierwszy w historii SUV z nadwoziem samonośnym – jest dziś najpopularniejszym przedstawicielem tego segmentu na świecie i należy do ścisłej czołówki najczęściej kupowanych samochodów. Kilka lat temu dołączyła do niego Toyota C-HR, wyróżniająca się odważną stylistyką i wydajnym napędem. Za sprawą nowego Yarisa Cross w ofercie Toyoty znajdzie się kompletna linia SUV-ów z segmentów B, C i D.