BMW Motorrad prezentuje nowe BMW C 400 X i C 400 GT

W roku 2017 BMW Motorrad zaprezentowało model C 400 X, a w roku 2018 C 400 GT – dwa pierwsze skutery klasy premium średniej wielkości. Od tego czasu model C 400 X wyróżnia się w segmencie mobilności miejskiej zdecydowanie dynamiczną charakterystyką, podczas gdy C 400 GT, jako wariant Gran Turismo przystosowany do jazdy turystycznej, zachwyca bogatym wyposażeniem gwarantującym dodatkowy komfort.

Teraz BMW Motorrad wyostrza profil obu skuterów średniej wielkości poprzez kilka istotnych optymalizacji technicznych oraz nowe kolory i stylistyki.

Mocny silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5, elektronicznym sterowaniem przepustnicą, nowym sterownikiem i ulepszonym sprzęgłem odśrodkowym

Jednostka napędowa to nadal jednocylindrowy silnik o ulepszonej sprawności i mocy 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 35 Nm przy 5750 obr/min. Za transmisję napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia CVT oraz sztywny skrętnie wahacz napędowy z ułożyskowaniem zapewniającym minimalne przenoszenie wibracji i możliwie najwyższy komfort. Dzięki aktualnej homologacji Euro 5 nowe C 400 X i C 400 GT pozostają idealnymi partnerami do dynamicznej, beztroskiej radości z jazdy skuterem.

W tym celu silnik został wyposażony w tak zwaną „elektroniczną manetkę” (elektroniczny gaz) i elektrycznie sterowaną przepustnicę oraz nowy sterownik. Dalsze optymalizacje to zmodyfikowana matryca i powłoka katalizatora, szerokopasmowa sonda lambda, modyfikacje głowicy cylindra, nowy czujnik na pokrywie alternatora, dostosowana wiązka kablowa i zmodyfikowana regulacja obrotów biegu jałowego. Nie ma już regulatora obrotów biegu jałowego w dolocie powietrza, a regulacja odbywa się za pomocą klapy obejściowej przepustnicy i układu zawirowania powietrza.

Oprócz zgodności z homologacją Euro 5 zmodernizowany silnik przekonuje przede wszystkim jeszcze bardziej płynną i czułą reakcją przepustnicy oraz większą stabilnością biegu jałowego. Oprócz elektronicznego gazu i nowego sterownika, stabilność pracy silnika zwiększają również zoptymalizowane sprężyny sprzęgła odśrodkowego. Zmniejszona została tolerancja siły sprężynowania, a siła została nieznacznie zwiększona, zaś prędkość obrotowa silnika nieco podwyższona przy załączania sprzęgła. Mniejsze tolerancje ograniczają zakres obrotów przy wysprzęglaniu, co eliminuje zbyt późne wysprzęglanie, jakie zdarzało się czasem w poprzednim modelu.

Automatyczna kontrola stabilności (ASC) z automatyczną kalibracją promienia i dokładniejszą regulacją

W ramach modernizacji technicznej nowe C 400 X i C 400 GT otrzymały również zoptymalizowany układ ASC. Zamiast dotychczasowej ręcznej rekalibracji – na przykład po zmianie opony – nowy układ ma teraz automatyczną kalibrację promienia. Ponadto nowy układ ASC został przystosowany do znacznie niższych przyczepności niż dotychczas. W trakcie jazdy daje się to zauważyć w czulszej reakcji i wyraźnie zwiększonym komforcie sterowania – zwłaszcza na mokrych i śliskich nawierzchniach. Dezaktywacja układu ASC nie jest już konieczna.

Układ hamulcowy z nowymi zaciskami przednimi i wyrównanym skokami dźwigni hamulca przedniego i tylnego. Schowek z oświetleniem i gniazdem ładowania USB

Zmodernizowany został również układ hamulcowy nowego BMW C 400 X i C 400 GT. Dzięki nowym zaciskom hamulcowym, dwutarczowy hamulec z przodu oferuje teraz stabilniejszy i wyraźnie wyczuwalny opór oraz sprawniejsze cofanie tłoczków. Towarzyszy temu wyrównany skok dźwigni hamulca tylnego po lewej i przedniego po prawej stronie, co daje symetryczne odczucie hamowania.

BMW Motorrad Definition CE 04 – nowy styl miejskiej mobilności

Znacznie większy komfort oferuje zoptymalizowane oświetlenie schowka (pojemność 31 l, z Flexcase 45 l) pod siedzeniem. Teraz światło nie jest już umieszczone z boku, ale z góry, co zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie. Oprócz gniazda 12 V w wyposażeniu znajduje się też gniazdo ładowania USB w prawym przednim schowku.

Dwie nowe atrakcyjne opcje kolorystyczne, a także warianty stylistyczne „Sport” (C 400 X) i „Triple Black” (C 400 GT)

Jak do tej pory nowe BMW C 400 X i C 400 GT prezentują się w niepowtarzalnym języku stylistycznym BMW Motorrad. Są nowoczesne, zorientowane na przyszłość i doskonale wpisują się w stylistykę marki. Nowe skutery BMW Motorrad są dostępne w trzech różnych wariantach kolorystycznych.

C 400 X.

  • Kolor podstawowy: Black Storm metalizowany
  • Kolor za dopłatą: Granite Grey metalizowany
  • Stylistyka Sport (Black Storm metalizowany / Racing Blue metalizowany matowy)

C 400 GT.

  • Kolor podstawowy: Alpine White niemetalizowany
  • Kolor za dopłatą: Kalisto Grey metalizowany
  • Stylistyka Triple Black (Black Storm metalizowany z matowymi paskami)

Wszystkie nowości BMW C 400 X i C 400 GT:

  • Mocny silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5, elektronicznym sterowaniem przepustnicą, nowym sterownikiem silnika i ulepszonym sprzęgłem odśrodkowym.
  • Zoptymalizowane właściwości biegu jałowego.
  • Automatyczna kontrola stabilności (ASC) z automatyczną kalibracją promienia i bardziej dokładną regulacją.
  • Układ hamulcowy z nowymi zaciskami przednimi, wyraźnie wyczuwalnym oporem i wyrównanym skokami dźwigni hamulca przedniego i tylnego.
  • Schowek pod siedzeniem z optymalnym oświetleniem i gniazdem ładowania USB w schowku z przodu po prawej stronie.
  • Dwie nowe atrakcyjne opcje kolorystyczne, a także warianty stylistyczne „Sport” (C 400 X) i „Triple Black” (C 400 GT).

Oryginalne akcesoria BMW Motorrad

Oczywiście BMW Motorrad oferuje zarówno do C 400 X, jak i C 400 GT szeroką gamę akcesoriów. Absolutnym hitem są zupełnie nowe torby tylne z kolekcji Black. Oferowane są w dwóch rozmiarach – jeden na krótkie wypady i drugi na dłuższe wycieczki z większą ilością bagażu. W obu wariantach torba ma wodoodporną powłokę z TPU, która wytrzymuje każdą pogodę. Wyjmowana torba wewnętrzna i dwustronny zamek błyskawiczny w komorze głównej również są wodoodporne. Zamek błyskawiczny jest gumowany i blokowany dla dodatkowego bezpieczeństwa. Dodatkowy zamek głównej komory umożliwia w razie potrzeby zwiększenie pojemności i tak sporej już torby. Kieszeń po wewnętrznej stronie klapy i zapinane na zamek przegrody po obu stronach ułatwiają organizację bagażu. Kolejnym użytecznym detalem są regulowane paski naramienne oraz możliwość składania do transportu poza motocyklem. Torba tylna Black Collection jest przeznaczona do użytku w połączeniu ze stelażem bagażowym. W zestawie znajduje się odpowiedni pasek do mocowania. Torba wykonana jest w kolorze czarnym z niebieskimi akcentami i paskami odblaskowymi. Wewnętrzna podszewka jest również niebieska.

Miejsce na bagaż

  • NOWOŚĆ: torba tylna Black Collection, duża pojemność 50-60 l, 55x30x30/35 cm
  • NOWOŚĆ: torba tylna Black Collection, mała pojemność 35-42 l, 41x30x30/35 cm
  • Mały kufer górny, 30 l
  • Poduszka pod plecy na mały kufer górny
  • Lekki kufer górny, 29 l
  • Torba wewnętrzna do kufra górnego
  • Stelaż bagażowy

Ergonomia i komfort

  • Wysoka szyba
  • Niskie siedzenie
  • Przykrycie na nogi
  • Podgrzewane manetki

Nawigacja i komunikacja

  • BMW Motorrad Navigator VI (z uchwytem do mocowania na 4 przyciski)
  • Uchwyt na systemy nawigacyjne BMW Motorrad

Bezpieczeństwo

  • System alarmowy
  • Dodatkowy reflektor diodowy
  • Pałąk ochronny obudowy, przedni
  • Szkło ochronne na 6,5-calowy wyświetlacz LCD

Serwisowanie i technika

  • Pokrowiec na pojazd

Wyposażenie dla kierowców BMW Motorrad. Kurtka Transformer

Niezwykle praktyczne nową kurtkę Transformer można przekształcić w plecak! Tym samym lekka letnia kurtka jest idealną odzieżą na co dzień w mieście, w której można błyskawicznie schować kask.

Dzięki protektorom NP Flex na barkach i łokciach (możliwość zamówienia także protektora pleców) kurtka Transformer spełnia wymogi klasy ochrony A. Dzięki odpornej na ścieranie tkaninie poliamidowej jest ona również wodoodporna, a zewnętrzna kieszeń jest wodoszczelna. Siatkowa podszewka jest wykonana w 100% z poliestru.

Logotyp BMW Motorrad jest wpleciony w elastyczną taśmę na obwodzie kurtki Transformer, a na wyściółce kołnierza znajduje się logo. Funkcjonalność uzupełniają dwie kieszenie boczne i dwie wewnętrzne.

Szara kurtka męska Transformer jest dostępna w fasonie Regular Fit w rozmiarach S-2XL i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.

Kurtka Dry

Elegancka długa kurtka Dry jest nowością oferty BMW Motorrad. Odporna na zabrudzenia, przepuszczająca powietrze i wodoodporna, 3-warstwowa kurtka męska w kolorze czarnym jest idealna do codziennego użytku w mieście.

Modna i lekka długa kurtka Dry o klasie ochrony A ma dwie kieszenie boczne i dwie kieszenie wewnętrzne. Długi krój z bocznymi zamkami błyskawicznymi zapewnia większy komfort siedzenia. Obok zdejmowanego kaptura w kołnierzu znajduje się kominiarka, którą można nosić pod kaskiem. Odblaskowy nadruk na plecach zapewnia dobrą widoczność w ruchu drogowym. Kurtka ma protektory NP Flex ramionach i łokciach i można ją doposażyć w protektor pleców.

Kurtka Dry dla mężczyzn jest dostępna w rozmiarze S-2XL (Regular Fit) i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.

Kurtka CITY

Nowa kurtka letnia City to kurtka motocyklowa z kapturem. Idealne rozwiązanie na przejażdżki po mieście. Zachwyca ona nie tylko sportowym wyglądem, ale jest również wodoodporna i odporna na zabrudzenia dzięki materiałowi wierzchniemu wykonanemu w 94% z poliestru i 6% z elastanu.

Dzięki protektorom NP Flex na barkach i łokciach (nie ma możliwości doposażenia protektora pleców) spełnia wymogi klasy ochrony A. Nie ma podszewki, dzięki czemu jest bardzo lekka i wygodna w noszeniu. Kurtka City ma dwie kieszenie boczne i wodoszczelną kieszeń zewnętrzną. Logotyp BMW Motorrad zdobi kieszeń na piersi.

Szara kurtka męska jest dostępna w rozmiarze S-2XL i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.

Buty KnitLite

Innowacyjne, modne, bezpieczne – takie właśnie są nowe buty KnitLite BMW Motorrad. To obecnie jedyne obuwie w technologii 3D Knit z certyfikatem poziomu ochrony 1 (EN 13634:2017), dzięki czemu jest zarówno lekkie i nowoczesne, jak również stabilne i bezpieczne.

To połączenie jest efektem zastosowania w podeszwie między innymi termoplastycznego poliuretanu w dwóch różnych gęstościach: TPU.

Wzmocnienia na dźwignię biegów i wzmocnienia pięty zapewniają ochronę i stabilność. Dwukolorowa podeszwa TPU 2K jest odporna na olej i paliwo oraz ma większą gęstość w obszarze podnóżka i pięty, co zwiększa odporność na ścieranie. Ukryty wewnętrzny zamek błyskawiczny zapewnia wygodne nakładanie.

Męskie buty dostępne są w kolorze czarnym i w rozmiarach 38–48. Buty w wersji damskiej dostępne są w rozmiarach 35–42.

Źródło: BMW Motorrad