AAA Auto – kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut używanych, ale różnią się przy wyborze modelu

Według statystyk największego dealera samochodów używanych AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO, kobiety i mężczyźni mają na ogół takie same preferencje przy wyborze samochodu, ale różnią się w niektórych kwestiach. Największą różnicą jest wybór wielkości auta i konkretnego modelu.

W 2021 roku, pomimo pandemii koronawirusa, kiedy AURES Holdings musiał z dnia na dzień przestawiać się na sprzedaż w internecie, AURES Holdings osiągnął piąty, najlepszy wynik sprzedaży od prawie trzydziestu lat obecności na rynku. Obsłużono 70.000 klientów, w tym 80,6% mężczyzn i 19,4% kobiet.

„Nasze statystyki potwierdzają, że czas pandemii nie wpłynął znacząco na preferencje kupujących. W sytuacji, gdy nasze oddziały były zamknięte, klienci mieli do dyspozycji tylko sprzedaż samochodów w internecie, co zresztą okazało się bardzo udane, zazwyczaj mieli takie same preferencje przy wyborze samochodu, jak w okresie przed pandemią. Natomiast jedną ze zmian jest postrzeganie swoich potrzeb przez pryzmat wielkości auta. Klienci częściej szukają dużych kombi i SUV-ów” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. Większe auta preferowane były głównie przez mężczyzn, którzy w czasie pandemii kupowali samochody częściej niż kobiety.

AAA Auto – drastyczny spadek liczby ofert aut używanych w styczniu 2021 r.

Ostatni rok potwierdził, że najbardziej poszukiwaną i najlepiej sprzedającą się w całej sieci AAA AUTO była marka Škoda, która od dawna prowadzi w rankingach. Jednak wybierając konkretny model samochodu, kobiety różnią się z mężczyznami. Czeskie i Słowackie kobiety częściej wybierają Škodę Fabię, podczas gdy mężczyźni wybierają Škodę Octavię. W Polsce obie płcie najczęściej kupują Opla Astrę, z tym że mężczyźni częściej kupują większą wersję kombi. Drugą najpopularniejszą marką był Volkswagen, w której kobiety preferują model Golfa, a mężczyźni Passata. Różnica w wyborze modelu auta wynika z wielkości aut, ponieważ kobiety wolą kupować mniejsze i tańsze auta, natomiast mężczyźni wolą większe.

Źródło: AAA Auto