Doskonały wynik w 2023 roku napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. Sprzedaż aut z bez- lub niskoemisyjnymi napędami wzrosła rok do roku aż o 14% i wyniosła 819 444 aut. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią aż 75% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 70% sprzedaży TME.
„Niezmiernie cieszy nas kolejny rok wzrostów oraz rekordowa sprzedaż w tym regionie. Wprowadziliśmy kilka bez- i niskoemisyjnych, zelektryfikowanych modeli, które wpisują się w naszą wielotorową strategię, a szeroka gama aut pozwala spełniać różnorodne potrzeby naszych klientów. W 2024 roku spodziewamy się wzrostu sprzedaży za sprawą nowej generacji Toyoty C-HR oraz miejskiego crossovera Lexusa LBX. Wkrótce rozszerzymy naszą ofertę dzięki nowym, ekscytującym bezemisyjnym modelom, które przybliżą nas do osiągnięcia celów klimatycznych” – powiedział Yoshiro Nakata, prezes Toyota Motor Europe.
W 2023 roku klienci marki Toyota w Europie kupili 1 099 782 samochodów, co jest wynikiem lepszym o 7% od uzyskanego w 2022 roku. Najczęściej wybieranym autem okazał się Yaris Cross – z salonów wyjechało 195 569 egzemplarzy tego miejskiego crossovera. Drugim najpopularniejszym autem była Corolla, która występuje w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi. W 2023 roku sprzedano 181 094 egzemplarzy tego modelu. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (166 925 egz.), a do bestsellerów marki w Europie należą też Toyota C-HR (117 552 egz.), Aygo X (90 582 egz.) oraz RAV4 (87 582 egz.).
O 11% wzrosła sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami. W całym 2023 roku klienci odebrali 755 005 takich aut. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid (186 047 egz.), Corolla Hybrid (142 047 egz.), Yaris Hybrid (134 898 egz.), Toyota C-HR Hybrid (117 137 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (80 357 egz.). Toyota bZ4X, czyli pierwszy elektryczny samochód na specjalnej platformie e-TNGA, sprzedał się w liczbie 19 606 sztuk.
W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 75% sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 42% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
2023 rok był niesłychanie udany dla modeli z linii Toyota Professional. 140 062 sprzedane egzemplarze to wynik rekordowy, a rezultat jest lepszy aż o 18% od uzyskanego rok wcześniej. Najpopularniejszym modelem jest Hilux (60 922 egz.), a za nim plasują się PROACE CITY (45 071 egz.) oraz PROACE (33 537 egz.).
W ciągu dwóch najbliższych lat Toyota Professional planuje osiągnąć sprzedaż na poziomie 180 tys. egzemplarzy oraz powiększyć sieć wyspecjalizowanych salonów i stacji obsługi z 250 do 500 obiektów. W najbliższych 12 miesiącach do oferty dołączą dwa nowe modele – PROACE MAX oraz Hilux Hybrid 48V, a pełna gama Toyota Professional oferuje auta ze zelektryfikowanymi napędami. Już teraz PROACE i PROACE CITY z bateryjnym napędem elektrycznym stanowią 14% sprzedaży tych modeli.
Źródło: Toyota
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…
100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…