Marka CUPRA ponownie ustanowiła rekordy, osiągając wynik 230 700 dostaw, co oznacza wzrost o 50,9% w porównaniu do 2022 roku (152 900). Usprawnienia w łańcuchu dostaw przyczyniły się do zwiększonej produkcji i dwucyfrowego wzrostu marki SEAT, która dostarczyła ponad 288 tys. pojazdów (2022: 232 700; +24,0%). Ponadto dostawy samochodów SEAT i CUPRA osiągnęły łącznie 47 tys. w ostatnim miesiącu poprzedniego roku, co stanowi najlepsze grudniowe rezultaty w historii firmy.
– Dane dotyczące dostaw pokazują, że SEAT S.A. prowadzi właściwą strategię dla obu marek. Rekordowe wyniki dowodzą również, że udaje nam się przezwyciężyć trudności, z którymi borykaliśmy się w ciągu ostatnich kilku lat. Mówię tu o pandemii COVID-19 i niedoborach w łańcuchach dostaw. Pomimo trudnego otoczenia gospodarczego, nie przestajemy patrzeć w przyszłość z optymizmem – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.
Niemcy pozostają głównym rynkiem dla SEAT S.A., gdzie dostarczono ponad 129 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 22,6% w porównaniu do 2022 roku (105 300) i osiągnięcie rekordowego udziału w rynku na poziomie 4,5%. Hiszpania utrzymała swoją pozycję jako drugi co do wielkości rynek dla firmy, z 79 200 sprzedanymi samochodami, co stanowi wzrost o 26,0% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku (62 900). Następna w rankingu utrzymuje się Wielka Brytania z prawie 58 tys. sprzedanych egzemplarzy, co oznacza wzrost o 58,1% w porównaniu do 2022 roku (36 600). We Francji osiągnęła ona poziom ponad 33 tys., co stanowi wzrost o 53,9% (21 500), podczas gdy dostawy we Włoszech wzrosły o 25,1%, z 25 300 do 31 600, osiągając najlepszy dotąd udział w rynku na poziomie 2,0%.
Poza pięcioma głównymi rynkami europejskimi hiszpańska spółka przekroczyła barierę dostawy 20 tys. samochodów w Meksyku (21 200; +77,9%), Turcji (20 800; +133,3%) i Austrii (20 200; +24,5%), która odnotowała zarówno najlepsze dostawy, jak i udział w rynku na poziomie 8,5%. Dostawy osiągnęły rekordowy poziom ponad 14 tys. (+82,0%) w Polsce. Firma osiągnęła także najwyższy wynik w Danii, ze sprzedażą równą 9 500 sztuk (+87,5%) i udziałem w rynku na poziomie 5,4%.
CUPRA osiągnęła kolejny kamień milowy w 2023 roku, dostarczając łącznie 528 tys. samochodów od swojego debiutu w 2018 roku. CUPRA Formentor pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem firmy i najpopularniejszym CUV-em w Europie. Z ponad 120 tys. dostarczonych egzemplarzy na całym świecie, sprzedaż wzrosła o 23,0% w porównaniu do 2022 roku (97 600). Drugi pod względem popularności model barcelońskiej marki, czyli w 100% elektryczny CUPRA Born, osiągnął łączny wynik dostaw ponad 45 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 44,4% w porównaniu do poprzedniego roku (31 400).
CUPRA umocniła swoją pozycję jako jednej z najszybciej rozwijających się marek samochodowych w Europie dzięki silnej obecności na kluczowych rynkach. Niemcy pozostają największym rynkiem dla CUPRY (72 300 sprzedanych sztuk; wzrost o 23,8% w porównaniu do 2022 roku), a następnie Wielka Brytania (25 700; +78,5%), Hiszpania (19 600; +43,0%), Włochy (17 100; +50,9%) i Francja (15 100; +97,6%), które również odnotowały znaczny wzrost. Za nimi znalazły się Polska (9 200; +197,6%) i Austria (7 600; +40,7%). CUPRA zyskuje także popularność w innych krajach, ze wzrostem dostaw w Turcji (10 000; +258,3%), Meksyku (6 500; +51,8%) i Australii (3 800; +238,1%).
Rok 2023 był historycznym dla barcelońskiej marki. Swoją premierę miał pierwszy w 100% elektryczny SUV – CUPRA Tavascan, który ma zostać wprowadzony na rynek w drugiej połowie roku. Ponadto CUPRA zaprezentowała swój nowy samochód koncepcyjny – DarkRebel, który stanowi odzwierciedlenie drapieżnego designu i sportowych osiągów. Jednocześnie marka kontynuowała rozwijanie sieci salonów CUPRA City Garage poprzez otwarcie nowych lokalizacji m.in. w Berlinie i Paryżu.
Rok 2023 był okresem wzrostu dla hiszpańskiej marki. Model Arona utrzymał swoją pozycję jako najlepiej sprzedającego się pojazdu SEAT-a, z dostawami na poziomie 89 tys. egzemplarzy (2022: 71 000; +25,3%), a za nim znalazły się SEAT Ibiza (77 700; +51,5% | 2022: 51 300) oraz SEAT Ateca (66 800; +38,5% | 2022: 48 200).
Marka umocniła swoją pozycję na rynku hiszpańskim, dostarczając prawie 60 tys. pojazdów, co stanowi o 21,2% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Niemcy (56 800; +21,2%), Wielka Brytania (32 100; +44,8%) i Francja (18 100; +30,0%) również odnotowały znaczący wzrost, podczas gdy Meksyk zamykał pierwszą piątkę najważniejszych rynków (14 600; +92,6%).
oRk 2024 dla SEAT S.A. zapowiada się jako intensywny. Firma będzie kontynuowała prace nad największą transformacją w swojej historii, zmierzając ku pełnej elektryfikacji. W tym roku hiszpańska spółka obchodzi 40. rocznicę SEAT-a Ibizy oraz planuje premierę modelu CUPRA Terramar. Dodatkowo branże czekają odświeżone wersje modeli CUPRA Leon i Formentor, a także debiut Borna VZ. Dodatkowo w dalszym ciągu prowadzona jest strategia globalnej ekspansji, a otwarcia nowych salonów CUPRA City Garage planowane są m.in. w Madrycie, Manchesterze, Wiedniu i Stambule.
Źródło: CUPRA
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…