Categories: Wiadomości

Alfa Romeo przedstawia pierwszą globalną limitowaną serię specjalną Tributo Italiano

Wkrótce ruszą zamówienia na pierwszą globalną serię specjalną w gamie: Tributo Italiano. Dostępna dla modeli Giulia, Stelvio i Tonale, ekskluzywna edycja stanowi hołd dla korzeni marki i uosabia włoskie know-how oraz sportowy charakter Alfy Romeo.

Wśród najważniejszych cech Tributo Italiano – wywodzących się z języka stylistycznego i estetycznego wspólnego dla trzech modeli – na uwagę zasługują: dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem, zestaw zewnętrznych elementów wykończeniowych (bodykit) w kolorze nadwozia, nowy emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek oraz wyrafinowana personalizacja wnętrza. Wszystkie świadczą o skrupulatnej dbałości o szczegóły połączonej z ciągłym dążeniem do zapewnienia najwyższej jakości. W szczególności, Giulia, Stelvio i Tonale Tributo Italiano to topowe wersje w swojej gamie,  oferowane wyłącznie w trzech kolorach tworzących włoską flagę (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal i biały Alfa) w połączeniu z czarnym dachem. Dodatkowo w modelu Tonale wersja Tributto Italiano dostępna jest również ze szklanym dachem jako opcja dodatkowo płatna.

Wiele z tych wyróżniających się elementów składa się na unikatowy, odważny wygląd nowej serii: specjalne wykończenie przedniego grilla w kształcie litery „V” (w kolorze czarnym w modelu Giulia i Stelvio oraz w kolorze Dark Miron w modelu Tonale), felgi aluminiowe (21” w Stelvio, nowe 19” w Giulii, 20” w Tonale), wszystkie w topowych wersjach i połączone ze sportowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo. Ponadto, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter tej wyjątkowej serii specjalnej, we wszystkich modelach (a po raz pierwszy w Tonale), zastosowano specjalny zestaw wykończenia zewnętrznych elementów nadwozia  (listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola) lakierując je w takim samym kolorze jak całe nadwozie.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – można składać już zamówienia w Polsce

Dodatkowo, w wersji Tonale Plug-in Hybrid Q4 osłony podwozia oraz boczne i przednie elementy wykończone matowym kolorem Dark Miron, chromowane podwójne końcówki wydechu oraz adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix jeszcze bardziej podkreślają ekskluzywny charakter tej wyjątkowej serii specjalnej.

Podobny sportowy charakter odnajdujemy we wnętrzu trzech modeli Tributo Italiano. W szczególności, nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry posiadają czerwone przeszycia, a na przednich zagłówkach wyhaftowano charakterystyczne logo serii specjalnej. Nowością są również czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i wewnętrznych paneli  drzwi. Ponadto, Tonale Tributo Italiano oferuje nową deskę rozdzielczą „carbon design” z logo Alfa Romeo oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.



Dobre samopoczucie za kierownicą serii specjalnej Tributo Italiano zapewniają dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami zintegrowanymi z kolumną kierownicy, przyjemne oświetlenie ambientowe, wyrafinowany system informacyjno-rozrywkowy, wentylowane i podgrzewane przednie fotele oraz system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon, w tym subwooferem. Wszystkie powyższe rozwiązania mają na celu zapewnienie klientom wysokiego poziomu komfortu, wyrafinowania i typowo włoskiej atmosfery. Ponadto,  Stelvio i Tonale oferują w standardzie elektrycznie sterowaną klapą bagażnika otwieraną bez użycia rąk.

Jeśli chodzi o gamę silników, to Giulia i Stelvio Tributo Italiano mogą zostać wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 280 KM lub w turbodoładowany silnik Diesla 2.2 o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. W przypadku Tonale Tributo Italiano klienci mogą wybierać między doskonałym silnikiem hybrydowym 1.5 o mocy 160 KM (benzyna/elektryk) z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, a innowacyjnym napędem Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM, który na nowo definiuje wzorzec „wydajnego sportowego charakteru”. Oferuje on również nieograniczony wjazd do centrów miast; ponad 80 km zasięgu w trybie w pełni elektrycznym zapewniającym maksymalną mobilność na co dzień; ponad 600 km całkowitego zasięgu podczas długich podróży poza miasto i wreszcie, łączną moc 280 KM, by zagwarantować typowe dla Alfy Romeo dynamikę jazdy i sportowy charakter.

Wiele uwagi poświęcono parametrom technicznym, które w standardzie oferują aktywne zawieszenie „Dual-Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Podkreślają one sportowy charakter tych trzech samochodów i gwarantują klientom jedyne w swoim rodzaju, wciągające wrażenia z jazdy, w pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo. Aktywne zawieszenie Alfa™ Active Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Giulia, Stelvio i Tonale oferują najnowocześniejsze rozwiązania pozwalające na bezpieczne podróżowanie bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu. W zależności od modelu obejmują one między innymi: systemy wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu 2; wysokiej rozdzielczości kamerę zapewniającą widok 360° (w modelu Tonale) wokół samochodu niczym z drona; system wykrywania martwego pola (Blind-Spot Detector) i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross-Path Detector); czujniki boczne; elektrochromatyczne lusterka boczne.

Seria specjalna Tributo Italiano jest zatem ucieleśnieniem doskonałości marki – idealnego rozkładu masy, pierwszorzędnej dynamiki jazdy, najlepszych w tym segmencie samochodów rozwiązań technologicznych i silnikowych – oraz zachwycającego, zaprojektowanego z myślą o ponadczasowości wyglądu, którym wyróżnia się design Alfy Romeo.

Sugestywna sesja zdjęciowa w Materze, starożytnym mieście zawieszonym pomiędzy tradycją a innowacją

Marka Alfa Romeo wybrała Materę, jedno z najstarszych miast na świecie, jako malowniczą scenerię do sesji zdjęciowej serii specjalnej Tributo Italiano. Słynące ze swoich „Sassi” (dzielnic) wpisanych w 1993 roku na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO miasto, jest zawieszone pomiędzy przeszłością a przyszłością, między tradycją a innowacją, i doskonale odzwierciedla istotę Alfy Romeo: marki o chwalebnej przeszłości, która teraz tworzy historię sportowego charakteru XXI wieku. Z historycznych ulic Matery, skąpanych w świetle południowych Włoch, trzy samochody serii Tributo Italiano wyruszają do Mediolanu, włoskiej stolicy innowacji technologicznych i rodzinnego miasta marki, która została założona tam 24 czerwca 1910 roku. W ten sposób tworzy się nić łącząca dwa bardzo różne i odległe miejsca, połączone tym samym pragnieniem patrzenia w przyszłość z ambicją i dumą. A dziś, przede wszystkim dzięki dużej liczbie młodych ludzi, miasto działa jak swego rodzaju laboratorium projektów i propozycji w zakresie innowacji społecznych, zrównoważonego rozwoju oraz zachowania swojej tożsamości historycznej, kulturowej i krajobrazowej. Być może nie wszyscy wiedzą, że dziadek inżyniera Nicoli Romeo, założyciela włoskiej marki, pochodził z Montalbano Jonico, małego miasteczka w prowincji Matera. Alfa Romeo realizuje więc swój zamiar prezentowania i wkomponowywania swoich samochodów we wspaniałe włoskie lokalizacje, ściśle związane z jej ponad 100-letnią historią. Przykładem mogą być piękne zdjęcia zrealizowane z okazji stulecia logotypu Quadrifoglio w Palermo, gdzie symbol ten pojawił się po raz pierwszy na Alfie Romeo prowadzonej przez Ugo Sivocciego, która w 1923 roku wygrała wyścig Targa Florio. To samo dotyczyło sesji poświęconej nowej Giulii i nowemu Stelvio Quadrifoglio, którą zrealizowano w Mantui i wokół jeziora Garda – w 1930 roku gospodarzy rajdu „1000 Miglia”, w którym Tazio Nuvolari odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Alfy Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato.

Źródło: Alfa Romeo



Redakcja

Recent Posts

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

19 godzin ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

2 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

3 dni ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Mazda Motor Poland przedstawia pełen cennik i konfigurator Mazdy CX-80

CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…

4 dni ago

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

4 dni ago