Toyota wprowadziła uczestników targów także w świat kosmicznej mobilności, pokazując pojazd stworzony do poruszania się po powierzchni Księżyca. Wśród innowacji jest także nowy kokpit NEO Steer, który integruje funkcje pedałów przyspieszenia i hamowania w kierownicy.
Stoisko Toyoty na targach Japan Mobility Show 2023 zaprojektowano pod hasłem „Let’s Change the Future of Cars – Find Your Future” (Zmieńmy przyszłość samochodów – Znajdź swoją przyszłość). Marka prezentuje wiele innowacyjnych modeli i technologii. Centralnym punktem wystawy jest gama prototypowych aut elektrycznych, wpisujących się w wizję Toyoty bezemisyjnej motoryzacji.
„Samochody elektryczne zapewniają radość z jazdy na swój własny sposób. Toyota tworzy auta elektryczne tak, jak tylko prawdziwy producent samochodów to potrafi. Gruntownie zrewidowaliśmy zasady projektowania, aby dostarczyć klientom pojazdy o unikalnych właściwościach, którymi wyróżniają się auta elektryczne” – powiedział Koji Sato, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Corporation.
Land Cruiser to legendarny samochód terenowy oraz symbol trwałości i niezawodności Toyoty. Na targach Japan Mobility Show 2023 Toyota prezentuje koncepcyjny model Land Cruiser Se z bateryjnym napędem elektrycznym. Typowy dla samochodów elektrycznych wysoki moment obrotowy dostępny w pełnym zakresie prędkości przyczynia się do świetnych możliwości terenowych auta, a cicha praca napędu elektrycznego zwiększa komfort podróży. Jednobryłowe nadwozie gwarantuje pewne, precyzyjne prowadzenie zarówno na asfalcie, jak i w trudnym terenie.
Jako duży terenowy SUV z trzema rzędami siedzeń, Land Cruiser Se odpowiada na zróżnicowane potrzeby kierowców na całym świecie. Prototyp łączy praktyczność, komfort i elegancką, nowoczesną stylistykę. Pojazd o długości 5 150 mm, szerokości 1 990 mm, wysokości 1 705 mm i z rozstawem osi 3 050 mm jest przeznaczony dla siedmiu osób.
Koncepcyjny model EPU to średniej wielkości pickup nowej generacji z bezemisyjnym napędem elektrycznym. Prototyp wpisuje się w długą tradycję niezniszczalnych pick-upów Toyoty do ciężkiej pracy i do jazdy po trudnym terenie, które własności użytkowe łączą z wysokim komfortem i zaawansowanymi technologiami. Sztywne i trwałe nadwozie jednobryłowe o nisko położonym środku ciężkości sprawia, że auto stabilnie się prowadzi. Nadwozie o długości ponad 5 metrów mieści podwójną kabinę i pojemną skrzynię ładunkową.
FT-3e to prototyp kolejnej generacji rodzinnego auta, które będzie imponować innowacyjnymi technologiami, możliwością skorzystania ze spersonalizowanych usług oraz zupełnie nowymi wrażeniami z jazdy. Ten bezemisyjny samochód będzie miał bateryjny napęd elektryczny.
Projekt nadwozia jest nowoczesny i minimalistyczny, a we wnętrzu ekrany rozmieszczono tak, by kierowca nawet zbliżając się do auta wiedział, jaki jest poziom naładowania baterii, jaką temperaturę ma wnętrze i jaka jest jakość powietrza w kabinie.
FT-Se to prototypowy model samochodu sportowego, który powstał we współpracy z inżynierami TOYOTA GAZOO Racing. Wykorzystano bogate doświadczenia z motorsportu oraz atuty, jakie oferuje bateryjny napęd elektryczny. Samochód ten dzieli główne komponenty z modelem FT-3e, ale został zaprojektowany z myślą o jak największej stabilności prowadzenia oraz jak najlepszych właściwościach aerodynamicznych.
Design nadwozia podkreśla niemal wyczynowy charakter auta. Karoseria jest szeroka, ale niska i smukła, dzięki czemu opory powietrza zostaną zredukowane. We wnętrzu zastosowano kokpit kolejnej generacji, który będzie jeszcze bardziej intuicyjny i pozwoli na czerpanie jeszcze większej przyjemności z prowadzenia auta. Ekrany umieszczono nisko, żeby kierowca miał jak najlepszą widoczność, a kolana będą jeszcze lepiej chronione przed wysokimi przeciążeniami, których można doświadczyć w samochodzie sportowym.
Toyota przedstawia także innowacyjny prototyp pojazdu do transportu indywidualnego. Składany trójkołowiec można łatwo zmieścić w bagażniku nawet małego samochodu. Pojazd sprawia, że podróżowanie staje się jeszcze łatwiejsze i bardziej przyjemne. Land Hopper w wielu krajach mógłby być używany bez prawa jazdy już od 16 rok życia.
Celem Toyoty jest wsparcie niezależności użytkowników na różnych etapach życia – zarówno osób młodych, jak i seniorów, którzy zdecydują się zrezygnować z prowadzenia samochodu. Kompaktowe wymiary i konstrukcja siedziska ułatwiają siadanie i zsiadanie. Innowacyjna konstrukcja przedniej osi, która pozwala przednim kołom poruszać się w górę i w dół, sprawia, że pojazd intuicyjnie przechyla się podczas skrętu, zyskując wyjątkową zwrotność.
Zgodnie z koncepcją Toyoty „Mobility for all” marka opracowała nowe rozwiązanie dla osób z niepełnosprawnością. Innowacyjny wózek inwalidzki zapewni swobodę poruszania się bez pomocy osób trzecich w miejscach trudno dostępnych dla standardowych wózków inwalidzkich – zarówno elektrycznych, jak i napędzanych ręcznie.
Podczas wchodzenia lub schodzenia po schodach, dwa duże napędzane koła pokonują stopnie, a jednocześnie tylna oś z mniejszymi kołami wysuwa się zza oparcia, aby ustabilizować wózek i zapobiec jego przechyleniu. JUU automatycznie utrzymuje optymalną pozycję i może pokonywać stopnie o wysokości do 16 cm. Układ napędowy wykorzystuje sprawdzone silniki stosowane w samochodach, które gwarantują wysoką jakość i niezawodność. Toyota rozwija również zaawansowane funkcje, które umożliwiłyby JUU autonomiczne poruszanie się. Dzięki temu wózek będzie mógł automatycznie wjechać do przestrzeni bagażowej samochodu, kiedy użytkownik zajmie miejsce w aucie, oraz wyjechać z bagażnika i ustawić się odpowiednio, gdy użytkownik będzie chciał wysiąść z auta.
Światową premierę na Japan Motor Show 2023 ma także eksperymentalny, dwuosobowy pojazd z napędem elektrycznym do poruszania się po powierzchni Księżyca. Został opracowany z myślą o bezpiecznej, niezawodnej mobilności na Księżycu oraz o rozwoju zaawansowanych technologii układów jezdnych. Każde koło jest wyposażone we własny silnik i układ sterowania. Łazik Toyoty jest zdolny do pokonywania głazów o wysokości do 50 cm i wspinania się po stromych zboczach o nachyleniu 25°. Technologie udoskonalone dzięki temu prototypowi zostaną wykorzystane w pojazdach kosmicznych, takich jak Lunar Cruiser.
Kolejną premierą Toyoty jest innowacyjna koncepcja kokpitu oparta na kierownicy motocykla. Nowatorskie rozwiązanie łączy funkcje pedałów przyspieszenia i hamulca z funkcją kierowania. Kokpit zapewnia szerokie pole widzenia dzięki specjalnie wyprofilowanej kierownicy. Kierowca ma do dyspozycji dużą przestrzeń na nogi bez pedałów, która zapewnia mu wygodną pozycję oraz łatwe wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Technologia NEO Steer umożliwi bezpieczną i intuicyjną jazdę użytkownikom z ograniczeniami ruchowymi.
Źródło: Toyotahttps://www.toyota.pl/
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…