Categories: Wiadomości

Nissan prezentuje samochód koncepcyjny Nissan Hyper Punk, zaprojektowany dla twórców treści i artystów

Nissan zaprezentował model Hyper Punk – czwarty z serii zaawansowanych elektrycznych samochodów koncepcyjnych i drugi, który zostanie fizycznie pokazany podczas Japan Mobility Show w dniu 25 października.

Nissan Hyper Punk, opakowany w funkcjonalne i stylowe nadwozie, jest w 100% elektrycznym kompaktowym crossoverem stworzonym dla twórców treści, influencerów, artystów i wszystkich tych, którzy stawiają na styl i innowacyjność.

Nissan Hyper Punk – crossover nowej generacji, oferujący płynne połączenie między tym, co wirtualne i fizyczne oraz między światem wewnętrznym i zewnętrznym – inspiruje do wyrażania siebie w każdej z tych przestrzeni. System V2X (vehicle-to-everything) zastosowany w tym modelu koncepcyjnym gwarantuje użytkownikom możliwość doładowywania swoich urządzeń zawsze i wszędzie, jak również współdzielenia energii pojazdu ze współpracownikami czy podczas wydarzeń dla lokalnych społeczności.

Stylizowane na origami elementy wyposażenia kabiny pojazdu odzwierciedlają japoński design i tworzą wnętrze, w którym świat cyfrowy łączy się ze sztuką. Przykładowo: kamery pokładowe mogą nagrywać krajobrazy dookoła samochodu i przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji przetwarzać uzyskane obrazy na scenerię w stylu mangi lub na wzory graficzne odpowiadające preferencjom właściciela samochodu. Obrazy mogą być następnie wyświetlane na trzech ekranach rozmieszczonych wokół kierowcy, tworząc przestrzeń, w której rzeczywistość przenika się z metawersem.

Nissan – nowa przestrzeń do prezentacji projektów łączy świat fizyczny z cyfrowym

Wnętrze, zaprojektowane jako mobilne studio kreatywne, zapewnia stały dostęp do internetu i może łączyć się z urządzeniami i sprzętem wykorzystywanym do tworzenia treści przez pasażerów, umożliwiając użytkownikom dostęp do informacji lub pracę twórczą podczas jazdy. Dzięki sztucznej inteligencji i bioczujnikom w zagłówkach Nissan Hyper Punk może wykrywać nastrój kierowcy i automatycznie dobierać odpowiednią muzykę i oświetlenie w celu zwiększenia energii i kreatywności kierowcy.



Nissan Hyper Punk wyróżnia się z tłumu dzięki oryginalnej bryle nadwozia zdefiniowanej przez wielopłaszczyznowe i wielokątne powierzchnie, a także za sprawą różnych odcieni srebrnej farby, które zmieniają się w zależności od kąta patrzenia i źródła światła. Doskonałe właściwości aerodynamiczne konstrukcji i jej odważny, mocny styl, który przeciwstawia się minimalizmowi, są odzwierciedleniem pragnienia użytkownika do wyrażenia siebie i przełamania konwencji, a także wyrazem progresywnego podejścia Nissana we wprowadzaniu nowych technologii i projektów.

Wyjątkowo stabilna konstrukcja z niewielkimi zwisami i dużymi, 23-calowymi kołami jest niezwykle wszechstronna, stanowiąc idealne rozwiązanie zarówno do jazdy miejskiej, jak i terenowej. Reflektory, tylne lampy oraz charakterystyczna sygnatura świetlna z tyłu uwydatniają wielokątne kształty i są zintegrowane z powierzchnią nadwozia, co dodatkowo podkreśla wyjątkowość tego pojazdu.

Do 25 października 2023 roku, czyli dnia rozpoczęcia salonu Japan Mobility Show, w Shinjuku – dzielnicy Tokio – cyfrowy billboard 3D Cross Shinjuku Vision będzie prezentował cztery elektryczne samochody koncepcyjne Nissana: Hyper Urban, Hyper Adventure, Hyper Tourer oraz Hyper Punk.

Ponadto, od 25 października samochody koncepcyjne będą dostępne w grze internetowej Fortnite* pod nazwą „Electrify the World”. Będzie to okazja do dalszego odkrywania tych wyjątkowych modeli.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

9 godzin ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

1 dzień ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

2 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

3 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

4 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

5 dni ago