Samochody Toyoty z oszczędnymi i niezawodnymi napędami hybrydowymi cieszą się w Polsce dużą popularnością. W 2023 roku hybrydy stanowią już 80% sprzedaży marki w Polsce.
„Cztery na pięć aut, które wyjeżdżają z naszych salonów ma napęd hybrydowy, co pokazuje, że Toyota w Polsce jest marką zelektryfikowanych samochodów. Oferujemy już dziewięć modeli hybrydowych – od miejskiego Yarisa po rodzinnego, 7-osobowego Highlandera, więc klienci mogą wybierać zależnie od preferencji. Nieustannie udoskonalamy nasze hybrydy, by były jeszcze oszczędniejsze i bardziej niezawodne, a w kolejnych autach debiutuje najnowsza, piąta już generacja napędu hybrydowego o wysokiej wydajności, która pozwala poruszać się nawet przez 80% czasu jazdy wyłącznie na prądzie” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.
Najpopularniejszym hybrydowym modelem Toyoty w Polsce jest Corolla. Od 2019 roku sprzedano 63 846 zelektryfikowanych egzemplarzy tego auta, a tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku liczba ta powiększyła się o 13 tys. Obecnie model dostępny jest z piątą generacją hybrydy z silnikami 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197 KM).
Drugim najchętniej wybieranym hybrydowym samochodem marki jest Toyota C-HR. Od 2016 roku hybrydowy crossover znalazł 46 806 nabywców, a w salonach w całym kraju można już zamawiać drugą generację, która oferuje aż trzy hybrydowe wersje – dwie klasyczne (1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid) oraz nową hybrydę plug-in o mocy 223 KM.
Toyota RAV4 to trzecia najpopularniejsza hybryda marki w Polsce. Zelektryfikowany napęd w tym SUV-ie oferowany jest od 2015 roku. Przez osiem lat kupiono już 45 086 hybrydowych RAV4. Czwarte miejsce zajmuje Yaris (33 319 egz.) Kompaktowy Auris Hybrid w ciągu 10 lat obecności na rynku trafił do kierowców w liczbie 18 551 aut. Model ten zadebiutował w 2010 roku, a w 2019 roku został zastąpiony przez Corollę nowej generacji. Dużą popularnością cieszą się również sprzedawany od 2021 roku Yaris Cross (17 611 egz.), Camry (13 817 egz.) oraz nowa Corolla Cross, która zadebiutowała jesienią ubiegłego roku (6218 egz.). Największy hybrydowy model – Highlander, znalazł do tej pory 3617 nabywców.
Źródło: Toyota
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…