Największy SUV w ofercie Nissana, który dostępny jest w polskiej ofercie. To auta, które jest w stanie spełnić wymagania nawet najbardziej wybrednego użytkownika. Przyciąga nowoczesnym designem nadwozia i oferuje wyjątkowo komfortowe warunki podróży, a przy tym jest oszczędny w eksploatacji.
Pierwsza generacja została zaprezentowana w październiku 2000 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego Mondial de l’automobile w Paryżu. Model powstał na płycie podłogowej Nissana Primera i oferował do wyboru napęd przedni lub na wszystkie cztery koła. Charakterystycznym elementem pojazdu były centralnie umieszczone zegary.
Druga generacja miała premierę w marcu 2007 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. W rzeczywistości była to ewolucja pierwszej generacji z m.in. nową przednią częścią nadwozia, nowymi reflektorami i tylnymi światłami zespolonymi oraz zmodernizowaną deską rozdzielczą z nowymi zegarami i wyświetlaczami.
Trzecia generacja zadebiutowała we wrześniu 2013 roku podczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na platformie modułowej CMF (Common Module Family) Nissana i Renault. Wnętrze przejęto z Qashqaia. W 2017 roku do oferty dołączyła wersja hybrydowa z automatyczną bezstopniową przekładnią CVT8 HYBRID.
Czwarta generacja miała premierę w kwietniu 2021 roku podczas targów Shanghai Auto Show. Model powstał na koncernowej platformie CMF-C i dostępny jest w dwóch konfiguracjach – 5 i 7-osobowej. To także kolejny etap zelektryfikowanego napędu z innowacyjną technologią e-Power i układem e-4ORCE 4WD.
Generacja | X-Trail I T30 | X-Trail II T31 | X-Trail III T32 | X-Trail IV T33 |
Okres produkcji | 2001-2007 | 2007-2014 | 2014-2022 | 2021-obecnie |
Długość | 4455 mm | 4630 mm | 4640-4690 mm | 4680-4681 mm |
Szerokość | 1765 mm | 1785 mm | 1820-1830 mm | 1840 mm |
Wysokość | 1675 mm | 1680-1765 mm | 1705-1730 mm | 1720-1730 mm |
Rozstaw osi | 2625 mm | 2630 mm | 2705 mm | 2705-2706 mm |
Masa własna | 1455-1600 kg | 1557-1812 kg | 1505-1877 kg | 1590-2024 kg |
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – efektywna hybryda
Nissan X-Trail występuje jako przednionapędowa, 12-woltowa, miękka hybryda o mocy 163 KM lub jako szeregowa hybryda generująca 204 KM bądź 213 KM w wersji z napędem 4×4 e-4orce. Na pokładzie jest jeszcze spalinowy silnik o mocy 158 KM, ale ten służy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej.
Moc do kół doprowadza wyłącznie silnik elektryczny, ale pod maską znajduje się jeszcze 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, który pełni rolę agregatu ładującego wbudowany akumulator trakcyjny. Silnik spalinowy przy spokojnej jeździe uruchamia się dopiero przy prędkości powyżej 50 km/h lub, gdy mocniej naciśniemy na pedał gazu.
Jazda Nissanem X-Trailem możliwa jest także przy użyciu funkcji e-Pedal. Podczas jazdy bez użycia tego systemu i po odpuszczeniu pedału gazu samochód jedzie siłą rozpędu i powoli wytraca prędkość. Wraz z włączeniem funkcji e-Pedal uzyskuje się silne hamowanie z siłą 0,2 g (zapalają się wówczas światła stop) aż do osiągnięcia stanu pełzania, ale auto nie zatrzyma się całkowicie. Tak naprawdę wraz z tą funkcją możliwe jest prowadzenie auta wyłącznie przy użyciu pedału gazu.
Do wysokiego komfortu jazdy przyczynia się optymalnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy. W tym przypadku ma on zapewnioną optymalną pozycję do prowadzenia, a ponadto bardzo łatwo obsługuje się wszystkie urządzenia pokładowe umieszczone w zasięgu ręki. Jest to możliwe za pośrednictwem 12,3-calowego, dotykowego ekranu oraz za pomocą tradycyjnych pokręteł i przycisków. Przed sobą kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wirtualny kokpit.
Z wyposażenia będą zadowoleni melomani, którzy mogą cieszyć się dźwiękiem najwyższej jakości, które zapewnia audio marki Bose.
To w polskiej ofercie reprezentacyjny SUV Nissana. Wyróżnia się na drodze nowoczesnym designem nadwozia. Zapewnia komfort jazdy nie tylko kierowcy i współpasażerowi, ale również na tylnej kanapie, gdzie konstruktorzy wygospodarowali optymalną przestrzeń na nogi nawet wysokich pasażerów. Użytkownicy docenią szeroko otwierające się przednie i tylne drzwi, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Nie można zapomnieć bogatym wyposażeniu i nowoczesnej zelektryfikowanej jednostce napędowej, która nie tylko zapewnia wystarczającą dynamikę jazdy, ale przede wszystkim jest oszczędna w eksploatacji.
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…