Categories: Testy

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – komfortowy, funkcjonalny i ekonomiczny

Największy SUV w ofercie Nissana, który dostępny jest w polskiej ofercie. To auta, które jest w stanie spełnić wymagania nawet najbardziej wybrednego użytkownika. Przyciąga nowoczesnym designem nadwozia i oferuje wyjątkowo komfortowe warunki podróży, a przy tym jest oszczędny w eksploatacji.

Pierwsza generacja została zaprezentowana w październiku 2000 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego Mondial de l’automobile w Paryżu. Model powstał na płycie podłogowej Nissana Primera i oferował do wyboru napęd przedni lub na wszystkie cztery koła. Charakterystycznym elementem pojazdu były centralnie umieszczone zegary.

Druga generacja miała premierę w marcu 2007 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. W rzeczywistości była to ewolucja pierwszej generacji z m.in. nową przednią częścią nadwozia, nowymi reflektorami i tylnymi światłami zespolonymi oraz zmodernizowaną deską rozdzielczą z nowymi zegarami i wyświetlaczami.

Trzecia generacja zadebiutowała we wrześniu 2013 roku podczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na platformie modułowej CMF (Common Module Family) Nissana i Renault. Wnętrze przejęto z Qashqaia. W 2017 roku do oferty dołączyła wersja hybrydowa z automatyczną bezstopniową przekładnią CVT8 HYBRID.



Czwarta generacja miała premierę w kwietniu 2021 roku podczas targów Shanghai Auto Show. Model powstał na koncernowej platformie CMF-C i dostępny jest w dwóch konfiguracjach – 5 i 7-osobowej. To także kolejny etap zelektryfikowanego napędu z innowacyjną technologią e-Power i układem e-4ORCE 4WD.

Nissan X-Trail – porównanie generacji

Generacja X-Trail I T30 X-Trail II T31 X-Trail III T32 X-Trail IV T33
Okres produkcji 2001-2007 2007-2014 2014-2022 2021-obecnie
Długość 4455 mm 4630 mm 4640-4690 mm 4680-4681 mm
Szerokość 1765 mm 1785 mm 1820-1830 mm 1840 mm
Wysokość 1675 mm 1680-1765 mm 1705-1730 mm 1720-1730 mm
Rozstaw osi 2625 mm 2630 mm 2705 mm 2705-2706 mm
Masa własna 1455-1600 kg 1557-1812 kg 1505-1877 kg 1590-2024 kg

 

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – efektywna hybryda

Nissan X-Trail występuje jako przednionapędowa, 12-woltowa, miękka hybryda o mocy 163 KM lub jako szeregowa hybryda generująca 204 KM bądź 213 KM w wersji z napędem 4×4 e-4orce. Na pokładzie jest jeszcze spalinowy silnik o mocy 158 KM, ale ten służy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej.

Moc do kół doprowadza wyłącznie silnik elektryczny, ale pod maską znajduje się jeszcze 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, który pełni rolę agregatu ładującego wbudowany akumulator trakcyjny. Silnik spalinowy przy spokojnej jeździe uruchamia się dopiero przy prędkości powyżej 50 km/h lub, gdy mocniej naciśniemy na pedał gazu.

Jazda Nissanem X-Trailem możliwa jest także przy użyciu funkcji e-Pedal. Podczas jazdy bez użycia tego systemu i po odpuszczeniu pedału gazu samochód jedzie siłą rozpędu i powoli wytraca prędkość. Wraz z włączeniem funkcji e-Pedal uzyskuje się silne hamowanie z siłą 0,2 g (zapalają się wówczas światła stop) aż do osiągnięcia stanu pełzania, ale auto nie zatrzyma się całkowicie. Tak naprawdę wraz z tą funkcją możliwe jest prowadzenie auta wyłącznie przy użyciu pedału gazu.

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – komfort kierowcy

Do wysokiego komfortu jazdy przyczynia się optymalnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy. W tym przypadku ma on zapewnioną optymalną pozycję do prowadzenia, a ponadto bardzo łatwo obsługuje się wszystkie urządzenia pokładowe umieszczone w zasięgu ręki. Jest to możliwe za pośrednictwem 12,3-calowego, dotykowego ekranu oraz za pomocą tradycyjnych pokręteł i przycisków. Przed sobą kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wirtualny kokpit.

Nissana w Sunderland wyprodukował 11 milionów aut

Z wyposażenia będą zadowoleni melomani, którzy mogą cieszyć się dźwiękiem najwyższej jakości, które zapewnia audio marki Bose.

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – Fot. Lesław Sagan

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – podsumowanie

To w polskiej ofercie reprezentacyjny SUV Nissana. Wyróżnia się na drodze nowoczesnym designem nadwozia. Zapewnia komfort jazdy nie tylko kierowcy i współpasażerowi, ale również na tylnej kanapie, gdzie konstruktorzy wygospodarowali optymalną przestrzeń na nogi nawet wysokich pasażerów. Użytkownicy docenią szeroko otwierające się przednie i tylne drzwi, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Nie można zapomnieć bogatym wyposażeniu i nowoczesnej zelektryfikowanej jednostce napędowej, która nie tylko zapewnia wystarczającą dynamikę jazdy, ale przede wszystkim jest oszczędna w eksploatacji.

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – podstawowe dane techniczne



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

9 godzin ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

1 dzień ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

2 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

3 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

4 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

5 dni ago