Silna pozycja TME w Europie to efekt rosnącego zapotrzebowania na zelektryfikowane samochody Toyoty i Lexusa, których sprzedaż wyniosła 409 506 egzemplarzy (wzrost o 6%). W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, nisko- i bezemisyjne auta stanowią 77% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. To o 1 p.p. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 71% sprzedaży TME, co oznacza wzrost rok do roku o 3 p.p.
„Klienci w Europie chcą jeździć samochodami zelektryfikowanymi i takie napędy dominują w naszej sprzedaży. Nasze podejście do redukcji emisji CO2, które opiera się na oferowaniu różnych rodzajów nisko- i bezemisyjnych technologii w szerokiej gamie aut, nie tylko odpowiada na potrzeby naszych nabywców, ale i pomaga w bezproblemowym osiąganiu europejskich norm emisji” – powiedział Matt Harrison, prezes i COO Toyota Motor Europe.
W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku klienci marki Toyota kupili 539 956 samochodów. Najlepiej sprzedającym się modelem w Europie okazał się Yaris Cross, który jest też liderem segmentu B-SUV. Od stycznia do czerwca na to auto zdecydowało się 104 564 nabywców. Do najpopularniejszych modeli marki na Starym Kontynencie należą też Yaris (87 850 egz.), Corolla (83 037 egz.), Toyota C-HR (64 6587egz.), Aygo X (41 448 egz.) oraz RAV4 (38 731 egz.).
Od stycznia do czerwca tego roku salony Toyoty w Europie opuściło 380 384 aut ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wzrostem o 4% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Najpopularniejszymi modelami z takimi napędami były Yaris Cross Hybrid (100 174 egz.), Yaris Hybrid (72 965 egz.), Toyota C-HR (64 370 egz.), Corolla Hybrid (64 341 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (35 354 egz.).
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 70% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 75% całkowitej sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 50% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Źródło: Toyota
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…