Jako prestiżowy, elektryczny SUV marki Audi, Q8 e-tron prezentuje też nową tożsamość korporacyjną marki. Jej znakiem rozpoznawczym jest teraz dwuwymiarowy wzór czterech pierścieni. Ale to nie wszystko! Q8 e-tron jest też pierwszym modelem, w którym na słupku B umieszczono nowe oznaczenie z napisem „Audi”.
Pozycjonowanie
– Najwyżej pozycjonowany model w portfolio elektrycznych SUV-ów Audi, zapewniający charakterystyczny dla pojazdów klasy luksusowej komfort, wyjątkową przydatność na co dzień i sportowe wrażenia z jazdy
– Dwie wersje: klasyczny SUV lub Sportback o linii coupé
– Dwie wersje sportowe: SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron
Napęd i rekuperacja
– Elektryczny napęd na cztery koła z jednym silnikiem asynchronicznym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. W modelu SQ8 e-tron dwa silniki asynchroniczne na osi tylnej, jeden na osi przedniej
– Działania na rzecz wydajności i optymalna strategia eksploatacji układu napędowego: zmieniona, dzięki zwiększeniu liczby uzwojeń miedzianych w stojanie z 12 do 14, charakterystyka silnika w silniku asynchronicznym (oś tylna); silniejsze pole magnetyczne przy zmniejszonym natężeniu prądu przy tym samym momencie obrotowym, w celu zwiększenia sprawności i wydłużenia zasięgu
– Moc maksymalna: 250 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 50 e-tron), 300 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 55 e-tron) oraz 370 kW i moment obrotowy 973 Nm (Audi SQ8 e-tron)
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: Audi Q8 50 e-tron w 6,0 sekund (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)), Q8 55 e-tron w 5,6 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)) i Audi SQ8 e-tron w 4,5 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0))
– Prędkość maksymalna ograniczona do 200 km/h; dla SQ8 e-tron: 210 km/h
– Możliwość ustawienia kilka stopni rekuperacji (odzyskiwania energii hamowania). Dzięki zintegrowanemu systemowi sterowania hamowaniem, ponad 90% codziennych procesów hamowania (do 0,3 g) realizowanych jest przez silniki elektryczne, poprzez inteligentne sterowanie żeglowaniem i przez rekuperację za pomocą predyktywnych asystentów wydajności
Akumulator i ładowanie
– Akumulator litowo-jonowy 396 V o pojemności 89 kWh netto (brutto: 95 kWh) w modelu Audi Q8 50 e-tron lub 106 kWh (brutto: 114 kWh) w modelach Audi Q8 55 e-tron Audi SQ8 e-tron
– Zaawansowana technologia ogniw i zoptymalizowana chemia ogniw z nowym zarządzaniem bateriami zwiększa gęstość energii o około 20%, podczas gdy procesy układania z warstwami elektrod zwiększają wydajność pakietu ogniw pryzmatycznych
– Zasięg z dużym akumulatorem: SUV do ok. 582 km / Sportback do ok. 600 km. W modelu SQ8 e-tron: SUV do 494 km / 513 km w przypadku modelu Sportback. Zasięg z mniejszym akumulatorem: do ok. 491 km w przypadku SUV-a, w modelu Sportback do ok. 505 km. Wszystkie wartości mierzone zgodnie z procedurą WLTP
– W standardzie ładowanie prądem stałym z mocą do 170 kW (akumulator 89 kWh z mocą do 150 kW); Standardowe ładowanie prądem zmiennym z mocą 11 kW; opcjonalna ładowarka pokładowa z mocą maksymalną 22 kW oraz opcjonalne drugie gniazdo ładowania po prawej stronie pojazdu
– Wyjątkowy na konkurencyjnym rynku wysoki przebieg krzywej ładowania: zapewnia bardzo dobry zasięg, ładowanie 10–80% w około 28 minut (89 kWh) lub w około 31 minut (106 kWh). Zasięg do 123 km uzyskuje się w ciągu dziesięciominutowego ładowania
– Nowa usługa ładowania Audi z dostępem do około 400 000 punktów ładowania w Europie. Przy zakupie nowego w pełni elektrycznego modelu Audi, w pierwszym roku w planie Pro bez comiesięcznej opłaty za utrzymanie konta
– Funkcja Plug & Charge (PnC) umożliwia automatyczne uwierzytelnianie i fakturowanie na stacjach ładowania
– Inteligentne zarządzanie temperaturą dzięki montowanym standardowo czterem obwodom chłodzącym i pompie ciepła
Wygląd zewnętrzny, aerodynamika i karoseria
– Długość 4915 mm, szerokość 1937 mm (SQ8 1976 mm), wysokość 1633/1619 mm (SUV/Sportback, wraz z anteną dachową). SQ8 SUV 1631 mm, Sportback 1617 mm (wysokość).
– Bagażnik 569 l (SUV), 528 l (Sportback) oraz dodatkowy bagażnik 62 l z przodu
– Zoptymalizowana koncepcja aerodynamiki przyczynia się do zmniejszenia oporu powietrza i zwiększenia wydajności
– Zmniejszony opór aerodynamiczny: cw 0,27 w SUV-ie i cw 0,24 w wersji Sportback
– Nowe spojlery kół w podwoziu (SUV: na przedzie; Sportback: na przedzie i z tyłu; SQ8 Sportback e-tron: z tyłu) gwarantują usprawnienie przepływu powietrza wokół kół.
– Regulowany dopływ chłodnego powietrza stanowi rozwiązanie konfliktu między wysoką wydajnością chłodzenia a optymalną aerodynamiką. Nowa koncepcja przepływu powietrza chłodzącego z elementem samozamykającym z przodu pojazdu, przyczynia się do zmniejszenia strat przepływu
– Nowa konstrukcja przodu pojazdu z maską Singleframe i odwróconą wkładką grilla
– Pierwszy model z nową identyfikacją marki (bardziej płaskie, dwuwymiarowe pierścienie Audi z przodu i z tyłu) i nazwą modelu (oznaczenie na słupku B)
– Jedenaście kolorów, w tym pięć nowych: czerwony metalik Soneira, szary Solid Magnetic, brązowy metalik Madeira oraz niebieski metalik Ultra Blue dostępny wyłącznie w modelu S i w wariancie S-line. Kolor srebrny Florett będzie dostępny w drugiej połowie roku 2023
Reflektory i światła
– Wbudowana w reflektory pozioma sygnatura świetlna; szeroki pas świetlny z tyłu
– Nowe projekcje świetlne w Singleframe tworzą wizualnie spójne połączenie reflektorów
– Cyfrowe reflektory diodowe Matrix LED zapewniają jeszcze bardziej precyzyjne oświetlenie
– Trzy nowe funkcje: zaawansowane informacje o ruchu, światło kierunkowe na drogach poza obszarem zabudowanym oraz oświetlenie pasa z wskaźnikiem kierunku
Stylistyka wnętrza
– Przestronne wnętrze dla pięciu osób
– Rozbudowane funkcje związane z komfortem jazdy (opcjonalne): fotele z funkcją wentylacji i masażu, pakiet jakości powietrza, pakiet oświetlenia konturowego i ambientowego
– Stylistyka wnętrza utrzymana w eleganckiej, minimalistycznej formie
– Duży łuk stylistyczny (tzw. wrap-around) okalający kokpit, wyświetlacz dotykowy MMI
– Nowe wstawki dekoracyjne, m.in. z ekologicznej tkaniny technicznej
– Fotele sportowe tapicerowane mikrofibrą Dinamica
– Pakiet czerwonych przeszyć Audi Sport (kierownica, pasy, fotele, podłokietnik środkowy, podłokietnik, oparcie kolan)
– Nowość: osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu
Obsługa i wyświetlacze
– Wyświetlacze dotykowe MMI o przekątnej 8,6 i 10,1 cala z haptycznym sygnałem zwrotnym; na życzenie wirtualne lusterka zewnętrzne z wyświetlaczami dotykowymi
– Obsługa z wykorzystaniem technologii przetwarzania języka naturalnego z wyszukiwaniem w zasobach pokładowych i w chmurze; ponadto asystent głosowy Amazon Alexa
– W standardzie kokpit Audi virtual cockpit, na życzenie w wersji Plus z trzecim widokiem; opcjonalnie wyświetlacz przezierny head-up display
Systemy Infotainment i Audi connect
– Szeroki wachlarz usług Audi connect
– W standardzie nawigacja MMI Navigation plus, transfer danych z prędkością LTE, hotspot Wi-Fi
– System nagłaśniający Bang & Olufsen Premium Sound System z dostępnym opcjonalnie dźwiękiem 3D
Systemy wspomagania kierowcy i usługi cyfrowe
– W wersji standardowej systemy bezpieczeństwa Audi pre sense. Opcjonalne pakiety City, Tour i Park wraz ze zdalnym asystent parkowania Park Assist plus
– W wyposażeniu standardowym planer trasy e-tron zapewniający nawigację i planowanie ładowania
– Funkcje na żądanie: w przyszłości rozbudowa funkcji pojazdu związanych z oświetleniem, systemami wspomagania kierowcy i systemem infotainment
Podwozie i układ kierowniczy
– Nisko położony środek ciężkości oraz niemal równy rozkład masy między osie przednią i tylną, wynikające z pozycji montażowej akumulatora wysokonapięciowego
– Montowane standardowo zawieszenie pneumatyczne z regulacją amortyzatorów (od trybu komfortowego po sportowy) i wysoka dynamika boczna
– Nowy progresywny układ kierowniczy ze zmodyfikowaną przekładnią zapewnia bardziej bezpośrednie prowadzenie i większą zwinność, a także zmniejszenie związanego z prowadzeniem wysiłku
– Precyzyjne dostrojenie podwozia, kinematyki osi i systemu ESC, zwiększa dynamikę boczną
– Prześwit pojazdu 176 mm można za pomocą zawieszenia pneumatycznego zmienić o 76 mm; automatyczne obniżanie na autostradzie przy wyższej prędkości
– W standardzie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z większym zróżnicowaniem dostępnych profili: auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad i offroad
– Koła o średnicy od 19 do 22 cali, nowa konstrukcja kół w każdym rozmiarze
Produkcja i zrównoważony rozwój
– Produkcja i dostawa do klientów w Europie i USA neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla
– Produkcja i wytwarzanie ogniw akumulatorowych z wykorzystaniem energii odnawialnej
– Zastosowanie we wnętrzu materiałów pochodzących z recyklingu
– Osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu (pochodzących z recyklingu samochodowych tworzyw sztucznych)
– Ulepszona aerodynamika i zwiększona wydajność jazdy podczas codziennego korzystania z auta
Audi Q8 e-tron dostępne jest do zamawiania w konfiguratorze modeli na stronie www.audi.pl. Ten duży, komfortowy, w pełni elektryczny SUV, zamówić można również w wersji Sportback. Ceny modelu rozpoczynają się od 345 600 PLN za wersję SUV i od 356 900 PLN za wersję Sportback.
Źródło: Audi
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…