Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164% więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16%.
W kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69% w porównaniu z kwietniem 2022 roku.
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80% więcej niż w kwietniu 2022 roku.
Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86% wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84% wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.
Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30%). Na drugim miejscu plasuje się UX (4339 egzemplarzy, +106%), a trzeci jest RX (4166 egzemplarzy, +22%), którego piąta generacja w pierwszym kwartale 2023 roku zadebiutowała w salonach.
Źródło: Lexus
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…