Sprzedaż Yarisa Hybrid w Polsce przekroczyła pułap 30 000 aut. Najpopularniejszy model segmentu B od 11 lat elektryfikuje klasę aut miejskich, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2. Hybryda jest najchętniej wybieranym przez polskich klientów napędem Yarisa.
Toyota Yaris Hybrid dołączyła do modeli Corolla Hybrid, Toyota C-HR Hybrid oraz RAV4 Hybrid jako kolejny niskoemisyjny model marki, który przekroczył próg 30 000 egzemplarzy sprzedanych w Polsce. Od 2012 roku, kiedy miejska Toyota z napędem hybrydowym zadebiutowała na rynku, z polskich salonów wyjechało do tej pory 30 978 takich aut.
W 2023 roku napęd hybrydowy dominuje w sprzedaży Yarisa, a od stycznia do połowy maja 2023 roku klienci kupili 3 535 zelektryfikowanych egzemplarzy. Najpopularniejszą wersją miejskiej Toyoty jest Comfort, a trzy najchętniej wybierane lakiery to Pure White, Shimmering Silver oraz Royal Grey. W najwyższych wersjach Selection Style oraz GR SPORT klienci mogą wybrać dwukolorowe malowanie nadwozia z kontrastującym czarnym dachem. Najczęściej wybieraną kompozycją jest Platinum Pearl White/Eclipse Black.
Yaris Hybrid zadebiutował w 2012 roku, rozpoczynając elektryfikację segmentu B w Polsce. Napęd Hybrid Synergy Drive oparty na silniku 1,5l trafił na rynek wraz z trzecią generacją miejskiego hatchbacka. Samochód stał się najtańszą hybrydą w gamie marki i trzecim modelem, po Priusie i Aurisie, z takim rodzajem napędu. W pierwszym roku dostępności na rynku polscy klienci kupili 289 egzemplarzy, znacznie powyżej planowanych przez Toyotę 200 aut.
W niespełna 11 lat od rynkowego debiutu układ hybrydowy z niszowej ciekawostki stał się dominującym rodzajem napędu w gamie miejskiej Toyoty. W całym 2022 roku sprzedano rekordowe 6 883 hybrydowe Yarisy, które stanowiły 49% wszystkich egzemplarzy modelu. W 2023 roku aż 63% Yarisów opuszczających salony to hybrydy.
Obecnie na polskim rynku oferowany jest Yaris czwartej generacji, który został zaprojektowany od podstaw na modułowej platformie TNGA-B. W technologii TNGA powstał również napęd hybrydowy czwartej generacji, złożony z 3-cylindrowego silnika Hybrid Dynamic Force 1,5 l o mocy 92 KM, silnika elektrycznego 80 KM, generatora, automatycznej przekładni i baterii litowo-jonowej. Łączna moc układu wynosi 116 KM, co wystarcza, by rozpędzić Yarisa od 0 do 100 km w 9,7 s. Jednocześnie w porównaniu z poprzednim modelem udało się o 20% zwiększyć wydajność napędu i uzyskać zużycie paliwa na poziomie od 3,8 l/100 km wg WLTP, zaś emisję CO2 od 87 g/km. Komponenty napędu hybrydowego Yarisa czwartej generacji – silnik 1,5 l, przekładnia hybrydowa oraz silniki elektryczne, powstają w Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) na Dolnym Śląsku.
Toyota Yaris to samochód, który w swojej klasie wyznacza standardy pod względem innowacji i wprowadza do segmentu miejskich aut nowoczesne technologie. Model zdobył wiele nagród, w tym dwa tytuły Europejskiego Samochodu Roku. Od 25 lat pozostaje jednym z najpopularniejszych aut Toyoty na świecie. Jego całkowita globalna sprzedaż przekroczyła 10 milionów egzemplarzy, a wyjątkowy, 10-milionowy Yaris zjechał z linii produkcyjnych w fabryce TMMF 30 marca. Samochód w wersji GR SPORT w kolorze Dynamic Grey został dostarczony do nowego właściciela mieszkającego w okolicach Paryża.
Źródło: Toyota
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…