Nowa Tacoma została zaprojektowana przez amerykańskie CALTY Design Center z myślą o tamtejszym rynku. Pick-up czwartej generacji powstał na platformie GA-F, którą dzieli z modelami Tundra i Sequoia. Samochód oparto na wytrzymałej, stalowej ramie oraz zastosowano nadwozie o wyższej sztywności. Do wyboru jest napęd na tył lub na cztery koła, dwa rodzaje zawieszenia tylnej osi w zależności od wersji, a każdy poziom wyposażenia ma zawieszenie zestrojone zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Nowością są także hamulce tarczowe w całej gamie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.
„Naszym celem było, by poszczególne wersje Tacomy bardziej się między sobą różniły. Oprócz wyglądu i wyposażenia zastosowaliśmy tuning zawieszenia, by każda odmiana prowadziła się wyjątkowo” – przekonuje Sheldon Brown, główny inżynier modelu Tacoma.
Tacoma czwartej generacji będzie oferowana z turbodoładowanym silnikiem z linii I-FROCE o pojemności 2,4 l i mocy 231 KM, a także w mocniejszej odmianie, która w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią będzie miała 274 KM, a z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią jej moc wynosi 282 KM.
Najmocniejsza Tacoma będzie miała nowy, hybrydowy napęd I-FORCE MAX, który łączy 2,4-litrowy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM, ośmiobiegową przekładnią oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi aż 331 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 630 Nm, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku silnika V6 w obecnej generacji.
Nowa Tacoma może pociągnąć przyczepę o masie do 2948 kg, a ładowność auta wynosi do 775 kg.
Samochody terenowe Toyoty od lat mają renomę niezawodnych aut wyprawowych. Dlatego do gamy Tacomy dołączy nowa wersja Trailhunter stworzona z myślą o miłośnikach podróży po bezdrożach w trudnym terenie. Do współpracy zaproszono firmy specjalizujące się w tworzeniu podzespołów i wyposażenia wyprawowego jak ARB, Old Man Emu czy RIGID.
Toyota Tacoma Trailhunter ma zmodyfikowane zawieszenie, które zwiększa prześwit i jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, 33-calowe opony Goodyear Territory R/T, stalowy tylny zderzak, a także specjalną konstrukcję bagażnika od ARB, pozwalającą na montaż namiotu, zadaszenia czy przenośnego prysznica. Auto ma specjalne osłony, które chronią podzespoły przed uszkodzeniami w terenie. Z przodu w oczy rzuca się grill z pomalowanym na brązowo napisem TOYOTA, który nawiązuje do legendarnych terenówek marki, 20-calowa listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi, a także przeniesiony na słupek A wlot powietrza.
Toyota Tacoma będzie oferowana w aż ośmiu wersjach wyposażenia. Samochód ma w standardzie najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, a w zależności od wersji może mieć 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 14-calowy ekran systemu multimedialnego, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, cyfrowe lusterko wsteczne, zawieszenie o zmiennej sztywności oraz nagłośnienie JBL.
Toyota Tacoma czwartej generacji trafi do sprzedaży pod koniec roku, a wersje hybrydowe z napędem I-FORCE MAX będą dostępne na początku 2024 roku. Samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…