Hyundai Motor zaprezentował odtworzonego Pony Coupe podczas inauguracyjnego zjazdu Hyundai Reunion. To wydarzenie, które ma pielęgnować dziedzictwo Hyundai Motor, odzwierciedla przeszłość marki i jej kierunek rozwoju w przyszłości. Obecni na tym wydarzeniu byli Giorgetto Giugiaro i jego syn Fabrizio Giugiaro. Projektant tego auta sprzed lat, ogłosił zakończenie zapowiedzianej jakiś czas temu renowacji, którą przeprowadziło GFG Style. Studio projektowe czerpało z twórczej wiedzy Fabrizio i Giorgetto na temat samochodu, który doprowadził do powstania przełomowej dla marki linii modeli Pony, pierwszych niezależnie opracowanych samochodów produkowanych masowo w Korei.
W ramach projektu odtworzenia koncepcyjnego Pony Coupe, Hyundai Motor Company przywrócił do życia oryginalny egzemplarz Pony Coupe Concept pokazany na Salonie Samochodowym w Turynie w 1974 roku. Misja renowacji jest świadectwem ducha, śmiałej pasji, ambicji pracowników i kadry kierowniczej Hyundai, jakie towarzyszyły tworzeniu globalnej marki, na czele z koncepcyjnym Pony Coupe.
Pomimo ubogiego środowiska przemysłowego w latach 70., mój dziadek i prezes-założyciel firmy Hyundai, Ju-young Chung, włożył serce i duszę w odbudowę gospodarki Korei i poprawę życia jej mieszkańców po wyniszczającej wojnie koreańskiej. W końcu zrealizował swoją wizję uczynienia z Korei kraju zdolnego do rozwoju własnych pojazdów. Wyrażam szczerą wdzięczność wszystkim osobom z Włoch i Korei, które odegrały kluczową rolę w sukcesie modelu Pony – powiedział Euisun Chung Prezes Wykonawczy Hyundai Motor Group.
Dzięki wyjątkowej estetyce, Pony Coupe Concept był przełomowym modelem swoich czasów. Niestety, z powodu niesprzyjających globalnych warunków ekonomicznych pod koniec lat 70., model, który mógł być pierwszym sensacyjnym samochodem sportowym Hyundaia, nie mógł wejść do produkcji masowej i jako koncept przeszedł do historii. Niemniej jednak projekt ten ucieleśniał determinację Hyundaia do wejścia do sektora samochodów sportowych i zdobycia pozycji lidera w branży motoryzacyjnej – ten duch nadal leży u podstaw działań Hyundaia, także jego wiodącej pozycji w dziedzinie elektryfikacji i wysokowydajnej technologii wodorowej.
Samochód ten jest obecnie uważany za retro-futurystyczny model klasyczny, który posłużył jako inspiracja projektowa dla nowszych modeli Hyundai Motor, takich jak N Vision 74 z hybrydowym napędem wodorowym, zwany jako „laboratorium na kołach” oraz samochodu koncepcyjnego „45”, które bezpośrednio wpłynęło na powstanie całkowicie elektrycznego modelu IONIQ 5.
W dobie elektryfikacji kluczowym warunkiem, aby Hyundai Motor Company stał się liderem w przyszłej mobilności, będzie nasza zdolność do pozostania wiernym wartościom, które odziedziczyliśmy. Idąc naprzód, poprzez Hyundai Reunion i inne inicjatywy pielęgnowania dziedzictwa, będziemy nadal wykorzystywać naszą przeszłość jako wyjątkowy wektor dla naszych przyszłych innowacji – powiedział Jaehoon Chang Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company.
Nadwozie koncepcyjnego Pony Coupe przypominające origami charakteryzuje się płynnymi geometrycznymi liniami, elegancką linią dachu, czystymi, pozbawionymi ozdób powierzchniami, proporcjami dodającymi dynamiki i wyjątkowym kształtem słupka B. Charakteryzuje się niezwykle graficzną obróbką powierzchni ze zderzakami polakierowanymi w kolorze nadwozia. Jego klinowaty przód i okrągłe reflektory wyróżniały go w 1974 roku i nadal wyglądają niezwykle stylowo. Jego „coda tronca” (tzw. odcięty ogon) ma wąską klapę, która zapewnia dostęp do tylnej części samochodu.
Zapytany o swoją pierwszą interakcję z Hyundaiem podczas opracowywania koncepcyjnego Pony Coupe z 1973 roku, ponad pięćdziesiąt lat temu, Giugiaro powiedział:
Hyundai zwrócił się do nas, aby rozpocząć kompletne przeprojektowanie modelu, ale nie mieli dużego doświadczenia. Na początku byłem sceptyczny, ponieważ nie znałem wtedy Hyundai Motor. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem pasji i zaangażowania inżynierów Hyundaia. Byli bystrzy, ciekawi, otwarci i niezwykle chętni do nauki. Natychmiast przyjęli metody pracy, które były dla nich nowe. Poświęcili się, by zrobić dobre wrażenie – dla firmy i swoich partnerów. Jestem dumny i zaszczycony, że mogę być świadkiem, jak ta firma ewoluowała od naszego pierwszego spotkania – podsumował Giorgetto Giugiaro Designer.
Renowacja tego wyjątkowego pojazdu to kamień milowy w historii Hyundaia. Reprezentuje nasze początki i nasze zaangażowanie w przyszłość. Służy jako dziedzictwo dla przyszłych pokoleń. Praktycznie symbolizuje mobilną pałeczkę sztafetową, którą przekazujemy z przeszłości w przyszłość firmy – powiedział Luc Donckerwolke Prezes i Dyrektor kreatywny Hyundai Motor Group.
Koncepcyjny Pony Coupe odzwierciedla wdzięczność i oddanie firmy dla ducha walki, jakim odznaczali się ludzie w Hyundai Motor w 1974 roku. Odrodzenie koncepcji Pony Coupe jest znaczącym kamieniem milowym w historii Hyundai Motor, ponieważ oznacza nie tylko nasze początki, ale także nasze zaangażowanie w przyszłość z naszymi nowymi marzeniami – powiedział SangYup Lee Wiceprezes Wykonawczy i Szef Hyundai Design Center.
To wyjątkowe, że znaczące osoby z początków firmy spotykają się z tymi, którzy prowadzą firmę w przyszłość. To także inauguracja Hyundai Reunion, naszego wydarzenia pielęgnującego dziedzictwo marki. Tutaj można zobaczyć, jak dotychczasowe sukcesy stanowią podstawę naszych odważnych działań dzisiaj. Ten duch innowacji jest widoczny w tych dwóch modelach, a także w ludziach, którzy je stworzyli – powiedział Sungwon Jee Starszy Wiceprezes i Dyrektor ds. marketingu globalnego w Hyundai Motor Company.
W ramach pielęgnacji dziedzictwa, Hyundai Motor rozszerzy swoją nową platformę, Hyundai Reunion, aby dalej szerzyć wizję i kierunek marki.
Wymiary odrestaurowanego Hyundaia Pony Coupe Concept:
Długość: 4080 mm
Szerokość: 1560 mm
Wysokość: 1210 mm
Rozstaw osi: 2340 mm
Pojemność silnika: 1238 cm3, R4, 82 KM przy 6000 obr./min
Układ silnika: z przodu wzdłużnie, napęd na tylne koła
Źródło: Hyundai
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…