Już jesienią odbędą się ich światowe premiery. Oba samochody dostępne będą z nowoczesnymi silnikami (Diesla lub benzynowymi), a także oferowane będą jako hybryda miękka lub plug-in.
Jesieni 2023 roku towarzyszyć będą dwie ważne dla Škody światowe premiery – producent zaprezentuje czwartą generację swojego flagowego modelu Superb, a także drugą generację SUV-a Kodiaq. Oprócz nowego wyglądu zewnętrznego, każdy model wyposażony będzie w nowe funkcje, ulepszoną technologię i całkowicie przeprojektowane wnętrze. Škoda Superb czwartej generacji będzie dostępna zarówno w wersji hatchback, jak i niezwykle przestronnego kombi. Nowa generacja flagowego modelu będzie produkowana w zakładach Grupy Volkswagen w Bratysławie na Słowacji, natomiast nowa generacja Škody Kodiaq – w Kvasinach w Czechach, czyli miejscu, gdzie powstawał jej poprzednik.
– Škoda Superb i Škoda Kodiaq to dwa ważne filary gamy modelowej Škody. Prezentacja tych modeli już tej jesieni to dla nas wyjątkowe wydarzenie. Škoda Superb jest flagowym modelem naszego portfolio ICE – w swojej czwartej generacji nadal będzie wyznaczać standardy w zakresie komfortu oraz przestrzeni. Škoda Kodiaq drugiej generacji przeniesie bezpieczeństwo, technologię i wszechstronność na wyższy poziom. Nadal oferujemy najlepsze z możliwych połączeń tych dwóch sfer i wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów, dlatego oba te modele będą oferowane zarówno jako hybryda plug-in, jak i hybryda miękka – mówi Klaus Zellmer, Prezes Škoda Auto.
Škoda Superb oraz Škoda Kodiaq to topowe modele samochodów marki, które odniosły ogromny sukces. Nazwa Superb była używana w latach 30. XX wieku dla najwyższej klasy luksusowych samochodów marki. W latach 2001-2008 zostało sprzedanych prawie 137 000 samochodów Škoda Superb pierwszej generacji. Był to pierwszy model marki prezentujący zaawansowane technologie w postaci m.in. reflektorów biksenonowych, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic i funkcji Coming Home. Już od samego początku Škoda Superb zdobywała wiele prestiżowych nagród, w tym „Best Import Car” od niemieckiego magazynu samochodowego Auto Bild. Druga generacja modelu pojawiła się w 2008 roku i jako pierwsza zaoferowała klientom wybór napędu na wszystkie koła. Jeszcze większy popyt wywołała wprowadzona w 2009 roku Škoda Superb w wersji kombi. W sumie Škoda Superb drugiej generacji odnotowała 618 000 dostaw do klientów. Trzecia generacja, wprowadzona w lutym 2015 roku, oferowała zwiększoną przestrzeń dla pasażerów i ich bagażu w obu stylach nadwozia. Była również bardziej ekonomiczna, miała niższą emisję spalin i wprowadziła innowacyjne systemy wspomagania dla zwiększenia bezpieczeństwa. Flagowy model został ponownie zaktualizowany w 2009 roku, a Škoda Superb stała się pierwszym samochodem marki w wersji hybrydy plug-in. Do tej pory do klientów trafiło ponad 777 000 sztuk modelu trzeciej generacji.
Wprowadzona na rynek w 2016 roku Škoda Kodiaq sprzedała się już w ponad 740 000 egzemplarzach. Wraz z premierą modelu marka wprowadziła ekscytujący i krystaliczny język projektowania Škody do segmentu SUV. Sportowy Kodiaq RS pojawił się w 2018 roku, natomiast cała gama modelowa została zaktualizowana w 2021 roku. Ponad 40 międzynarodowych nagród jest widocznym dowodem wyjątkowości i niezwykłej popularności dużych SUV-ów Škody.
Źródło: Škoda Auto
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…