Categories: Wiadomości

ERGO Hestia – 1,5 miliona kilometrów pokonanych bez emisji spalin hybrydami Toyoty

ERGO Hestia we współpracy z Grupą Walder, autoryzowanym dealerem Toyoty i Lexusa, przeprowadziły czteromiesięczny test wykorzystania silnika elektrycznego w codziennej jeździe hybrydowymi autami Toyoty. W tym celu obie firmy zorganizowały konkurs ekonomicznej jazdy dla pracowników korzystających z hybrydowej floty firmy ubezpieczeniowej.

Towarzystwo ubezpieczeniowe ERGO Hestia od 7 lat opiera swoją flotę służbowych samochodów na hybrydowych modelach Toyoty. Pierwsza partia 180 hybryd trafiła do mobilnych rzeczoznawców firmy już w 2016 roku. Teraz we współpracy z autoryzowanym dealerem Toyota Walder ERGO Hestia zorganizowała długodystansowy konkurs “ECO press! CO2 less”, w którym pracownicy mogli się wykazać umiejętnościami ekologicznej jazdy.

Do konkursu zgłosiło się 144 mobilnych rzeczoznawców, którzy przez cztery miesiące monitorowali parametry hybrydowej jazdy przy pomocy aplikacji MyT na telefon. W tym czasie pokonali łącznie ponad 1,5 miliona kilometrów w trybie bezemisyjnym. Poruszanie się w trybie EV, czyli wyłącznie na silniku elektrycznym stanowiło średnio 62% czasu jazdy uczestników testu. Konkurs poprzedziło zbieranie danych bazowych przez 6 miesięcy.

„Wspólna inicjatywa Towarzystwa Ubezpieczeniowego ERGO Hestia i Grupy Walder pozwoliła sprawdzić, jaki dystans hybrydy Toyoty pokonują w bezemisyjnym trybie elektrycznym w codziennej jeździe. 144 uczestników konkursu przejechało łącznie ponad 1,5 miliona kilometrów bez zużycia paliwa i emisji spalin. Co więcej, rzeczoznawcy ERGO Hestia w swojej pracy poruszali się nie tylko po mieście, gdzie hybrydy są wyjątkowo oszczędne, ale także poza nim” – zauważył Michał Saganowski, Dyrektor Zarządzający Toyota Walder.

Zaangażowanie mobilnych rzeczoznawców ERGO Hestia w długodystansowy test jazdy hybrydowej zaowocowało zwiększeniem umiejętności ekonomicznej jazdy, w szczególności ograniczania zużycia paliwa oraz jak najczęstszego wykorzystywania zdolności hybryd Toyoty do poruszania się w bezemisyjnym trybie elektrycznym. W ciągu tych czterech miesięcy kierowcy regularnie monitorowali swoje wyniki i testowali różne sposoby na to, by pokonać jak najwięcej kilometrów na jednym baku paliwa oraz jak najrzadziej korzystać z napędu spalinowego. Aż 60% z nich wykazało się wyraźną poprawą ekonomii jazdy, będącej wynikiem zdobycia i przyswojenia nowych umiejętności. Zaś najlepsi z nich uzyskiwali przebieg ponad 800 km na jednym 35-litrowym baku paliwa.



Toyota w 2023 roku – premiery Corolli Hybrid i Priusa Plug-in Hybrid, nowe ekologiczne napędy i zaawansowane wyposażenie

„Od siedmiu lat w codziennej pracy korzystamy z samochodów marki Toyota z napędem hybrydowym. Postanowiliśmy sprawdzić, czy nasi kierowcy w pełni wykorzystują możliwości, które oferuje nowoczesna technologia hybrydowa Toyoty. Wraz z autoryzowanym dealerem Toyota Walder zorganizowaliśmy konkurs dla naszych rzeczoznawców mobilnych. To pierwsze kompleksowe badanie przeprowadzone na tak dużą skalę i na tak dużej grupie kierowców z wykorzystaniem aplikacji MyT” – powiedział Mirosław Krzewiński, Zastępca Dyrektora ds. Mobilnej Obsługi Szkód firmy Ergo Hestia.„Nasi pracownicy podkreślają, że udział w konkursie zwrócił ich uwagę na wpływ stylu prowadzenia na ekonomikę jazdy i emisję spalin. 60% uczestników znacząco poprawiło wyniki czasu jazdy w trybie elektrycznym. To ogrom wiedzy i doświadczeń, dzięki którym ograniczymy zużycie paliwa o kilka tysięcy litrów paliwa rocznie, co przełoży się także na mniejszą emisję CO2 do atmosfery”.

„Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania pracowników ERGO Hestia w doskonalenie umiejętności ekonomicznej jazdy hybrydą i uzyskiwanie jak najlepszych wyników. Mobilni rzeczoznawcy pokonują codziennie ogromne dystanse zarówno w mieście, jak i na trasie, często w dużym pośpiechu. Mimo to średni wynik wypracowany przez wszystkich uczestników konkursu to aż 62% czasu jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Hybrydy to optymalne samochody flotowe, które łączą niskie koszty użytkowania z komfortem prowadzenia i niezawodnością. Modele hybrydowe Toyoty odniosły w Polsce ogromny sukces i stanowią aż 72% naszej rocznej sprzedaży” – skomentował Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

ERGO Hestia od lat monitoruje ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery przez jej pracowników i konsekwentnie wdraża projekty wpływające na obniżenie jego poziomu. Przeprowadzona w 2016 roku wymiana pojazdów mobilnych rzeczoznawców na samochody hybrydowe Toyoty stanowiła jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju. Obecnie realizowane cele Strategii Środowiskowej ERGO Hestii zakładają zmniejszenie do 2025 roku śladu węglowego firmy w przeliczeniu na pracownika o 12%, w porównaniu z rokiem 2019.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

14 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

14 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

14 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago