Categories: Wiadomości

Mazda podsumowuje 2022 rok w Polsce

Mimo kolejnego roku zmagań z globalną pandemią koronawirusa i przerywanymi łańcuchami dostaw komponentów do produkcji samochodów, w 2022 roku Mazda Motor Poland odnotowała dobre wyniki sprzedażowe. Na drogi wyjechało 7218 sztuk nowych Mazd, co oznacza spadek rok do roku o 2,6%, ale przy rynku nowych samochodów mniejszym o 6% w porównaniu do 2021 r., to także wzrost udziału rynkowego marki do poziomu 1,72%.

Niemal 60% sprzedaży Mazdy w Polsce w 2022 r. należało do dwóch modeli reprezentujących segment SUV – CX-5, która trafiła do 2166 klientów oraz CX-30, którą odebrało 2047 właścicieli. Czterocyfrowy wynik na poziomie 1004 zarejestrowanych samochodów zanotowała też ikona marki – ciesząca się niesłabnącym powodzeniem Mazda6.

Tuż za podium uplasowała się Mazda3 z wynikiem 746 wydanych egzemplarzy, ale najbardziej godnym odnotowania rezultatem jest świetny debiut flagowej nowości – Mazdy CX-60, która w zaledwie cztery miesiące trafiła do 453 odbiorców. Na dalszych pozycjach uplasowały się: Mazda2 Hybrid (291 szt.), Mazda MX-30 (231 szt.), Mazda MX-5 (108 szt.), Mazda CX-3 (97 szt.) oraz Mazda2 (75 szt.). W sumie gama Mazdy w Polsce w końcu 2022 r. liczyła rekordowe 9 modeli – Mazda CX-3 nie jest produkowana od końca 2021 r. – i w tym roku powiększy się o kolejne nowości.

„Ubiegły rok stał pod znakiem naszej największej nowości, długo wyczekiwanej Mazdy CX-60, która jest obecnie naszym największym, najmocniejszym i najbardziej zaawansowanym modelem w gamie” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. „Szczególnie cieszy nas wpływ zamówień na ten model – w okresie marzec-grudzień 2022 naszego flagowego SUV-a zamówiło 1620 klientów, w tym 387 zdecydowało się na wersję z silnikiem Diesla, która debiutuje w salonach w styczniu w odmianie 200 KM z napędem na tylną oś. To dowód na zaufanie do naszej marki, ale też potwierdzenie, że w naszej gamie jest przestrzeń na duże modele, a przecież przed nami w tym roku prezentacja jeszcze większej, trzyrzędowej Mazdy CX-80. Ten model, podobnie jak CX-60 pozwoli nam konsekwentnie budować wizerunek marki zmierzającej do premium” – dodaje Paździor.

Rok 2022 to także udany czas dla sprzedaży flotowej. Szeroki wybór modeli z różnymi jednostkami napędowymi, wysoka wartość rezydualna i przede wszystkim aktywne działania handlowe sprawiły, że w gronie odbiorców flotowych Mazdy pojawiły się duże firmy – Bacardi Martini, Fujitsu, Philips, czy Panek Car Sharing. Ten ostatni złożył rekordowe dla Mazdy w Polsce zamówienie na 140 sztuk Mazdy 2 Hybrid, które zasilają właśnie flotę tej największej firmy carsharingowej w Polsce.



Mazda prezentuje w Europie MX-30 e-Skyactiv R-EV (polskie ceny)

„W sumie w ub. roku do odbiorców flotowych trafiły 1324 samochody, z czego większość to tzw. true fleet, co bardzo nas cieszy, bo w dużej mierze były to bogato wyposażone samochody dla kadry menedżerskiej. Nowe kontrakty to dla nas okazja do poszerzenia grona osób, które mają styczność z naszą marką i mogą docenić nasze modele” – wyjaśnia Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland. „Warto przy tym zaznaczyć, że naszym celem nie jest przekształcenie Mazdy w markę flotową. Zależy nam na budowaniu długoletnich relacji z klientami, którzy doceniają filozofię marki, nasze działania skupione na budowaniu wartości rezydualnych oraz wygląd, wyposażenie i jakość naszych samochodów” – dodaje Nowak.

W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała również wydanie stutysięcznego samochodu w swojej 14-letniej działalności. Roadster MX-5 w kolorze Platinum Quartz z granatowym dachem został skonfigurowany i zamówiony przez Pana Tomasza Czarneckiego z żoną, a odebrany we wrześniu w salonie Mazdy Grupy Wróbel w Długołęce pod Wrocławiem.

Według danych CEPiK w 2022 r. w Polsce zarejestrowano 419 765 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi spadek o 6,0% w porównaniu do roku 2021.

Źródło: Mazda



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

12 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

12 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

12 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago