Categories: Wiadomości

Toyota sprzedała w Polsce ponad 200 000 hybryd

Toyota jako pierwsza marka sprzedała w Polsce ponad 200 000 hybryd. Technologia hybrydowa zadebiutowała na polskim rynku w 2004 roku wraz z Priusem drugiej generacji. Obecnie w gamie marki znajduje się 8 modeli z napędem hybrydowym reprezentujących wszystkie kluczowe segmenty – od miejskich hatchbacków i crossoverów po duże 7-osobowe modele SUV.

Na koniec grudnia 2022 roku całkowita liczba hybryd, które do tej pory opuściły salony Toyoty, wyniosła 200 397 aut. Najwięcej z nich to hybrydowe Corolle, których łączna sprzedaż od 2019 roku wyniosła 50 445 aut. Oznacza to, że prawie co czwarta hybrydowa Toyota w Polsce jest Corollą.

Drugim najlepiej sprzedającym się modelem hybrydowym jest RAV4. Auto dostępne od 2016 roku trafiło do klientów w liczbie 39 337 egz. Trzecie miejsce zajmuje również oferowana od 2016 roku Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 38 526 aut, zaś czwarte Yaris Hybrid (26 954 egz.). Kompaktowy Auris Hybrid w ciągu 10 lat obecności na rynku trafił do kierowców w liczbie 18 551 aut. Model ten zadebiutował w 2010 roku, a w 2019 roku został zastąpiony przez Corollę nowej generacji. Dużą popularnością cieszą się również Camry (10 852 egz.) i sprzedawane od 2021 roku Yaris Cross (9463 egz.) oraz Highlander (3284 egz.). Nowa Corolla Cross, która zadebiutowała jesienią ubiegłego roku, zanotowała sprzedaż 1321 hybryd.

Auto Świat – ostatnie w historii wydanie w sprzedaży

Nowy rekord sprzedaży hybryd w 2022 roku

Sprzedaż hybryd Toyoty rośnie nieprzerwanie od 2010 roku. W 2022 roku na drogi wyjechało 48 682 auta z tym napędem, o 4% więcej niż rok wcześniej. Hybrydy stanowią 72% wszystkich sprzedanych samochodów marki.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w ubiegłym roku była Corolla. Klienci Toyoty kupili 12 258 aut z napędem hybrydowym, co stanowiło 59% całkowitej sprzedaży tego modelu. Drugi wynik uzyskała Toyota RAV4 Hybrid (8741 egz.), a trzeci Yaris Cross Hybrid (8049 egz.). Napęd hybrydowy odpowiada za 85% sprzedaży RAV4 i 82% Yarisa Cross. Toyota C-HR oferowana wyłącznie w wersjach hybrydowych znalazła w ubiegłym roku nabywców na 7811 egzemplarzy, a Yaris na 6394 hybrydy, które stanowiły 49% sprzedaży hatchbacka.



Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

23 godziny ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

23 godziny ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago