Oznacza to, że blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton – takich aut zarejestrowano w minionym roku 4 357 (-17 procent). Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji.
Na uwagę zasługuje istotny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 11 293 elektrycznych pojazdów osobowych (+59 procent), 2 292 z nich to auta Grupy Volkswagen (+69 procent).
„Rok 2022 był kolejnym pełnym wyzwań. Trwająca już niemal od roku wojna w Ukrainie spowodowała cierpienie milionów ludzi, zburzyła też ekonomiczny porządek świata. Problemy z zaopatrzeniem w naszej branży stały się bardziej codziennością niż wyjątkiem. To oczywiście w zdecydowany sposób wpłynęło na możliwości produkcyjne i tym samym na ilość dostarczonych klientom samochodów. Pod tym względem najtrudniejsza była dla nas pierwsza połowa 2022 roku. Wprowadzone przez Grupę środki zaradcze przyniosły poprawę i w drugiej połowie roku Grupa Volkswagen znacząco zwiększyła udział rynkowy. W trzecim i czwartym kwartale, w porównaniu do 2021, zanotowaliśmy wzrosty rejestracji wynoszące odpowiednio 15 i 33 procent. Niemniej uzyskany wynik za cały rok nie odzwierciedla potencjału naszych świetnych marek. Zainteresowanie klientów samochodami Grupy Volkswagen pozostaje bardzo duże. Na uwagę zasługuje też spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych, który w przypadku naszych marek wyniósł aż 69 procent.” – skomentował Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc.
Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w 2022 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 419 765 nowych aut osobowych. To o 6 procent mniej niż w 2021 r. (446 681 aut). Blisko 25 procent z nich (102 818) stanowiły samochody marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Spółka, głównie ze względu na utrzymujące się problemy z dostawami niektórych podzespołów, dostarczyła klientom w Polsce o 6,9 procent mniej samochodów niż w 2021 roku.
Marką Grupy VW z najwyższą liczbą rejestracji na polskim rynku jest Skoda, która dostarczyła klientom w 2022 roku 42 067 samochodów. Na uwagę zasługuje także świetny wynik marki CUPRA, która zanotowała kolejny udany rok z rzędu. Liczba rejestracji wzrosła do 3074, to jest aż o 92 procent.
Top 5 modeli Grupy Volkswagen w 2022 roku w Polsce:
1. Skoda Octavia – 10 892 szt.
2. Volkswagen T-Roc – 7755 szt.
3. Skoda Fabia – 7670 szt.
4. Skoda Kamiq – 5675 szt.
5. Skoda Superb – 5403 szt.
Wciąż szybko rośnie grono zwolenników samochodów elektrycznych, w 2022 zarejestrowano w Polsce 11 293 osobowych aut elektrycznych (BEV), o 59 procent więcej niż w 2021 roku. Przekłada się to na rosnący udział aut elektrycznych w rynku – w 2022 roku z 2,7-procentowym udziałem wyprzedziły one hybrydy plug-in (auta typu PHEV mają 2,5 procent).
Wysoki wzrost rejestracji aut elektrycznych zanotowały marki należące do Volkswagen Group Polska, które dostarczyły klientom w naszym kraju 2292 takich aut, o 69 procent więcej niż w 2021 roku. W ramach Grupy VW marką z największa liczbą zarejestrowanych samochodów elektrycznych jest Audi z rejestracją 820 aut, to wzrost aż o 165 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Jednak najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym Grupy w 2022 roku była Skoda Enyaq iV z liczbą 525 zarejestrowanych sztuk (+46 procent).
Źródło: Volkswagen
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…