Categories: Wiadomości

Best Global Brands 2022 – Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną (ranking)

W rankingu najpopularniejszych marek na świecie firmy Interbrand Toyota po raz 19 z rzędu zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i awansowała na szóste miejsce w ogólnym zestawieniu. W raporcie Best Global Brands 2022 marka została wyceniona na 59,8 miliardów dolarów, co oznacza wzrost w ciągu roku o 10%. Jest to najwyższy wynik Toyoty w historii tego badania.

Toyota Motor Corporation jest największym producentem samochodów na świecie, obecnym w ponad 170 krajach i regionach. W 2021 roku sprzedała prawie 10,5 miliona samochodów, o +10% więcej niż rok wcześniej. Główną siłą napędową firmy jest marka Toyota, która zanotowała w ubiegłym roku ponad 9,6 miliona sprzedanych aut, co dało jej silną pozycję lidera branży.

Atrakcyjność marki Toyota dla klientów na całym świecie z jednej strony efekt szerokiej, dostosowanej do lokalnych potrzeb gamy samochodów, które gwarantują wysoką jakość i niezawodność, zaś z drugiej szerokiego wachlarza zelektryfikowanych napędów i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, oferowanych w przystępnych cenach lub w standardzie.

W ocenie ekspertów Interbrand siłą Toyoty na globalnym rynku jest szeroka i zdywersyfikowana gama modeli, największa na świecie sprzedaż zelektryfikowanych samochodów oraz wybór wielu różnych technologii elektryfikacji, które ułatwiają dostosowanie oferty do potrzeb i możliwości klientów na poszczególnych rynkach. Od 25 lat Toyota konsekwentnie rozbudowuje gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, których modułowa konstrukcja umożliwia stosowanie wielu tych samych komponentów w samochodach hybrydowych, hybrydach plug-in, autach elektrycznych na baterie oraz elektrycznych na wodór. Ta strategia przyczynia się do zwiększenia tempa dekarbonizacji motoryzacji zarówno w krajach rozwiniętych jak i rozwijających się. Do dziś Toyota sprzedała na całym świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych aut.

Toyota zarejestrowała w tym roku w Polsce ponad 60 000 samochodów (X. 2022)

Pozycję marki Toyota budują również sukcesy w międzynarodowym motorsporcie, w tym tytuły mistrzowskie w WRC i WEC oraz zwycięstwo w Rajdzie Dakar, a jednocześnie ogromne zaangażowanie w rozwój technologii przyszłości. Dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych.



Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand.

Źródło: Toyota

 



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

19 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago