Categories: Uncategorized

Toyota dostarczy wodorowy napęd do autobusów produkowanych we Włoszech

Toyota i CaetanoBus nawiązały współpracę z wiodącym włoskim producentem autobusów. W 2024 roku firma Industria Italiana Autobus rozpocznie produkcję nowego modelu miejskiego autobusu z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty.

W Europie powstanie nowy model autobusu miejskiego z elektrycznym napędem zasilanym wodorem. Firma CaetanoBus produkująca we współpracy z Toyotą wodorowy autobus miejski H2.City Gold, podpisała umowę z Industria Italiana Autobus (IIA) na uruchomienie we Włoszech produkcji i sprzedaży autobusów miejskich z tego rodzaju napędem.

Nowy model wodorowego autobusu miejskiego

Zgodnie z porozumieniem, w 2024 roku Industria Italiana Autobus we współpracy z CaetanoBus rozpocznie produkcję modelu autobusu z elektrycznym napędem H2.City Power opartym na ogniwach paliwowych Toyoty. Pojazd będzie przeznaczony na włoski i międzynarodowy rynek. Partnerzy ustalili również, że pod koniec 2022 roku firma IIA wprowadzi do sprzedaży na włoskim rynku model Toyota CaetanoBus H2.City Gold produkowany w Portugalii.

Autobus H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie pojazd, który otrzymał technologię wodorową Toyoty. Pojazd o długości 12 metrów mieści 87 pasażerów i porusza się bez emisji spalin, a jedynym produktem ubocznym ogniw paliwowych jest woda. Ogniwa o mocy 60 kW pobierają wodór z 5 312-litrowych zbiorników kompozytowych o łącznej pojemności 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. W reakcji wodoru z tlenem powstaje prąd, który zasila jednostkę elektryczną o mocy 245 KM. Pojazd zużywa około 6 kg na 100 km, jego średni zasięg wynosi 400 km, a tankowanie trwa 9 minut. Autobus jest wykorzystywany m.in. na trasach międzymiastowych w Hiszpanii, a także w transporcie miejskim w Barcelonie i podmiejskim na przedmieściach Madrytu. Pojazdem zainteresowane są także władze Parku Narodowego Peak District w Wielkiej Brytanii, który włączył go w pilotażowy program bezemisyjnego transportu zbiorowego w regionie.

Współpraca Toyoty z europejskimi producentami autobusów

Toyota i CaetanoBus traktują partnerstwo z Industria Italiana Autobus jako ważny krok w rozwoju bezemisyjnego transportu publicznego w Europie i szansę na wejście na kolejny duży rynek w tym regionie.



„Włochy są krajem, który kładzie duży nacisk na dekarbonizację transportu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, co szczególnie widać na ulicach miast. Firma IIA to dla nas idealny partner, ponieważ podzielamy tę samą wizję tworzenia bezemisyjnego społeczeństwa w oparciu o innowacje i nowoczesne technologie” – stwierdziła Patricia Vasconcelos, CEO CaetanoBus.

Toyota – wodorowe autobusy H2.City Gold w transporcie miejskim Barcelony

„Industria Italiana Autobus to firma o długiej tradycji rozwoju transportu zbiorowego we Włoszech. Spółka istnieje od 1919 roku, a jej priorytetem zawsze była dbałość o potrzeby kraju i rozwój nowoczesnych technologii. Obecnie naszym najważniejszym zadaniem jest realizacja celów transformacji ekologicznej” – dodał Antonio Liguori, prezes i CEO Industria Italiana Autobus.

CaetanoBus to portugalski producent autobusów i autokarów, z siedzibą w Vila Nova de Gaia. Należy do niej także marka COBUS, światowy lider w produkcji autobusów lotniskowych. Firma koncentruje się na zelektryfikowanym transporcie od 1980 roku. W grudniu 2020 roku CaetanoBus i Toyota wzmocniły swój strategiczny sojusz, kiedy Toyota Caetano Portugal została bezpośrednim udziałowcem portugalskiego producenta autobusów.

Industria Italiana Autobus (IIA) to wiodący włoski producent autobusów i właściciel marki Menarinibus. Główna siedziba firmy mieści się w Bolonii, zaś jej największym zakładem produkcyjnym jest fabryka w Flumeri. Firma zajmuje się projektowaniem, produkcją, sprzedażą i obsługą posprzedażną szerokiej gamy pojazdów od 8 do 18 metrów. Głównymi udziałowcami spółki IIA są rządowa Narodowa Agencja Przyciągania Inwestycji i Rozwoju Przedsiębiorczości Invitalia (42,76% udziałów) oraz firma Leonardo (28,65% udziałów).

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

4 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

5 dni ago