Categories: Testy

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – crossover, który nie zawiedzie

W polskich salonach sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale jest to także okazja, by przypomnieć pierwszą po liftingu. Kompaktowy crossover jest zapisał się w historii południowokoreańskiego producenta jako pierwszy seryjny model napędzany hybrydowym systemem spalinowo-elektrycznym.

Auto zadebiutowało w lutym 2016 roku, a osoba odpowiedzialną za jego design, nad którym pracowali specjaliści w Kaliforni i Korei Południowej, był Peter Schreyer. W efekcie powstał udany crossover. W sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale my tym razem testowaliśmy jeszcze pierwszą.

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – poprawne i funkcjonalne wnętrze

Wsiadając do wnętrza tego pojazdu bardzo szybko przekonamy się o dobrej jakości materiałów. Pasażerowie docenią także własności ergonomiczne, co szczególnie uwidoczni się podczas dłuższych podróży.Kierowca i współpasażer mają przed sobą dwa modne i duże wyświetlacze – 7-calowy z konfigurowalnym zestawem wskaźników przed kierowcą i centralny 10-calowy systemu multimedialnego. Ważne, że projektanci nie ulegli modzie i do końca nie zrezygnowali z tradycyjnych przycisków. Jak wiemy z doświadczenia, takie rozwiązanie ułatwia życie kierowcy, a także jest bezpieczne w obsłudze podczas jazdy.

Na brak miejsca i wystarczającego komfortu nie mogą narzekać osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Gdyby nie hybryda (miejsce na akumulatory), to byłby również większy bagażnik, który ma pojemność 356 l.

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – oszczędna jednostka napędowa

Zapewne producent mając do wyboru osiągi, postawił na ekonomiczną eksploatację. Do napędu zastosowano czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1580 cm3 i mocy 105 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 147 Nm. Wspomagany jest on silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM i momencie 170 Nm.Dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji 141 KM o łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm.Współpracuje on z dwusprzegłową przekładnią automatyczną, co oceniamy za pozytywne rozwiązanie. Podczas jazd testowych udało nam się w ruchu miejskim zbliżyć do granicy 5 l/100 km, ale już przy większych prędkościach hybryda ma większy apetyt na paliwo. Ale już to wszystko zależy od naszego stylu jazdy.



Kierowca ma do dyspozycji również łopatki pod kierownicą, które w trybie sport służą do manualnej zmiany przełożenia, a w trybie eco za ich pośrednictwem można ustawić stopień rekuperacji.

Nowa Kia Niro oferuje zelektryfikowaną mobilność dla każdego

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podsumowanie

Z całą pewnością jest to auto godne uwagi. Ma proporcjonalne kształty i poprawny design. Oferuje wystarczająco dużo miejsca we wnętrzu. Producent zapewnia także bogate wyposażenie. Jednostka napędowa sprawdzi się w ruchu miejskim (oszczędna eksploatacja) oraz podczas dłuższych podróży.

 

Kia Niro MY2023 – cennik

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1580 cm3, R4, hybryda (benzynowy + elektryczny)
Moc układu hybrydowego 141 KM przy 5700 obr./min
Moc silnika spalinowego 105 KM przy 5700 obr./min
Moc silnika elektrycznego 47 KM (32 kW)
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego 147 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 6-stopniowa automatyczna DCT , napęd na przednie koła
Prędkość maksymalna 164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Średnie zużycie paliwa podczas testu 5,4 l/100 km
Długość 4356 mm
Szerokość 1801 mm
Wysokość 1534 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Pojemność bagażnika 347 l / 1345 l
Pojemność zbiornika paliwa 45 l
Masa własna 1425 kg
Cena 144 900 zł


Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

16 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago