Aby upamiętnić tę rocznicę, przygotowano niezwykle bogaty program wydarzeń, w których uczestniczylo ponad 300 000 odwiedzających. Ponadto, gmina Monza organizuje serię wydarzeń o charakterze historycznym, w tym imprezy poświęcone markom samochodów i motocykli, które wzięły udział w pierwszym Grand Prix zorganizowanym na torze Monza dokładnie sto lat temu.
W klasie „samochody” najwyższe miejsce na podium zdobyła marka FIAT, dzięki Pietro Bordino, który zwyciężył za kierownicą 6-cylindrowego modelu 804 (10 września 1922).
Wyposażony w 2,0-litrowy 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 95 KM zestawiony z czterobiegową manualną skrzynią biegów, FIAT 804 mógł osiągnąć maksymalną prędkość 170 km/h, trudno jednak się go prowadziło ze względu na ograniczoną masę (650 kg). Mimo to, Bordino zdołał okiełznać moc samochodu, zwiększoną na potrzeby tego wyścigu do 112 KM. Dzięki temu udało mu się odnieść zdecydowane zwycięstwo nad pozostałymi zawodnikami.
Z tej okazji Poczta Włoska (Poste Italiane) wydała pamiątkowy znaczek z reprodukcją dzieła brytyjskiego projektanta Michaela Turnera, przedstawiający moment wyścigu, w którym FIAT 804, na pierwszym planie, pędzi na prostej otoczonej trybunami.
Źródło: Fiat
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…