„Cieszymy się, że możemy zaprezentować prawdziwe klejnoty w tej wspaniałej rekonstrukcji, w tym takie modele jak Rallye Kadett z 1971 r. i Commodore GS/E Coupé. Wobec nazwy rajdu nie może w nim oczywiście także zabraknąć Opla Olympii. Będzie też nasza nowa Astra w wersji hybrydowej plug-in. Ten przyciągający uwagę swoją przejrzystą i śmiałą stylistyką oraz wyposażony w pionierskie technologie model będzie wykorzystywany jako samochód pilotujący i środek transportu dla ekip” – powiedział Harald Hamprecht, wiceprezes ds. komunikacji.
„Rajd Olympia w 1972 roku był wyjątkowy, a jego rekonstrukcja wzbudzi emocje fanów” – powiedział dyrektor Opel Classics, Leif Rohwedder. „Nasze legendarne samochody marki Opel z pewnością ożywią wiele wspomnień uczestników i widzów”.
Walter Röhrl wspomina Olympia Rally z 1972 r. jako „rajd stulecia, po którym nic już nie było takie jak przedtem”. Po nim podpisał swój pierwszy kontrakt z fabrycznym zespołem Opla. „Pod kierunkiem tunera Opla, Güntera Irmschera, przygotowywałem się do mojego pierwszego Rajdu Monte Carlo oraz do wspaniałego sezonu 1973 roku z nowym pilotem Jochenem Bergerem”. Później Bawarczyk wygrał Rajdowe Mistrzostwa Europy w 1974 r. w fabrycznym Oplu Asconie A oraz zdobył tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców (po raz drugi) w 1982 r. Asconą 400.
W czwartek 11 sierpnia Walter Röhrl wyjedzie na trasę rajdu Oplem Commodore GS/E udostępnionym przez Opel Classic. Dokładnie takim samochodem Röhrl i Berger debiutowali w barwach Irmscher/Opel w Rajdzie Monte Carlo w 1973 r. Następnie Röhrl przejedzie drugi odcinek z Pferdsfeld samochodem Opel Ascona 400 – takim, jakim odnosił liczne sukcesy, w tym zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1982 r. Metę na ten dzień wyznaczono przed Muzeum Techniki w Spirze, szczycącym się największą w Europie ekspozycją statków powietrznych i kosmicznych.
Oprócz klasycznych samochodów marki Opel z Walterem Röhrlem jako kierowcą na Olympia Rally ’72 Revival można będzie zobaczyć także specjalnego Opla Kadetta B z prezesem ADAC sport Hermannem Tomczykiem oraz weteranem sportów motorowych Güntherem Holzerem. Wspólnie pojadą oni Rallye Kadettem, którym w latach 70. ścigali się Szwedzi Anders Kulläng i Bruno Berglund.
Oczywiście „Rajd Olympii” trudno sobie wyobrazić bez Opla o tej samej nazwie. W tegorocznej rekonstrukcji udział weźmie Olympia 1100 SR z 1967 r. Ten konkretny egzemplarz jest wyposażony w silnik 1100 SR o mocy 44 kW/60 KM. Mocniejsza Olympia 1900 mogła rozwijać prędkość do 170 km/h – w jej czasach były to osiągi godne samochodów sportowych.
Firma Opel zadbała o to, by organizatorzy rekonstrukcji Olympia Rally mieli do dyspozycji równie odważnie zaprojektowany samochód jak klasyczne modele z Rüsselsheim i oddała im do dyspozycji Astrę Plug-in Hybrid. Zelektryfikowana Astra wpisuje się w koncepcję klimatycznej neutralności rajdu. Łączna moc systemowa napędu wynosi 133 kW/180 KM, a maksymalny moment obrotowy to 360 Nm.
Źródło: Opel
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…