Umożliwia dostęp do wyjątkowego dziedzictwa jednego z największych producentów samochodów na świecie. Strona pozwala także na pobieranie wszystkich dostępnych na niej materiałów z przeznaczeniem do użytku własnego.
„Skarbiec Dziedzictwa Forda” zawiera ponad 5 000 fotografii i broszur produktowych pojazdów marki Ford i Lincoln. Udostępnione materiały obejmują okres od założenia firmy w 1903 roku do setnej rocznicy jej powstania w 2003 roku. Już dziś producent zapowiada, że strona będzie rozbudowywana o nowe materiały pochodzące z archiwów firmy.
– Otwieramy się w sposób, jakiego jeszcze nigdy dotąd nie robiliśmy – powiedział Ted Ryan, kierownik ds. archiwum i dziedzictwa marki Ford. – Nasze archiwa powstały 70 lat temu i dziś po raz pierwszy udostępniamy je publicznie. Chciałbym także podkreślić, że to dopiero pierwszy krok do tego, co przyniesie przyszłość.
Wszystkie materiały, dostępne od teraz w online’owej kolekcji, były w ciągu ostatnich dwóch lat starannie selekcjonowane przez zespół archiwistów Forda. Wiele upublicznionych zdjęć w wysokiej rozdzielczości przedstawia konstrukcję i funkcjonalność samochodów marki Ford i Lincoln, inne natomiast to pamiątkowe fotografie ożywiające dziedzictwo producenta. Celem strony jest także zapoznanie młodych fanów motoryzacji z historią Błękitnego Owalu.
Jeden z zestawów broszur to kapsuła czasu do lat 70. i 80. Materiały te stworzono po to, by w owych czasach promować określone pakiety stylistyczne samochodów wśród młodszych klientów, związane m.in. z plażowaniem, wyścigami oraz skokami spadochronowymi, w otoczeniu żywych kolorów pomarańczy, brązów i żółci.
– Uzupełniając zdjęcia pojazdów dostępne w Ford Heritage Valut, chcieliśmy zamieścić także broszury, które przybliżą klientom nasze historyczne produkty, dziedzictwo i oferowane kiedyś akcesoria – powiedziała Ciera Casteel, archiwistka, która przygotowała materiały do „Skarbca Dziedzictwa Forda”.
W ramach programu pilotażowego, przed udostępnieniem nowej strony, Ford współpracował z absolwentami programu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej Wayne State University w Detroit oraz obecnymi i emerytowanymi pracownikami firmy. Kolekcja przypadła do gustu wszystkim użytkownikom, łącznie z zagorzałymi entuzjastami motoryzacji, którzy po odwiedzeniu strony dobrze ocenili Forda i jego dziedzictwo. Jeden z pracowników przyznał nawet, że na widok starych zdjęć łzy napływają mu do oczu.
Podczas testów najczęściej wyszukiwanymi modelami były m.in. Ford Bronco, Ford serii F oraz Meteor, Fairlane, Galaxie, Model A i Edsel. Co ciekawe, jeden z testerów znalazł modele Tempo, którymi w latach 80. i 90. jeździły jego mama i babcia.
Ford Heritage Vault został wyposażony w komponenty ułatwiające dostęp osobom niewidomym i niedowidzącym. Mowa o funkcjach tłumaczących zdjęcia, wykresy oraz inne materiały w formie przed cyfrowej i kompatybilnych z wspomagającymi osoby z niepełnosprawnościami czytnikami ekranu do interpretacji stron internetowych. Użytkownicy nowej strony Forda mogą w razie potrzeby poprosić także o zremasterowane wersje dodatkowych broszur.
– Te zasoby narodziły się w formie analogowej, ale ciężko pracowaliśmy, by przenieść je do świata cyfrowego – powiedziała Casteel, która kierowała pracami nad udostępnieniem zasobów. – Ale digitalizacja to nie wszystko. Zależało nam na tym, aby Ford Heritage Vault był dostępny dla wszystkich.
Źródło: Ford
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…